• Äldre 2 Jun 08:06
    14014 visningar
    21 svar
    21
    14014

    Tips för hur jag kan placera borden i partytält!

    Vi kommer ha vår fest i ett partytält som är 6x12 meter och vi kommer vara ca 54 personer. 

    Någon som har dukat i ett partytält & har bilder eller bara tips??

    Jag vet inte om jag ska ställa borden som ett E eller som ett U eller hur jag ska göra. :)

    Tacksam för tips!!

  • Svar på tråden Tips för hur jag kan placera borden i partytält!
  • Äldre 2 Jun 09:42
    #1

    Det vore ju bra att veta hur stora bord du har, annars är det svårt att placera det


    Live free, ride free
  • Äldre 2 Jun 09:53
    #2

    Skall ni ha buffe eller bli serverade, skall det finnas bord för maten och dryck, presenter mm


    Live free, ride free
  • Äldre 2 Jun 10:15
    #3


    Nu är detta snabbt uppskissat.
    Jag har frångått storleken på våra bord i fikarummet som är 180x90cm och att det får plats fyra per sida på ett sådant bord.
    Det skulle innebära med denna placering
    8 platser vid honnörsbordet (2 bord med enbart placering längs ena sidan)
    25 platser per lång bord (3 bord med placering på båda sidor samt en på kanten)
    totalt 58sittplattser.

    Nu har jag varit ganska generös med plats bakom honörsbordet ifall ni skall ha någon form av utsmyckning, 120 cm bakom ryggen på sidorna är gott om plats för att man skall kunna sitta och ändå gå bakom de sittande. 180cm  i mitten är också gott om plats för att kunna sitta och ändå gå emellan.
    Live free, ride free
  • Äldre 2 Jun 12:55
    #4

    Vi kommer ha buffé men inte i detta tält, utan det kommer stå under tak bredvid.

    Måtten på borden har jag inte fått än, men jag gissar att det är typ som du skriver 180x90. Tältet kommer stå på vårt trädäck så det blir plant underlag.

    Förmodar att det blir U-dukning, men jag saknar inspiration och tänkte att det brukar ju alltid vara någon som har fina bilder av hur de dukat.

    Tack snälla för tips & hjälp Nightrod

  • Äldre 2 Jun 13:40
    #5
    jegen skrev 2015-06-02 12:55:58 följande:

    Vi kommer ha buffé men inte i detta tält, utan det kommer stå under tak bredvid.

    Måtten på borden har jag inte fått än, men jag gissar att det är typ som du skriver 180x90. Tältet kommer stå på vårt trädäck så det blir plant underlag.

    Förmodar att det blir U-dukning, men jag saknar inspiration och tänkte att det brukar ju alltid vara någon som har fina bilder av hur de dukat.

    Tack snälla för tips & hjälp Nightrod


    Det var så lite så.
    Vill du se hur det skulle se ut med annan layout eller mått så säg till
    det går fort att rita upp
    Live free, ride free
  • Äldre 2 Jun 16:38
    #6


    Jag klantade mig, stolar som stod fel
    det är tre stolar per sida så det blir lite annorlunda.
    vet du vill ha bilder på utsmyckning, men här har du i alla fall tre alternativ på placering.

    det med enbart tre små bord måste dock man sitta på kanten för att få ihop 54
    men då har jag räknat med att två platser på de långa borden är borttagna för att inte skymma honörsbordet (eller sitta med ryggen mot kanten av det)
    Live free, ride free
  • Äldre 3 Jun 07:40
    #7

    Du är ju grym Nightrod!!

  • Äldre 3 Jun 08:06
    #8
    jegen skrev 2015-06-03 07:40:02 följande:

    Du är ju grym Nightrod!!


    Äscha bara kul att hjälpa till med sådant
    Live free, ride free
  • madmox­xi1177
    Äldre 4 Jun 10:31
    #9
    +1

    åååh jag kommer ha mitt inomhus. men detta var ju skitsmart...
    har ju en uppmålad idé hur jag vill ha det men vet inte vad min lokal kan med :)

    fina och tydliga bilder. så inspirerad jag blir av detta! :D

  • Äldre 4 Jun 11:28
    #10
    madmoxxi1177 skrev 2015-06-04 10:31:56 följande:

    åååh jag kommer ha mitt inomhus. men detta var ju skitsmart...

    har ju en uppmålad idé hur jag vill ha det men vet inte vad min lokal kan med :)

    fina och tydliga bilder. så inspirerad jag blir av detta! :D


    Ge mig bara måtten på allt så kan jag slänga ihop något när jag har en stund över
    Live free, ride free
Svar på tråden Tips för hur jag kan placera borden i partytält!