• Äldre 31 May 20:45
    5841 visningar
    9 svar
    9
    5841

    Ringen från reklamen! <3

    Blir bländad av denna lilla skönhet varje gång jag loggar in på BT nuförtiden.....

    Var hittar jag den? Var finns någon snarlik? Utgå ifrån att jag inte vill designa en själv. Har någon råkat snubbla över något liknande under sin ringjakt?

  • Svar på tråden Ringen från reklamen! <3
  • Äldre 31 May 21:48
    #1

    Om du blir bländad av den där så rekommenderar jag att du ansluter dig till det amerikanska bröllopsforumet www.weddingbee.com

    Så mycket bättre än Bröllopstorget, speciellt om man vill dregla över ringar, haha!

  • Äldre 31 May 21:58
    #2

    För att svara på din fråga...

    Liknande ring, men utan "split shank" finns tex här:

    www.77diamonds.com/vintage_rings.html

    Om man handlar från 77diamonds så slipper man ju tull eftersom dem finns i England. De gör också "bespoke", dvs specialbeställningar. Man kan troligtvis be om en delad skena.

    Om du vill beställa från USA är denna ganska lik:

    www.bluenile.com/build-your-own-ring/floating-halo-split-shank-engagement-ring-14k-white-gold_47342&track=product

    Annars skulle jag rekommendera att helt enkelt googla "split shank halo" så får du upp tusentals liknande ringar ;)

    Såndana ringar är väldigt vanliga i USA.

  • Äldre 1 Jun 01:29
    #3

    Ja nu hittade jag ju en hel massa ringar som heter duga! Skrattande Underbart! Efter att ha hittat till det andra forumet och tagit del av deras godbitar lär väl detta bli typ sista   gången ni ser mig online här, typ ;)


    Nej, men, jag älskar ringtrådarna här, men det är ju inte direkt så att det bombas in nya bilder varje dag, när man gått igenom den några gånger gånger så behöver man fylla på sin dagliga "ringbildskvot" någon annanstans ;)

    Blev väldigt förtjust i "split shank" som det tydligen hette, för ett tag sedan! Kikade på en emerald cut med liknande skena som på bilden hos cartier, även den var helt fantastisk, velar lite mellan om jag tycker det, eller en enkel smal skena vore finast Drömmer 

    "Tur" att jag inte behöver bestämma mig ännu ;)

  • Plätti­s
    Äldre 1 Jun 10:17
    #4

    Just den där ringen är från Vanbruun, det står i inlägget om du klickar på den  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Ms T
    Äldre 1 Jun 22:16
    #5

    Så snygg

  • Ms T
    Äldre 1 Jun 22:16
    #6

    Så snygg

  • Äldre 2 Jun 18:50
    #7
    Plättis skrev 2015-06-01 10:17:31 följande:

    Just den där ringen är från Vanbruun, det står i inlägget om du klickar på den  


    Aha, det är alltså inte Sofias ring från W.A Bohlin som syns på bilden, utan en snarlik hennes med en allians, båda från Vanbruun? :D Då är jag med. Hade kanske kunnat bemöda mig att leta fram det på egen hand om det var så lätt, ursäkta, haha. Jättetack för ditt svar! :)
  • Äldre 4 Jun 22:24
    #8

    Har sett en liknande på Albrekt guld.

  • Äldre 5 Jun 07:25
    #9

    Precis, Albrekts guld har en variant. Provade den men den kändes lite tunn (ska ju hänga med i flera år förhoppningsvis ) och kan vara svårmatchad... Men så vacker på fingret!

    Funkar inte att lägga in bild men kolla på deras hemsida- diamantringar- 6 999kr

Svar på tråden Ringen från reklamen! <3