• Charlo­tteCC
    Äldre 27 May 19:21
    43390 visningar
    55 svar
    55
    43390

    Strippa på svensexa?

    Han tycker det är ok med strippa på svensexan om nu killarna ger honom det.

    Jag å andra sidan vill inte ens ta eller se åt en annan mans håll. Det fyller liksom ingenting hos mig så varför känner han inte likadant?

    "-Slappna av det är en kul grej liksom"

    Det är inte kul att veta att någon annan kvinna har brösten och skrev i ansiktet på honom. Det sårar eftersom jag inte har det behovet merän av honom.

    "-Äsch, det tillhör en svensexa!"

    Gör det verkligen det?

    Är det så viktigt att få en sista kväll då du "får lov" att ha en annan naken kvinna i ditt knä som gnider sig på ditt privata ställe?

    När blev det ok?

    Är det för att det är hennes yrke?

    Men då kanske prostitution också är ok för det är ju inte heller otrohet...eller?

    Män som går hos prostituerade vill inte alltid ha sex.

    De behöver "get off" oavsett olika fetischer och kickar...

    Det är en typ av otrohet när nån annan än din partner fysikskt gör dig sexuellt upphetsad.

    Det lämnar din partner till att känna sig otillräcklig, lågt självförtroende och sårad. Vissa reagerar starkare än andra.

    Hur ska jag få honom att förstå?

  • Svar på tråden Strippa på svensexa?
  • Aniara­4
    Äldre 27 May 20:56
    #1

    Jag skulle inte heller tycka det var ok. Det är ju inte "sista natten i frihet", man har i regel varit ihop med någon ett bra tag när man gifter sig. Och känns det som ett sånt fängelse att inte "få" ha sexuell kontakt med andra kanske man inte ska gå in i det då. F.ö. tycker jag hela konceptet med män som sitter och blir sexuellt upphetsade tillsammans är rätt... märkligt. Och nej, det hör inte till. Det är väldigt sällsynt och förekommer mest i amerikanska snubb-komedier.

    Själv var jag inte så orolig, det fanns en liiiiten risk att vissa av hans kompisar skulle få för sig något så dumt (å andra sidan räknade jag med att andra skulle säga ifrån isf), men jag vet att han själv skulle ha blivit ännu mer besvärad än jag.

    Att ni inte känner likadant inför företeelsen är inget du kan göra något åt, däremot tycker jag man kan förvänta sig att ens partner tar hänsyn till ens känslor så länge det inte är något som är jätteviktigt för en, vilket vi får hoppas att strippor inte är.

  • Ms T
    Äldre 27 May 21:18
    #2

    Jag tycker att det är ok. Jag skulle inte ha något emot om sambon hade strippa på svensexan. Jag är trygg i vårt förhållande o litar på min sambo efter 15 år tillsammans. Nej prostitution och att strippa är inte samma sak. Det är inte okej med prostitution för det är knappast vanligt att man träffar en prostituerad för att titta på henne och hänga runt. Det är störst risk att det förekommer sex med en prostituerad. Man får inte röra en strippa alls. Man kan inte förbjuda någon att titta. Jag har svårt att tro att du blundar så fort en snygg man passerar dig

  • Aniara­4
    Äldre 27 May 21:37
    #3

    Jag tycker iofs det är skillnad mellan att snegla på en snygging som går förbi (eller rentav går lättklädd på stranden) och att snyggingen har fått betalt av dina kompisar för att försöka göra dig så kåt som möjligt genom att dansa runt precis framför dig samtidigt som kompisarna höhöar och hejar på och förmodligen också sitter och kåtar upp sig.

  • Ms T
    Äldre 27 May 22:37
    #4

    Jag tycker inte att det spelar så stor roll. Min sambo har redan kollat på strippa för många år sen. Men det stämmer att kolla är inte fel.

  • Äldre 28 May 02:22
    #5

    Jag hade inte tyckt att det var okej, oavsett motivering. Ursäkta om jag är rak nu, men jag vill att min mans kuk bara ska stå för mig. Jag hade blivit oerhört sårad om han hade gått med på något sådant. Som tur är delar min sambo min syn på sådana saker, och är inte alls intresserad av dylikt, och inte jag heller. Men vi är kanske ovanligt "monogama".

    Även om din blivande försöker motivera det med att det hör svensexan till, så är det, enligt mig, otrohet om du inte tycker att det är okej.

    Jag hade jag känt mig bedragen om min kille satt och lät sig bli upphetsad av en strippa, för mig handlar det inte om ifall han "doppar snoppen" eller ej, utan att han gör något som ska vara "mellan oss" med någon annan.

    Respekterar din blivande dig och dina känslor så tackar han nej till att ha en strippa på svensexan. Och är det så viktigt för honom att det går före hur du mår och känner för det, så får du ta dig en funderare på om du vill bygga en framtid med en man som ser så lättvindigt på vad som sårar dig, så som du beskriver. För jag antar att du pratat med honom om detta. Ursäkta om det lät hårt. Men det låter som att din kille är typ 16 år.

  • Äldre 28 May 07:57
    #6

    jag kommer väl inte hjula av glädje om det visar sig att de har glott på strippor på svensexan, men jag tycker inte det är värt att röra upp hela världen för heller. om hans kompisar har så dålig smak att de tycker det är kul, då får det stå för dem. det betyder inte att det finns nåt svek mellan mig och min man.

    sen tycker jag det är lite märkligt att bara för att den ena ALDRIG skulle ens se åt en annan (vilket jag har svårt att tro men det är en annan femma), ska det per automatik betyda sårade känslor för att ens partner tittar. 
    om de hade gått ut på krogen och ett helt gäng 20-åriga snyggingar hängde runt svensexegänget och kråmade sig och gned sig, hade det också varit otrohet?

    om det är så viktigt för dig att det inte blir nån strippa på svensexan, var tydlig med det men förbered dig på att du kan bli sårad. hans vänner kommer antagligen inte prioritera dina känslor... :(

  • Anonym (pryd man)
    Äldre 28 May 08:16
    #7

    Jag hade inte blivit sur för jag hade nästan förväntat mig det, nu blev det inte så vilket jag blev mycket glad över! Mest glad blev nog min fästman för han skulle nog tycka det va jobbigt och inte alls kul..

  • Ms T
    Äldre 28 May 08:19
    #8

    Oavsett vad vi vet så kollar majoritet av män på porr i smyg o då som ni säger står kuken för många andra. Likadant när dom ser någon snygg kvinna gå förbi. Så länge dom inte är otrogna och har sex med andra så tycker jag inte att det är något

  • Äldre 28 May 08:45
    #9
    +1

    Den dagen jag och tjejen slutar titta på andra snygga människor så är man nog fanns död inombords lite. Dessutom är det mer tjejen än jag som påpekar de där tuttarna eller röven på gymmet på andra tjejer.

    Jag tittar på söta flickor och snygga tjejer och det är självklart att tjejen kollar på andra med. Bara fråga man är ett par och älskar varandra kan man väl fortfarande uppskatta något fint.

    Nu skall jag inte ha en svensexa men skulle inte vilja ha en strippa på.den oavsett av två anledningar.

    Ett jag har jobbat mycket med sådana tjejer och inom entertainvärlden så det intresserar mig inte.

    Två en tjej som skall klä av sig inför mig skall man också ligga med ifall. Annars är det bara frustrerande och waste of time.

    Men för de som tycker det är fräckt och exotiskt är det egentligen inte värre än att se en halvnaken tjej på stranden. För de visar inte musen i vanliga fall på ett uppträdande bara dansar sexigt och visar upp sin kropp i ett par minimala trosor. Tsss ser ju nästan mer naket på krogen än så ;)


    Live free, ride free
  • Ms T
    Äldre 28 May 09:51
    #10
    Nightrod skrev 2015-05-28 08:45:28 följande:

    Den dagen jag och tjejen slutar titta på andra snygga människor så är man nog fanns död inombords lite. Dessutom är det mer tjejen än jag som påpekar de där tuttarna eller röven på gymmet på andra tjejer.

    Jag tittar på söta flickor och snygga tjejer och det är självklart att tjejen kollar på andra med. Bara fråga man är ett par och älskar varandra kan man väl fortfarande uppskatta något fint.

    Nu skall jag inte ha en svensexa men skulle inte vilja ha en strippa på.den oavsett av två anledningar.

    Ett jag har jobbat mycket med sådana tjejer och inom entertainvärlden så det intresserar mig inte.

    Två en tjej som skall klä av sig inför mig skall man också ligga med ifall. Annars är det bara frustrerande och waste of time.

    Men för de som tycker det är fräckt och exotiskt är det egentligen inte värre än att se en halvnaken tjej på stranden. För de visar inte musen i vanliga fall på ett uppträdande bara dansar sexigt och visar upp sin kropp i ett par minimala trosor. Tsss ser ju nästan mer naket på krogen än så ;)


    Jag håller med dig
Svar på tråden Strippa på svensexa?