• Anonym (Anna-­nym)
    Äldre 25 May 21:32
    2229 visningar
    1 svar
    1
    2229

    Möhippa

    Ska inom kort tid gifta mig och det ska bli underbart. 
    Men ju närmare dagen D närmar sig, ju mer kan jag bli lite ledsen över att jag inte kommer få någon möhippa. Vet att jag ska glädjas över det jag har men jag kan inte rå för mina känslor. 
    Två av mina vänner kommer till bröllopet, de enda riktigt nära vänner jag har (har en till bra vän, men hon kan tyvärr inte komma). Ena vännen är självklart min brudtärna, och hon ställer upp på allt och är helt underbart, så självklart gläds jag över att ha henne och allt hon gör för mig. Min andra vän bor långt bort och de två umgås inte.

    Vet inte om det känns extra tufft då min blivande make med stor sannolikhet får en svensexa. Och han är inte ens så förtjust i sånt. Att höra honom oroas över att få en svensexa, eller säga till sina vänner att om de måste fixa en så vill han bara ha en lugn herrkväll.
    Själv skulle jag glädjas till och med av en "skämma-ut-hippa" i nuläget, bara för att känna att jag har vänner som bryr sig. Eller min allra bästa vän bryr sig. Jag vill väl bara ha det så som man alltid drömt om. Skäms så över min avundsjuka!

  • Svar på tråden Möhippa
  • Anonym (M)
    Äldre 2 Jun 21:45
    #1

    Hej!

    Vad tråkigt att du känner så. Jag tycker att du ska berätta för din tärna hur du känner. Visst kommer fler på bröllopet än två av dina vänner? Finns ju svärmor, familj din karls vänner. Det gör ju inget om ni inte blir så många. Utan mer att du ska firas och ha en kul kväll ???? snacka gärna med din karl. Han kan säkert hjälpa din vän med kontakter:)

Svar på tråden Möhippa