• Anonym (Rund är också en form)
    Äldre 19 May 15:31
    13154 visningar
    24 svar
    24
    13154

    Hjälp en kurvig brud med strumpbyxor!

    Jag letar förtvivlat efter strumpbyxor eller stayups att ha under brudklänningen, men vet inte vad jag ska hitta på. 

    Eftersom jag är rätt kurvig och har kraftiga lår så är min värsta mardröm att det ska vara varmt, jag ska svettas och låren börja gnidas mot varandra så jag får skavsår. I vanliga fall på sommaren har jag strumpbyxor, men jag är så trött på att jag måste dra upp dem över hela magen och peta fast dem under bh-kanten för att det inte ska bli en valk mellan midjan och bh:n. 

    Stayups har jag provat i perioder, men då måste jag köpa jättestora storlekar och dra upp dem mycket högre än vad som är tänkt för att inte låren ska skava mot varandra... Och shapewear känns lite jobbigt eftersom jag ändå måste ha någon form av nylonstrumpa att ha i skorna. 

    Hur gör ni andra, och hur gjorde ni som redan är gifta? 

    För att mina lår inte ska gnugga mot varandra måste jag gå ner så mycket i vikt att jag ser anorektisk ut, så det har inte riktigt varit ett alternativ. Under förra sommaren fick jag tipset att prova Klick silikonbaserade glidmedel på låren, och även om det låter helt galet så funkade det! Men då man svettas försvinner det efter ett tag (och min klänning är galet varm). 
  • Svar på tråden Hjälp en kurvig brud med strumpbyxor!
  • Äldre 19 May 15:53
    #1

    Jag kommer köra utan strumpbyxor...skönast att ha bara ben (och den syns ju inte under klänningen... :)

  • Linngb­g
    Äldre 19 May 16:04
    #2

    åh vad jag känner igen mig i detta!! på sommaren brukar jag ha leggings eller strumpbyxor, men om jag ändå vill ha bara ben har jag ibland kört på avklippta leggings som då bara går över den delen av låren som annars skaver. jag funderar på att ha det under klänningen... men följer inlägget här i hopp om bättre tips! :)

  • Äldre 19 May 16:23
    #3

    ett tips

    stayups ska köpas i din SKOSTORLEK och inget annat.   Och satsa gärna på stayups som du hittar i riktiga underklädesbutiker, det är något helt annat att ha riktigt strumpor på sig  som kostar ett par hundralappar än billigt och dålig passform från tex Ica Maxi eller Lindex. 

    Du kan inte tänka dig att köra strumpeband och riktiga strumpor?  

    själv hade jag stayups på mig under brudklänningen och jag är själv överviktig men hade inget problem med att dom satt fel eller åkte ner eller så. 

  • Äldre 19 May 17:03
    #4

    Jag älskar strumpbyxor med shape/control top. Dom sitter perfekt hela dagen utan att rulla ner :) Köper mina på H&M, vet inte om dom har hudfärgade för jag har bara köpt svarta där. Men det måste dom ju nästan ha :) Annars finns det säkert på Lindex. Tycker inte dom formar något, utan dom sitter som vanliga strumpbyxor men hundra gånger bättre. 


    Jag har köpt spanx (trosor med ben) för att slippa skavande lår. Men jag har skor som jag kan vara barfota i. 

  • Äldre 19 May 17:38
    #5

    Testa den här. 


    Jag klarar mig utan strumpbyxor eller annat när jag använder denna (och jag är stor) 


    www.etsy.com/se-en/listing/89142342/2-oz-secret-shield-skin-barrier-balm&ga_search_query=chub%20rub&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

  • Anonym (Tjock­a lår)
    Äldre 19 May 20:29
    #6

    Jag använde klick glidmedel (silikon) på mitt bröllop. Det fungerade jätte bra att smörja in låren. Fick inga friktionsskador och det klibbade inte på klänningen. Fungerade i över 15 timmar.

  • kouki
    Äldre 19 May 20:49
    #7
    Chicita skrev 2015-05-19 17:38:13 följande:

    Testa den här. 


    Jag klarar mig utan strumpbyxor eller annat när jag använder denna (och jag är stor) 


    www.etsy.com/se-en/listing/89142342/2-oz-secret-shield-skin-barrier-balm&ga_search_query=chub%20rub&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery


    Åh, den måste jag nästan testa! :o
  • Äldre 19 May 21:43
    #8
    kouki skrev 2015-05-19 20:49:46 följande:
    Åh, den måste jag nästan testa! :o

    Gör det :) 


    Jag beställde hem ett "prova på set" med en sån och så ett skavsårsstift. 
    Det stiftet är det bästa jag har testat någon gång. 


    Helt nya skor, nästan 18 timmar på fötterna och bara lite lätt röd bak på ena hälen. 


    Chubrub:et fick jag stryka på mer under dagen. Det satt bra och svettades inte bort, men jag var för snål vid första appliceringen helt enkelt ;) 

  • Anonym (Rund är också en form) Trådstartaren
    Äldre 19 May 22:31
    #9
    jegen skrev 2015-05-19 15:53:40 följande:

    Jag kommer köra utan strumpbyxor...skönast att ha bara ben (och den syns ju inte under klänningen... :)


    Fast problemet är ju att jag inte kan det. Mina lår skaver när det blir varmt och jag får riktiga sår på insidan av dem. Dels är det otroligt obekvämt, och dessutom får det mig att känna mig mycket större än jag är.

    Hade jag kunnat vara utan strumpbyxor eller andra hjälpmedel, eller vad man ska kalla det, så hade det varit bäst. Men då måste jag gå ner ca 20 kilo innan bröllopet, och då ser jag anorektisk ut.
  • Anonym (Rund är också en form) Trådstartaren
    Äldre 19 May 22:40
    #10

    Tack tjejer! Jag ska kolla upp det ni tipsar om. Strumpbyxor har jag provat olika varianter av i oändlighet. De formande är jag inte säker på om jag hatar eller älskar, för om de halkar lite nedanför bh:n så får jag jättevalkar trots att jag inte har det annars.

    På bröllopet vill jag ju känna mig smal och vacker, även om jag är kurvig och behöver lite assistans för att känna mig som min bästa version av mig själv.

    Klick kanske jag ska prova igen, men bara använda mer generöst. Annars går det ju ha extra i handväskan, men då måste jag komma ihåg att INTE be mamma att hämta något ur den. Chub rub låter mer handväskevänligt och kommer inte få min blyga mamma att svimma

Svar på tråden Hjälp en kurvig brud med strumpbyxor!