• Äldre 12 May 10:17
    27603 visningar
    20 svar
    20
    27603

    Tävling: Rött är kärlekens färg- vinn läckra champagneglas!



    En tävling i kärlekens tecken!
    Denna gång fyller vi tävlingstråden med den färg som mest av alla färger representerar kärleken- RÖTT

    Du får tolka temat som du vill och så här gör du för att vara med och tävla:

    Ta ett foto på något RÖTT och ladda upp bilden i tråden. Motivet väljer du själv och du får tävla med så många bilder som du vill. Lägg varje bild i ett eget inlägg!
    Du måste självklart äga rätten till bilden!
    Skriv en kort motivering varför du vill vinna

    Detta tävlar du om:

    En lycklig vinnare vinner följande vinst från Cervera:
    SECRETS, Champagneskål från Table Tops Stories. 6 stycken, värde 597:-
    SECRETS OPTIK CHAMPAGNEGLAS 19 CL, från Table Tops Stories, 6 stycken

    Tävlingen pågår t.om midnatt 18/5 och meddelas här i tråden.

    Lycka till! Solig

     SE

  • Svar på tråden Tävling: Rött är kärlekens färg- vinn läckra champagneglas!
  • Äldre 12 May 12:24
    #1

    Om man bara kunde lägga in bilder via mobil eller ipad kanske jag också kunde tävla.... ;)

  • Äldre 12 May 15:52
    #2

    för ett par år sedan brukade jag och min fästman ägna oss åt champagne-tisdagar

  • Aniara­4
    Äldre 12 May 15:56
    #3

    De här enkla plastmuggarna  köpte jag billigt någonstans, en turkos till mig för att jag gillar turkos (se nagellacket!) och en röd till min kärlek för att han är min kärlek. Hjärta De följer med oss överallt på somrarna, och vi har druckit kaffe ut dem på alla möjliga och omöjliga ställen. Vi har t.o.m. druckit vin ur dem ibland.


    Fast nog vore det trevligt att dricka ur lite mer sofistikerade glas någon gång ibland!

  • Äldre 12 May 15:59
    #4

    var visst lite snabb och jag kan inte rotera bilden rätt men jag kör ändå:
    För ett par år sedan brukade jag och min fästman ägna oss åt champagne-tisdagar. Vi firade att vi tagit oss igenom veckans tuffaste dagar och ägnade oss bara åt varandra. I början drack vi ur vitvinsglas - för det var det enda vi hade! Under årens lopp har det blivit mer och mer sällan, men idén har spritt sig och när mina föräldrar sett "snygga" champagneglas har de köpt ett par åt oss och våra champagnetisdagar. Vi har fortfarande inga bra glas - den senaste uppsättningen vi fick låter som bella-muggar när man skålar! Med fina glas kanske vi hittar tillbaka till vår tradition och även om det inte blir champagnetisdagar framöver hoppas jag få kunna skåla med min (snart) man många gånger i många år framöver!

  • Äldre 16 May 15:45
    #5


    Jag älskar färgen Röd. Här är jag i min röda skinn jacka och röda hatt. För mig så är rött inte bara kärlekens färg utan även en färg som lyser upp och som man blir väldigt glad av.

    Champagne och bubblande drycker är ju så gott. Och det vill jag dricka flott i fina glas. Vore så trevligt att få duka fint och servera mina gäster fint i fina exklusiva glas nu till vårens stundande festligheter.
     ( Hmm.. kunde tyvärr inte rotera bilden rätt )
    Vänligen Carola
  • Äldre 17 May 15:25
    #6

    Jag skulle hemskt gärna vilja vinna, så vi nya glas i skåpet kan finna.
    En liten önskan kan tyckas, men för mig vore det att verkligen lyckas.
    Något som vi länge velat, men saker och ting har alltid felat.
    Därför vi endast trasiga glas har, och inte många finns det kvar.
    Till sommaren är min högsta önskan, att med min älskling kunna skåla i grönskan!

    Min älskade familj på vår allra första semester, kärlek! 

  • Äldre 17 May 15:26
    #7

    Syskonkärlek, och den röda rutschkanan är visst bäst ;)

  • Äldre 17 May 15:29
    #8

    Sommaren är på gång, med bland annat röda fina blommor :) All kärlek till sommaren!

  • Äldre 17 May 15:30
    #9

    Myskvällar, med tända ljus, vad är bättre? Då fylls hela hemmet av kärlek.

  • Äldre 17 May 21:38
    #10

    Vilken härlig tävling! Jag har hängt här på BT i ett par månader nu under planeringen av mitt och gubbens bröllop, och nu när jag faktiskt skriver så vill jag passa på att tacka alla fina medlemmar för alla idéer, bilder, tips och historier ni delat med er av! Det har varit till stor nytta och glädje!


    Jag har inte varit aktiv och skrivit på sidan förut, men jag hoppas att det är okej att vara med och tävla i alla fall!

    Jag vill gärna dela med mig av den sötaste kärlekshistorien jag vet!

    Det var någon gång på 60-talet, mamma och pappa var unga, och pappa hade, tillslut, samlat mod till sig att våga bjuda ut den tjusiga unga mö, som skulle komma att bli min mor! Hans egen kärra var just då inne på lagning, så han lyckades övertala min farfar att få låna hans nya, fina, röda bil! Minns inte vilken modell det var, men på den tiden var den riktigt fräsig! Mamma, som var uppvuxen på en ganska fattig bondgård, blev imponerad som aldrig förr när pappa rullade fram i "sin" röda fara. Dejterna som följde gick, som ni förstått, väldigt bra, tillslut kom det ju fram att bilen pappa körde inte var hans, men mamma bara skrattade åt hur fånig han var som avvaktat med att erkänna detta! Hur som helst så kände min gamla far en stor tacksamhet till vart bilen tagit honom, den här damen var något utöver det vanliga! Och skrockfull som han är så har varenda bil han köpt därefter varit röd!


    Här är en bild på hans senaste "vrålåk".


     


     

  • Äldre 17 May 22:16
    #11

    Vad vore väl mer passande än att få skåla med bubbel i nya, glänsande glas när mina föräldrar har sin 45e bröllopsdag i juli! 

  • Äldre 18 May 09:07
    #12

    Wohohoho!
    I love rött och hela tråden är full av det! Solig
    Tack för det! Hjärta
    Nu är det slutspurten kvar så har du inte laddat upp en bild- eller vill ladda upp fler så gör det!
    Tävlingen pågår t.om midnatt!
    Lycka till!

  • Äldre 18 May 18:32
    #13


    går inte vända bilden...

    men här är min lilla röda kärleksklump, som älskar angry birds så han inte ens kunde släppa den oöppnade leksaken medan han sov ;)

    tyvärr så höll det inte med hans pappa, men vi har en ny "stor kärleksklump" som jag gifter mig med om en månad. på vår andra dejt så råkade jag förstöra ett av de två sista jämna vinglas vi hade. så skulle vara roligt med nått fint att skåla in kommande bröllopsdag och årsdagar i :)
  • Äldre 18 May 18:45
    #14

    från första gången min blivande tog med mig till sina föräldrar i södra italien och åt glass på första promenaden där :)

  • Aniara­4
    Äldre 18 May 22:53
    #15

    En av de saker jag gillar mest med vårt förhållande är att vi reser mycket. Även om jag älskar svenska insjöar med picnicfilt och termoskaffe är det underbart att äntligen få komma ut i världen och se sig om lite. Här väntar vi på bagage en trött och sen kväll på en flygplats någonstans i världen.

  • Äldre 18 May 23:54
    #16

    Jag bjuder gärna på en egen liten "kärlekshistoria" till denna tävling också, ni kan välja att se det som ett barnförbjudet tips såhär lite lagom till sommaren! 
     
    Min favoritdrink genom tiderna är Strawberry daiquiri.
     
    Denna sötsliskiga jordgubbsdrink med sockerprydda kanter är det få saker som slår en varm sommardag! I kombination med en vacker solnedgång och mysiga kramar är det helt oslagbart! 
     
    Tyvärr så har man ju inte alltid möjligheten att slänga ihop en egen drink hur som helst, och man får ju inte ta med sig alkoholhaltiga drycker ut från serveringsställena heller, trist nog! Och även om puben på hörnet må servera stans godaste drinkar, så är det kanske inte den mest romantiska platsen på jorden alla gånger!
     
    Vilket dilemma! Vad gör man då!?
     
    Vi hade precis börjat träffas, min kille och jag. Påhittig som han är så kom på den lite förbjudna lösningen att vi skulle ta med oss två take away-muggar från Mc Donalds in på baren, med lock och sugrör och hela baletten. Det skulle ju se trovärdigt ut! Han beställde sedan in två Strawberry daiquiris, som han tog med längst in i barlokalen. Dessa hällde vi över i take away-muggarna vi haft med oss, och efter att vi suttit och fnissat ihjäl oss en god stund, och konstaterat att vi kände oss som två busiga tonåringar, så tackade vi för oss och gick vi ut med våra drinkar i donken-muggarna! 

    Så, istället för att sitta på en halvtaskig uteservering och lyssna på skräniga fjortisar och bli kvävd av avgaserna från bilarna som kör förbi precis utanför, så fick vi dricka våra efterlängtade jordgubbsdrinkar vid en mysig liten stenmur nere på stranden, med endast fågelkvitter i bakgrunden. Det blev en alldeles perfekt kväll.



    Bilden är lånad från ett annat tillfälle, men föreställer en likadan drink. Tack för att ni fick mig att åter minnas denna händelse. Ett litet oskyldigt tips till alla som, mitt bland alla "vuxensaker" och allt ansvar, saknar att känna sig som en busig tonåring, någon gång ibland! :) 


     
    Vill även förtydliga att jag självklart har full förståelse för varför de regelverk som finns bör följas, och jag förutsätter att alla som möjligen skulle bli inspirerade av mitt lilla bus-tips är vuxna nog att ta sitt ansvar och t ex inte langa till minderåriga, utan endast nyttja detta för eget bruk ;) 

     
    Skulle jag vinna tävlingen så kommer vi fira det med att bjuda in vännerna på mousserande jordgubbsvin (Också en favorit) på balkongen, i nya fina glas, istället för donen-muggar! ;) 

    Hjärta

  • Äldre 19 May 03:36
    #17

    Jag vann ju redan en tävling, så nu är det kanske någon annans tur att vinna, men jag tycker det är så roligt med sådana här grejer att jag gärna bifogar mitt bidrag ändå!

    Fritt för tolkning var det? Rött vin!



    För självklara anledningar, det är rött, och det får även okära människor att bli kära! 

  • Äldre 19 May 10:04
    #18
    Tack för era fina bidrag! SoligSolig
    Vinnare denna gång blev:

    daniiel #6 {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

    Ett stort grattis till dig! Solig
    Bidraget innehöll allt: En röd och snofsig dalahäst. En kärleksfull familj. Ett rött hus med vita knutar och en bra motivering därtill!
    Inboxa mig din adress, mobilnummer, och mejladress. Jag behöver uppgifterna inom en vecka annars går vinsten vidare.

    Tack alla som varit med och tävlat! Skål
    daniiel skrev 2015-05-17 15:25:33 följande:

    Jag skulle hemskt gärna vilja vinna, så vi nya glas i skåpet kan finna.
    En liten önskan kan tyckas, men för mig vore det att verkligen lyckas.
    Något som vi länge velat, men saker och ting har alltid felat.
    Därför vi endast trasiga glas har, och inte många finns det kvar.
    Till sommaren är min högsta önskan, att med min älskling kunna skåla i grönskan!

    Min älskade familj på vår allra första semester, kärlek! 


  • Aniara­4
    Äldre 19 May 11:35
    #19

    Grattis daniiel! Skål

  • Äldre 20 May 12:49
    #20

    Åh, tack så mycket! Fantastiskt roligt att få vinna :D

Svar på tråden Tävling: Rött är kärlekens färg- vinn läckra champagneglas!