• Äldre 28 Apr 07:23
    2863 visningar
    14 svar
    14
    2863

    Vart får man tag i dukar?

    Ja som rubriken lyder, vart tusan får man tag i dukar?
    Kan man köpa lakan eller funkar inte det?

    Vi kommer nog att ha ett såkallat E-format bordsuppställning..

  • Svar på tråden Vart får man tag i dukar?
  • Kotten
    Äldre 28 Apr 09:02
    #1

    Vi kommer köpa lakan (både vita och gröna) för att sedan ha smal tyll i äppelgrönt ovanpå som en löpare typ.

  • Äldre 28 Apr 10:38
    #2
    Kotten skrev 2015-04-28 09:02:01 följande:

    Vi kommer köpa lakan (både vita och gröna) för att sedan ha smal tyll i äppelgrönt ovanpå som en löpare typ.


    Är det Ikea som gäller då för ert inköp av lakan?
  • Kotten
    Äldre 28 Apr 12:19
    #3
    amonday skrev 2015-04-28 10:38:38 följande:
    Är det Ikea som gäller då för ert inköp av lakan?
    Yesbox. :)
  • Äldre 29 Apr 16:58
    #4

    "Knoppa"-lakan eller metervara ("Ditte" tror jag det heter) på IKEA har vi köpt

  • Äldre 29 Apr 18:08
    #5
    Kotten skrev 2015-04-28 09:02:01 följande:

    Vi kommer köpa lakan (både vita och gröna) för att sedan ha smal tyll i äppelgrönt ovanpå som en löpare typ.


    Vart har ni köpt er gröna tyll Kotten? 

    När är er stora dag? :)
  • Äldre 29 Apr 20:38
    #6
    mtep skrev 2015-04-29 16:58:00 följande:

    "Knoppa"-lakan eller metervara ("Ditte" tror jag det heter) på IKEA har vi köpt


    Kanon! Får kolla på det! Det jag tänker med så billigt tyg, är det inte lite genomskinligt? Eller lägger man två på varandra?
  • Äldre 30 Apr 13:37
    #7
    +1

    Ikea-lakanen var mer genomskinliga än metervaran.

    Så ja, lakanen är tunna. Men vi gifter oss i början av aug och har festen in en bygdegård så tycker i vårt fall det funkar fint (med ett lager).

  • Äldre 30 Apr 13:51
    #8

    Såg ett tips om att ha knoppalakan och lägga metervaran Gulldis över, beror på vilken känsla man vill få fram och om man gillar spets så klart :)

    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70233058/

  • Kotten
    Äldre 1 May 12:30
    #9

    Vi har beställt tyll i olika bredder på eBay. mycket nöjd. Det var smidigt och färgerna stämde överens med vad vi trodde :)

  • Äldre 1 May 22:13
    #10
    mtep skrev 2015-04-30 13:37:04 följande:

    Ikea-lakanen var mer genomskinliga än metervaran.

    Så ja, lakanen är tunna. Men vi gifter oss i början av aug och har festen in en bygdegård så tycker i vårt fall det funkar fint (med ett lager).


    Då får jag kika på metervaran då. :) Tror det passar bäst för oss..

    Kommer ni ha duk som hänger enda ner till golvet eller bara en bit över bordet?
  • Äldre 1 May 23:09
    #11
    +1

    Ett tips om lakanen känns för genomskinliga är att köpa billig pappersduk (eller ritpapper) på rulle och tejpa fast på bordsskivorna och sen lägga lakanen ovanpå. :) 

  • Kotten
    Äldre 2 May 21:26
    #12

    Vi kommer ha duk en bit ner men inte hela vägen till golvet, det verkar krångligt och känns inte särskilt viktigt för helhetsintrycket. 

  • Äldre 3 May 19:22
    #13
    +1
    jegen skrev 2015-04-30 13:51:34 följande:

    Såg ett tips om att ha knoppalakan och lägga metervaran Gulldis över, beror på vilken känsla man vill få fram och om man gillar spets så klart :)

    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70233058/


    Våra bord är ganska smala så vi har köpt detta som löpare: www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx&ArticleId=29742
  • Äldre 7 May 10:09
    #14
    +1

    Min syster köpte vitt spetstyg på Ikea för några år sen. Riktigt bra pris, finns fortfarande kvar och vi har lånat ut det till massor av vänner och bekanta för deras bröllop och fester så det är nog lätt att sälja vidare sen om du inte vill spra dem. 
    Vi har haft vita pappersdukar under som bara är att slänga sen och spetsen över. Superfint och passar till många olika stilar. 

Svar på tråden Vart får man tag i dukar?