• Äldre 13 Apr 16:13
    5450 visningar
    5 svar
    5
    5450

    Gravid med kopparspiral?

    Hej.

    Behöver ventilera och kanske ett och annat råd.

    Min mens är just nu 13 dagar sen och jag börjar bli en aning orolig.

    Jag har haft kopparspiral sedan säker två år, för ca 1 år sedan bytte jag den första då den halkat ner/ ut en bit.

    Jag har haft gott om sex utan att bli gravid under tiden med spiral.

    Läget just nu är att jag hade sex den 23 februari. 4 dagar senare flög jag till Indien och ytterliggare 4 dagar efter det kom mensen som planerat. Jag märkte inget konstigt med den förutom att den slutade mer tvärt än vanligt och varade inte lika länge.

    Nu, den 13 april är mensen 13 dagar sen och jag var säker på att den skulle komma som planerat då jag kände mensvärk och svullnad i brösten. Det gick över och nu händer det inget.

    Självklart kan det vara så att det faktum att jag är i Indien påverkar men min kropp i övrigt har anpassat sig efter mat och vatten och jag upplever ingen stress eller så. Tvärtom mår jag väldigt bra och känner mig harmonisk. Tiden hemma innan jag bestämde mig för att åka ver betydligt mer stressig.

    Så, kan jag rent teoretiskt vara gravid?

  • Svar på tråden Gravid med kopparspiral?
  • Äldre 13 Apr 17:10
    #1

    rent teoretiskt kan du absolut vara gravid.  Inget p-medel är ju 100% säkert förutom avhållsamhet... 

    Jag blev gravid med kopparspiral och vid ett ultraljud hos barnmorskan satt spiralen exakt enligt regelboken men gravid var jag...  

    så leta upp ett sjukhus kanske och gör ett graviditetstest är mitt tips. Kan ju vara bra att veta redan nu.

  • Äldre 14 Apr 10:08
    #2

    Tack för svaret. Jag är inte helt bekväm med sjukhusen här i Indien rent hygieniskt sett, i alla fall där jag befinner mig. Men jag börjar med ett graviditetstest.

  • Äldre 14 Apr 10:13
    #3

    Både vill och vill inte vara gravid...

  • Äldre 14 Apr 15:37
    #4

    Jag har ingen personlig erfarenhet av kopparspiral och det finns en bra anledning till det. Min mamma använde en sån för lite mer än 25 år sen och nu 25 år senare sitter jag har och skriver detta. 

    Det är inte omöjligt att du är gravid. Men det kan också vara stress och annat från resan som gör att din mens är sen. 

  • madmox­xi1177
    Äldre 27 Apr 13:47
    #5

    Jag har en kopparspiral själv, hur har det gått?!Tungan ute

Svar på tråden Gravid med kopparspiral?