• Äldre 12 Apr 10:01
    3142 visningar
    4 svar
    4
    3142

    Brudar - se hit! Tips till trilskande tärnor!

    jag har stött på många frustrerade brudar med trilskande tärnor som vägrar tärnklänningen av olika anledningar.

    Jag har ett tips som kan få tärnan att lugna ner sig och tänka om lite.

    Låt henne bara få ha klänningen under själva vigseln. Alltså påklädning och  max 40-60 min + ev fotografering efteråt.   Sen är hon fri att till festen byta om till vanlig festklädsel som övriga gäster. 

    Är det så att tärnan tycker illa vara om klänningen av nån orsak kan det här vara ett bra knep att ta till. 

    Det handlar alltså om bara högst ett par timmar i klänningen sen kan hon briljera bäst hon vill i en annan klädsel. 

    Men ge henne valmöjligheten att det är fritt fram att byta klädsel efteråt.

  • Svar på tråden Brudar - se hit! Tips till trilskande tärnor!
  • Äldre 12 Apr 10:35
    #1

    Fast jag har valt att mina tärnor ska få ha vilken klänning dom vill. ( Dock i den färgen som temat är i ) Visst att det är min dag men jag tycker att mina tärnor ska trivas i klänningen och då behöver dom inte byta efter vigseln heller. Skulle aldrig tvinga på dom en klänning som jag tycker är snygg men som dom inte känner sig bekväma i :)

    Fast alla gör ju som dom vill :) 

  • Äldre 12 Apr 14:04
    #2
    +1

    Jag förstår inte heller varför man skulle tvinga på en tärna en klänning som hon ogillar. Även om det bara handlar om ett par timmar! Som Daaw skriver är det isf bättre att bara bestämma färg och sedan är det upp till tärnan att hitta en klänning hon TRIVS i! Om någon behöver lugna ner sig och tänka om är det bruden i ett sådant fall.

  • Äldre 12 Apr 15:10
    #3

    såklart alla gör som dom vill men jag tänkte mest på att det finns tärnor som trots bra klänning ändå är obekväm med just att ha tärnklänning på sig och då kan det vara bra att det finns ett alternativ.

    Det finns brudar som tänker byta klänning efter vigseln - så varför skulle inte en tärna kunna göra det också? 

    Det finns många tärnor som gladeligen tackar ja till att vara tärna men som ändå ogillar att stå i centrum.. 

    Jag har deltagit i åtskilliga diskussioner om tärnproblem och det är en och annan som har valt att lugna nervösa och stirriga tärnor med att det är okej att byta klänning efter vigseln och det har varit ett förslag som gått hem.  

  • Äldre 24 Apr 21:35
    #4

    Jag tycker att Nyfiken gul, nu fru har en poäng. Alla är väl överens om att man ska trivas i det man har på sig. Men det kan ju vara så att det tema som brudparet har bestämt inte alls rimmar men tärnas personlighet.

    Brudparet kan ju också ha, för att vara snälla, betalat för samtliga klänningar och redan beställt dem. Då är det lite svårt som tärna att gå in och styra för mycket.
    Då är det bra med lite tips på hur man kan avstyra gnissel.

Svar på tråden Brudar - se hit! Tips till trilskande tärnor!