• Cakefa­iry
    Äldre 20 Mar 22:52
    4682 visningar
    8 svar
    8
    4682

    (Fejk) Bukett och dekorationer i kyrka, lokal m.m.

    Hej,

    vad tycker ni om att ha tygbuketter/blommor istället för riktiga?
    Tro ni att det märks stor skillnad?

    Någon som har haft tyg istället för vissnade blommor?

    Kommenterar gärna med bilder också :)

  • Svar på tråden (Fejk) Bukett och dekorationer i kyrka, lokal m.m.
  • Äldre 21 Mar 11:39
    #1
    +1

    Jag kommer att ha det rakt av. Hittade av en slump en jättefin bukett blommor som jag hade som inspiration av brudbukett - gick in på sajten och fann att det var just "plastblommor". Syntes ingen skillnad och det var väldigt fint. Och då bestämde jag mig för att se om jag kunde få alla blommor i tyg och det gick fint.... beställde från USA och då har jag köpt MYCKET blommor till dukningen, buketter etc.... med frakt och tull och moms (som var klart dyrare än själva produkterna) gick det på ca 4000kr. Köpte via www.afloral.com

    Jag har inga bilder än, men det finns bra bilder på deras sida om folk som har använt plastblommor.

  • Äldre 21 Mar 12:11
    #2
    +1

    En liten heads up bara.


    Det är sällan som man kan dekorera i kyrkan.
    Oftast är det flera vigslar på raken och det finns inte tid att dekorera före och städa efter. Så kolla upp sånt först innan du lägger massa pengar på eventuella dekorationer dit.

  • Cakefa­iry
    Äldre 21 Mar 14:29
    #3
    Chicita skrev 2015-03-21 12:11:10 följande:

    En liten heads up bara.


    Det är sällan som man kan dekorera i kyrkan.
    Oftast är det flera vigslar på raken och det finns inte tid att dekorera före och städa efter. Så kolla upp sånt först innan du lägger massa pengar på eventuella dekorationer dit.


    Okej, intressant då ALLA vigslar jag har varit på har hållits i en dekorerat kyrka. Kanske beror på hur stor tryck det är på den kyrkan. Annars kanske man kan komma överens med paret som gifter sig innan/efter om en gemensam dekoration
  • Äldre 21 Mar 15:16
    #4
    +2

    Kyrkor är ju alltid dekorerade mer eller mindre. Det är dom där egna tilläggen som inte alltid funkar Flört
    I vissa fall är det brandsäkerhetsföreskrifter som sätter stopp, och ibland är det tidsbrist. Och ibland går det säkert jättebra...


    Jag har aldrig varit på en vigsel där kyrkan varit dekorerad av brudparet istället.
    Men som sagt, kontakta församlingen och fråga hur det brukar vara där ni ska gifta er. Jag vet inte om det är så lätt att få reda på vem som gifter sig före och efter. Inte säker på om det är något som dom får lämna ut kontaktuppgifter på. Men även det får du ju svar på om du kontaktar pastorsexpeditionen Glad

  • Äldre 21 Mar 15:32
    #5
    +1

    Jag kommer ha en tygbukett. Vi valde det av ekonomiska skäl främst, men jag tycker också att det är fin tanke att kunna spara den eller ge den vidare sen istället för att den ska stå och vissna bort.

    Jag var rädd för att den skulle se fejk ut och googlade runt en hel del innan jag vågade beställa. Den kom och den var faktiskt över förväntan Glad Jag valde en svenk sida så jag enkelt kunde ångra mig och returnera den om den inte såg bra ut. Den är köpt på artflowers.se.
    Jag ska beställa en till och binda ihop till en större bukett, dekorera med band och pärlnålar osv. Tror den blir fin!

    Kyrkan har vi inte tänkt dekorera tror jag, och på bordet kommer vi nog ha enklare levande blommor och grönt bara.
     

  • Äldre 8 Apr 10:22
    #6

    Hej!


    Man hittar en massa utsmyckning för bröllop och lokaler på http://www.langnickel.se/shop/Temafest-hoegtid/Broellop/-kat-300_304.html
    Verkar finnas allt från en mängd olika blommor till övrig bröllopsutsmyckning. Lycka till =) /Linn

  • Äldre 15 Apr 20:48
    #7

    Jag hade tygblommor i min pga allergi. Många blev väldigt förvånade o trodde att det va riktiga blommor.

  • Äldre 17 Apr 12:11
    #8

    Damen mmin trro han råka slänga de broscher vi köpt för de låg invirade i tidningspapper och låg framme samtidigt som vi fick massa annat inslaget i papper som vi slängde

    dammit, börjas om från början igen med buketten


    Live free, ride free
Svar på tråden (Fejk) Bukett och dekorationer i kyrka, lokal m.m.