• Äldre 19 Mar 08:56
    2686 visningar
    3 svar
    3
    2686

    Vill bli gravid

    Hej

    Jag tog mitt sista piller den 4/3. Skulle sedan gått på veckan med sockerpiller, men tog inte dem eftersom det ändå inte är hormoner i dem. Fick min p-piller-mens som jag brukar 7-9/3. Hade första oskyddade samlaget (med sambon givetvis ;) ) den 14/3, alltså i lördags. Har sedan dess haft lite bruna slemmiga flytningar någon gång om dagen och molande värk, liknande mensvärk. Misstänker att det kanske är ÄL som är på G, men det innebär isåfall att den kommit igång direkt. Vad kan det annars vara? Vill ju gärna bli gravid, men man kan väl inte känna av så snabbt att det händer nåt där inne/nere?

  • Svar på tråden Vill bli gravid
  • Äldre 19 Mar 09:16
    #1
    +1

    Detta är väl det fjärde likadana (liknande) inlägg som du gör om detta utan svar. Så uppenbarligen finns inte svaret eller intresset bland bröllopstorget medlemmar.

    Har du försökt Fråga om detta på familjeliv.se på det forumet är just barnafödande och graviditet huvudmännen i de flesta trådar och där är medlemmarna väldigt fokuserade på liknande frågor. Där kommer du troligen få en aktiv diskution

    Mvh


    Live free, ride free
  • Äldre 20 Mar 12:25
    #2

    Låter som ägglossning, ja. Kroppen ska gå i normalläge inom två veckor efter avslutade piller så det är helt rimligt.

  • Anonym (v15)
    Äldre 24 Mar 19:07
    #3

    Jag blev gravid ägglossningen efter jag slutat med mina piller, så det går absolut! För att maximera chanserna så började jag äta folsyra några veckor innan, drog ner på kaffe och alkohol till minimum, och så hade vi sex varannan dag under ägglossningen. Jag låg också kvar i sängen i ungefär tio minuter efter han kommit i mig för att satsen inte bara skulle rinna ut direkt. "Kudde under rumpan" sägs ju hjälpa ;)

    Jag slutade med mina piller 16/12, hade ägglossning runt 24-28 och redan på nyårsafton började jag få ont i mina bröst och bröstvårtor. Så det kan gå fort och det märks i kroppen.

Svar på tråden Vill bli gravid