• Äldre 15 Mar 10:24
    3034 visningar
    6 svar
    6
    3034

    tärnklänning, hjälp!

    Hej!

    hade från början utsett två tärnor till bröllopsdagen, men har nu valt att ha med en tredje. Har redan för längesen köpt kläder till de andra två, och funderar nu på om det ändå ser fint ut om den tredje har en annorlunda klänning fast som går i samma färg? Hur har ni haft?

  • Svar på tråden tärnklänning, hjälp!
  • Äldre 15 Mar 10:38
    #1

    Det går inte att hitta en tredje likadan till den sista? 
    Alltså - har den klänningen utgått?


    Antingen gör du en medveten avgränsning mellan dom och tar en klänning som är så lik i modellen du kan hitta men i en annan färg (kan se snyggt ut om dom står på rad sen och kanske har buketter som binder ihop båda färgerna) eller kanske en helt annan modell men så nära i färg du kan komma - vilket också gör att det syns att det är ett medvetet avsteg och skiljer ut den här tärnan på något sätt...

    Eller så efterlyser du en klänning i samma modell på typ Tradera eller vart du nu kan annonsera efter en. Kan ju hända att någon köpt - ångrat sig och inte ens använt sin. Jag har några sådana plagg i garderoben. Köpt, hängt in och när dagen kommer för användning så känns det inte jättebra så då byter jag till något annat, men eftersom det är för sent att lämna tillbaka så får den hänga kvar "till nästa gång" Flört

  • Äldre 15 Mar 10:59
    #2

    Tack för snabbt svar.

    Problemet är att de andra två klänningarna är inköpt på Nelly och den tredje tärnan är för stor för de små storlekarna :( klänningen de andra två ska ha gick bara upp till storlek 38.

    Samtidigt vill jag ju inte att hon ska känna sig utanför för att hon är större.

    Det var därför jag tänkte kolla, om hederstärnan brukar ha en annan klänning för att skilja hon från de andra.

    Annars får jag helt enkelt köpa tre nya klänningar.

  • Äldre 15 Mar 15:18
    #3

    Aha Glad

    Hederstärna är inget man har i Sverige egentligen. Det är en importerad sed som har kommit med Hollywoodromantiken som så mycket annat :) 


    Men vill du ha henne som hederstärna så skulle jag kört på en klänning i samma färg, med några liknande drag (är det draperingar på ena klänningen så kör det på den andra också, om dom du köpt är i typ satin så kör satin på denna med... ) men annars så det är tydligt att du inte bara försökt hitta en likadan klänning för då kan det se misslyckat ut.

    Kanske hellång om dom andra har kort eller något annat som tydligt skiljer dom åt Glad

    Heder till dig som känner att hon inte ska behöva känna sig utanför på ett dåligt sätt 

  • Äldre 15 Mar 17:43
    #4

    Oj, haha det visste jag inte :)

    Man lär sig något nytt varje dag.

    Tack snälla snälla du för hjälpen. Ska sätta mig ikväll och leta efter en liknande som de andra har.

    Jag hoppas det blir bra!

    Tack igen!

  • Äldre 15 Mar 17:58
    #5

    Tror det blir jättebra Glad
    Hoppas ni får en underbar dag Hjärta

  • Äldre 15 Mar 19:54
    #6

    Du har redan fått bra råd men vill dela med mig av ytterligare en tanke. Sätt till en accessoar i en annan färg till de klänningar du köpt för att bara ge ett exempel: om klänningarna är rosa så kan de ex ha en grå schal. Då kan den nya tärnan ha en grå klänning med en rosa schal. Jag tycker även att det vore lämpligt att hon kanske har en annan modell då hon har en annan kroppsform och det är jätteviktigt att alla känner sig vackra. Däremot ska de nog ha samma längd, att om de andra är hellånga så ska den nya klänningen också vara lång. Prova dig fram och prata med dina tärnor.

Svar på tråden tärnklänning, hjälp!