• Äldre 11 Mar 08:42
    7618 visningar
    4 svar
    4
    7618

    Brun mens efter p-piller stopp, normalt?

    Hej, jag är en tjej på snart 22 år och i Augusti 2014 slutade jag med mina p-piller eftersom att jag och min sambo (blivande man) vill ha barn. Sen jag slutade med mina p-piller så har jag bara fått ytterst lite brunt blod varje månad (vid menstiden) jag har aldrig haft så innan, har alltid haft rikligt med blod och absolut inte brunt. Förra månaden (Februari) så trodde jag att min riktiga mens hade kommit tillbaka för då kom det rikligt med blod och inget brunt alls under 3 dagar ungefär men nu denna månaden så trodde jag att jag var gravid, eftersom att jag har börjat få humörsvängningar, brösten har börjat ömma och blivit större och blodkärlen syns tydligt på dom. Jag har haft rikligt med flytningar (alltså de har runnit ur mig) så varje gång jag har gått på toaletten så har trosorna varit jätteblöta. Men två dagar sen (idag) så kom "mensen" lite lite brunt och ja jag har testet mig med ett gravtest och det visar återigen negativt. Blir så trött på detta, vad ska jag göra? Har någon varit med om samma när dom har slutat med p-piller? Är det normalt att ha brun mens efter att ha slutat med p-piller ( jag slutade för 7 månader sen). Skulle behöva lite hopp i allt det mörka, det jag mest är orolig för är att det är något som är fel på mig....

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Brun mens efter p-piller stopp, normalt?
  • Äldre 11 Mar 08:55
    #1

    P-piller kan störa din cykel rejält. Jag slutade för flera år sedan men har fortfarande inte regelbundna cykler. Det är extremt irriterande, men jag tror inte att det är någon fara. Men om du är orolig tycker jag absolut att du ska ta kontakt med gyn!

    Lycka till med barnbakandet. =)

  • Äldre 11 Mar 10:47
    #2

    Tack för svaret Sofia, men hur blev din mens efter att du slutat med p-piller? Oregelbunden? För det är inte min... Kontaktade du gyn för detta besvär? För jag har funderat på det ska man kontakta gyn eller sin vårdcentral?

    Tack på förhand :)

  • Äldre 11 Mar 11:12
    #3

    Den blev oregelbunden och ojämn, ibland mycket ibland lite. En del grejer gick till sig efter ett par månader. Jag kontaktade ingen, jag är mer en sån som antar att allt är bra sålänge det inte gör ont. ;)
    Men du kan alltid börja med VC så kan de hänvisa dig vidare till gyn om de inte kan svara på dina frågor.

  • Äldre 11 Mar 11:19
    #4

    Okej, jo jag är också sån Flört  men efter 7 månader så känner ja hur stressad jag blir utav detta, det är säkert ingen fara men skulle vara skönt att få höra de utav dom att det inte är något fel på en, då känns de som att man kan "koppla av" lite lättare. Ska kolla upp men min vårdcentral :) Tack

Svar på tråden Brun mens efter p-piller stopp, normalt?