• Äldre 10 Mar 16:38
    10581 visningar
    21 svar
    21
    10581
    Företagsinlägg av
    By Eneroth

    Vad ska brudgummen ha på sig på bröllopet?

    Efter att ha skapat kläder för män som ska gifta sig i snart tio år har jag fått mycket input, beröm, tankar och idéer från mina kunder. Nu efter några år utan att själv ha drivit butik då vi get fokus åt själva skapandet och designen så undrar jag lite hur ni blivande brudgummar och brudar tänker kring ert brudgummens kläder på den stora dagen?

    Helt enkelt: Vad ska han ha på sig och varför?

    Jag diskuterar gärna och kommer med tips på klädval, färger, märken med passformen/modellen ni kanske letar efter etc.

    När jag startade vårt märke så var kostym t.ex. ett big no no i min värld för en brudgum. Men efter tio år så har mycket ändrats och även jag har hittat charmen i kostymen även vid bröllop om man väljer rätt kostym.

    Främst handlar det om vad man känner sig bekväm i. Alla passar inte i det mest extravaganta och då kommer det även att synas.

    Som sagt vad känner ni inför ert klädval? Och ni som redan valt vad ni ska ha, vad blev det och hur kom fram till just dom kläderna?

       


    /Martin By Eneroth
  • Svar på tråden Vad ska brudgummen ha på sig på bröllopet?
  • Äldre 11 Mar 07:49
    #1
    +1

    Min man valde er och en Nehru för att han ville sticka ut lite lagom mycket och kände att kostym var lite för trist. Så jäkla snygg han var! Det var svårt att som brud försöka överglänsa honom den dagen alltså... Tungan ute Sedan var det ju underbart roligt att vi kunde matcha färger (mina skor-hans väst, hans kravatt-min bukett). Och arbetet på västen? Gosh..

  • Äldre 11 Mar 08:15
    #2
    +1

    Min blivande ska ha en enkel kostym, denna hade vi tänkt oss men den är slut precis överallt, så tips på ställen som säljer ljusare kostymer tas tacksamt emot!


     


    Vi var inne i en kostymaffär/skräddare som just promt skulle propsa på kostym fast med en gräslig paisleymönstrad glansig sak till väst och en ännu horriblare kravatt. Han, skräddaren alltså, kunde sin sak för han hade varit med om tusentalet bröllop och det var och fanns inget att diskutera... :-/


    Vi ska gifta oss på landet och bröllopet hålls i en lada, tanken är att det ska vara avslappnat men ändå "festligt", vi vill känna oss vackra och uppklädda - något som verkar vara en omöjlighet när det kommer till brudgummens kläder. Han skulle se ut och känna sig som en pajas i något pråligt och paisleymönstrat schabrak och vi vill ha något som är somrigt och matchar min hyfsat enkla spetsklänning.

    Input tas tacksamt emot.

  • Äldre 11 Mar 09:13
    #3
    +1


    Detta mm, är hitills min plan, men accesoarer och skor kan ändras med tiden
    Live free, ride free
  • Äldre 11 Mar 09:15
    #4
    +3

    Kul att du har återupptäckt kostymen! Min make var tidigt inställd på att det var tredelad kostym han ville ha till bröllopet, och även vilken stil den skulle vara i, men när vi började leta kändes det som utbudet var ganska begränsad och det var också svårt att hitta bra inspirationsbilder. Han ville ha en brun kostym i något tyg med lite struktur, lite engelsk lantlig känsla, så lösningen blev att sy upp en kostym hos skräddare. 


  • Äldre 11 Mar 14:37
    #5
    +1

    Grymt snygg VinterBrud2015, letar efter något liknande fast mer sommarvänligt.

  • Äldre 11 Mar 16:06
    #6
    +1

    Tack Pyttan! Kul att du gillar den :)
    Ja vi var ute efter en ganska mustig känsla så det är ju kanske inte riktigt färgerna för sommaren. Vi märkte dock att brun kostym passade väldigt bra till ljusblått när vi var ute och testade skjortor så det kanske kan vara ett tips för en mer somrig look.

  • Äldre 12 Mar 11:19
    #7
    +1

    Min man valde kostym, han köpte en kritstrecksrandig kostym , han ville ha lite gangsterstuk på sig och det blev det också.  Dock vägrade han hatt som vi annars tänkte ha men det blev snyggt ändå. 
    En knallröd fluga som matchade min brudbukett blev det till. 

  • Äldre 12 Mar 11:20
    #8
    VinterBrud2015 skrev 2015-03-11 09:15:08 följande:

    Kul att du har återupptäckt kostymen! Min make var tidigt inställd på att det var tredelad kostym han ville ha till bröllopet, och även vilken stil den skulle vara i, men när vi började leta kändes det som utbudet var ganska begränsad och det var också svårt att hitta bra inspirationsbilder. Han ville ha en brun kostym i något tyg med lite struktur, lite engelsk lantlig känsla, så lösningen blev att sy upp en kostym hos skräddare. 


     


    snygg!!   Skål
  • Äldre 12 Mar 11:21
    #9
    +1
    Nightrod skrev 2015-03-11 09:13:43 följande:
    Detta mm, är hitills min plan, men accesoarer och skor kan ändras med tiden
    åh slurp!! Vad läckert!! 
  • Äldre 12 Mar 11:38
    #10
    Pytttan skrev 2015-03-11 08:15:16 följande:



    Jag gillade den här outfiten (?). Får man fråga varifrån bilden kommer? Jag tycker att den skulle passa för ett sommarbröllop.

    /Linda
Svar på tråden Vad ska brudgummen ha på sig på bröllopet?