• Äldre 10 Mar 12:00
    38011 visningar
    176 svar
    176
    38011

    Bröllopsformen 1.0

    Jaha ja.


    Den eviga frågan om att komma i form till dagen D såväl att gå ner lite till mycket. Frågan är om detta är en inspirationstråd eller en bekännelsetråd, för att träna vet man ju att man måste men att erkänna när man trycker en kaka i ansiktet istället för att gå på gymmet är väldigt effektivt sätt att motarbeta att man gör det igen.



    Så tråden handlar med andra ord inte bara om hur duktig man är som tränar utan snarare att erkänna när man inte gör det och hur man skall ändra på detta beteende.


    Givetvis kan man få skryta med resultat med, men framför allt berätta vad man missat och hur man gör för att undvika att göra det igen eller tips på hur man gjort för att inte stoppa fel saker i ansiktet på sig själv

    Såååå
    Vad gör du för att komma i form eller att hålla formen och framför allt hur ofta intelar du dig själv att det är ok att larva och frångå planeringen.


    Live free, ride free
  • Svar på tråden Bröllopsformen 1.0
  • Äldre 10 Mar 12:04
    #1

    Och självklart måste undertecknad börja med att erkänna att träningen igår gick sådär.


    Det tänkte kvällspasset blev att ligga som ett kryss i soffan efter att jag däckade när jag kom hem från jobbet, vaknade till och insåg att två sista avsnitten på supernatural var mycket viktiga just denna kväll. Så jag får med andra ord straffa mig själv ikväll och köra dubbla pass. Får se i morgon om det lyckas..


    Live free, ride free
  • crs
    Äldre 10 Mar 18:26
    #2

    Jag åt hamburgare och pommes till middag idag! Både jag och min snubbe. Vi hade tänkt äta bättre, men sen var vi på stan och skulle kolla våra ringstorlekar så vi råkade passa på att äta ute, och då blev det så.

    Liiiiiten uppvägning: jag var ute och sprang i morse innan jag knappt ens hade hunnit dricka kaffe än. Jag avskyr att springa, brukar bara styrketräna när jag tränar, men nu har jag gett mig fan på att bli bra på springande också. Så att.
    En till dålig grej: jag har inte kört min vanliga träning på typ två veckor. Haft så mycket att göra med skola och barn, och sjukt barn osv, så det har bara inte blivit. Helt sjukt för mig som annars så sällan tar träningspaus. 

  • Äldre 11 Mar 09:02
    #3
    crs skrev 2015-03-10 18:26:46 följande:

    Jag åt hamburgare och pommes till middag idag! Både jag och min snubbe. Vi hade tänkt äta bättre, men sen var vi på stan och skulle kolla våra ringstorlekar så vi råkade passa på att äta ute, och då blev det så.

    Liiiiiten uppvägning: jag var ute och sprang i morse innan jag knappt ens hade hunnit dricka kaffe än. Jag avskyr att springa, brukar bara styrketräna när jag tränar, men nu har jag gett mig fan på att bli bra på springande också. Så att.
    En till dålig grej: jag har inte kört min vanliga träning på typ två veckor. Haft så mycket att göra med skola och barn, och sjukt barn osv, så det har bara inte blivit. Helt sjukt för mig som annars så sällan tar träningspaus. 


    Lyckades faktiskt ta igen det jag missade igår *stolt*
    Och köpte stans största skaldjurssallad efteråt...
    Live free, ride free
  • Äldre 11 Mar 11:08
    #4

    Missad träning i en månad nu. Vitt bröd och mkt vin. Jag har tyckt synd om mig själv nämligen.

    Men beachen närmar sig och jag har minst 5kg kvar att gå ner. Men de är envisa de där kilona. Suttit som berget sen i somras.

    Köpte hantlar och ankelvikter för hemmabruk, när jag misgsar gymmet, tänkte jag.

    Använt dem två ggr. Men imorn! Imorn ska jag till gymmet. Och sen äta något riktigt nyttigt, men som fortfarande gynnar träningen, typ råris och kyckling. Mums...not.

    Jag har en bikini som bara måste passa, så att så fort jag kommer i den utan att se ut som en kassler så är jag färdig!

  • Reebee
    Äldre 11 Mar 15:10
    #5

    Rolig tråd! ????????????

  • Äldre 11 Mar 15:19
    #6

    Juicedetoxa? http://juica.se/ (ganska jobbigt, men ger bra resultat).

    Själv håller jag min form genom att träna regelbundet, tränar 4-5 gånger i veckan. Planera in träningen i kalendern, ha med dig/ha på dig träningskläderna till jobbet och träna på väg dit eller hem. Du kommer garanterat få dåligt samvete av att inte ha använt träningskläderna du släpat med dig.. Skaffa en träningskompis, så är det svårare att strunta i att gå och träna. Försök att hitta en träningsform som du tycker är rolig, så blir det lite lättare att ta sig dit. Det är några tips till er som hjälpt och fungerat bra för mig :)

  • crs
    Äldre 11 Mar 15:24
    #7
    augusti skrev 2015-03-11 11:08:02 följande:

    Missad träning i en månad nu. Vitt bröd och mkt vin. Jag har tyckt synd om mig själv nämligen.


    Inget är så bra som vin och bröd när det är synd om en! Herregud, så synd det är om en ibland. Vi var sjuka för ett par veckor sen, och det var så synd om att att vi var tvungna att äta godis till middag två dagar i rad. Rimlig man är... 

    Jag ska springa ikväll. Och imorgon ska jag se till att träna innan skolan. Jag älskar verkligen att träna, fattar inte varför jag tappat det. Och det känns så motigt att plocka upp det igen. Vet inte varför, jag saknar det ju liksom...
    Men, nu har jag sagt att jag ska göra det, så nu måste jag. Springa en sväng i eftermiddag, och göra något skoj på gymmet imorgon. Typ knäböj och axelpress, det är nog mina favoriter. Eller egentligen marklyft, för det är jag bäst på, men det är så jävla jobbigt så jag vet inte om jag orkar imorgon. Får nog bli på lördag istället. 
  • Äldre 11 Mar 15:30
    #8
    crs skrev 2015-03-11 15:24:05 följande:
    Inget är så bra som vin och bröd när det är synd om en! Herregud, så synd det är om en ibland. Vi var sjuka för ett par veckor sen, och det var så synd om att att vi var tvungna att äta godis till middag två dagar i rad. Rimlig man är... 

    Jag ska springa ikväll. Och imorgon ska jag se till att träna innan skolan. Jag älskar verkligen att träna, fattar inte varför jag tappat det. Och det känns så motigt att plocka upp det igen. Vet inte varför, jag saknar det ju liksom...
    Men, nu har jag sagt att jag ska göra det, så nu måste jag. Springa en sväng i eftermiddag, och göra något skoj på gymmet imorgon. Typ knäböj och axelpress, det är nog mina favoriter. Eller egentligen marklyft, för det är jag bäst på, men det är så jävla jobbigt så jag vet inte om jag orkar imorgon. Får nog bli på lördag istället. 
    PUH du satte punkt emellan, var nästan rädd att du skulle skriva KUL och knäböj i samma mening

    Det löjliga är att man vet att man kommer tycka om det bara man får arslet ur soffan, men herrejävlar vad tung den röven kan vara ibland. Nu är jag kommit igång på riktigt så är jag sjukt mycket piggare och mär kanon (lyckades komma på att jag är laktosintollerant för någon månad sedan och det hjälpte regält i måendet)

    Live free, ride free
  • Äldre 11 Mar 15:35
    #9

    Detta är gott som fan (och räcker till många matlådor)

    Köttsoppa:

    500g Nötkött
    2st gula lökar
    2st vitlöksklyftor
    1st färsk chili
    1 Purjolök
    1L vatten
    500g krossade tomater
    1kg Broccoli
    2dl matlagningsgrädde (milda 4%)

    Kryddor:
    Köttfond, Svartpeppar, salt, vitpeppar, grillkrydda, Cayenne peppar, Kryddorna är valfria men det skall vara lite drag i soppan, örter är gott med att ha i

    När allt är stekt och vatten, tomater och matlagningsgrädden är i hällerJag i broccolin och låter det sjuda tills broccolin är klar.Sedan använder jag en stavmixer och passerar/mixar allt tills det är fritt från stora broccoli klumpar

    Vill man lyxa till det, serveras det med lite creme fraiche


     


    Live free, ride free
  • crs
    Äldre 11 Mar 15:48
    #10

    Haha, men jag tycker nog faktiskt knäböjande är rätt kul! På ett lagom ångestfyllt sätt... Men jag knäböjer miljoner gånger hellre än springer till exempel. Att springa är helvetet typ ju. Jag gillar att cykla, ser sjukt mycket fram att kunna plocka ner min racer från väggen, men att springa, fy fan... 

    Jag är precis likadan. Blivit så jävla bra på ursäkter med. Typ att växlarna på min cykel har fastnat på lägsta läget, så det är drygt att cykla, men tar för lång tid att gå när jag har en tid att passa i skolan efter träningen, så då bara struntar jag i det. Lär ju säkert ta typ 5 minuter att fixa cykeln, men inte fan har det blivit gjort trots att den drygat sig i typ ett par veckor. 

Svar på tråden Bröllopsformen 1.0