• Äldre 10 Mar 09:49
    2019 visningar
    6 svar
    6
    2019

    Dansar inte

    Jag dansar inte, inte min fästman heller. För min del handlar det om att jag är traumatiserad från skolidrotten på högstadiet, lite larvigt kanske men eftersom jag inte har hanterat det så har det nu utvecklats till nästan fobi. Jag dansar inte ens på fyllan.. 

    Dessutom är jag inte så förtjust i musik alls. Jag hör lite dåligt, men gillar att prata med folk. (I min själ är jag ca 80 år)

    Nu är bara frågat vad vi ska ha istället för dans på kvällen. Är medveten om att vissa kommer att tycka vi är tråkiga men jag vill inte bli tvingad att dansa av fulla kompisar på mitt bröllop bara för att man borde. 

    Förslag??

  • Svar på tråden Dansar inte
  • Äldre 10 Mar 09:51
    #1

    Vi har inte ens fest vi har middag som börjar vid två och efter den är det slut för de som vill åka hem, de andra kan välja att gå ut på krogen eller vara med oss och kanske bada i havet och avslutningsvis grilla och mysa hemma i trädgården. Inget fylleslag inget dansande


    Live free, ride free
  • Äldre 10 Mar 10:50
    #2

    Vi hade ju medeltidsbröllop så vi hade annan underhållning av gycklare, musiker osv. 


    Men... senare på kvällen så körde vi igång spotify och hade lite vanlig dans för dom som ville. Men vi dansade inte.
    Jag satte mig i en soffa och vilade mina stackars fötter (har en fot som jag i dagsläget opererat 7 ggr och på bröllopsdagen var det några år efter operation 3 men med sådana nervskador att jag har svårt att stå längre stunder). 


    Vi skrev till och med in i festprogrammet att "bruden dansar inte, det är ingen idé att bjuda upp" när vi kom till punkten "här slutar medeltiden och dansen startar"

  • Äldre 10 Mar 11:22
    #3

    Vi hade ingen dans, vi hade ingen sån fest.

    Vi åt 2-rätters middag på restaurang och sen hade vi bröllopstårta, paketöppning och mingel hemma i vår trädgård efteråt.  Sen när det var slut så drog vi iväg till stan för bröllopsnatt på hotell och maken och jag var ute och vandrade på stan. 

  • Äldre 11 Mar 11:02
    #4

    Ni kan ju ha lite lekar och tävlingar om ni vill, själv är jag usel på sådant men det kan säkert bli kul. Vill ni kan ni ju ha musik men gör som Chicita och skriv in i festprogrammet att den som bjuder upp brudparet åker ut ;)

  • Äldre 11 Mar 11:13
    #5

    Det är er kväll och oavsett om vissa kanske anser en fest utan dans "tråkig" så finns det ju mycket annat man kan göra! Som Mycketsaft säger så kan ni ju ha lite lekar eller tävlingar. Vad ska ni ha för tema på festen? Går det att anknyta till det på något sätt? Det viktigaste är ju att festen avspeglar er som personer och är ni inga partyprissar som dansar till housemusik natten lång så skulle det ju kännas konstigt om ni helt plötsligt hade det på ert bröllop :)
    Väljer ni ändå att ha musik och du inte vill dansa så är det faktiskt helt okej att säga att du är otroligt trött i fötterna och vill stå över :) Det får gästerna vackert respektera.

  • Äldre 11 Mar 14:49
    #6

    Temat kommer nog att vara Gatsby och jag gillade ju Jazz. Det känns lättare att slippa House om man kan skylla på sitt tema. :P

Svar på tråden Dansar inte