• Äldre 7 Mar 00:36
    54672 visningar
    19 svar
    19
    54672

    Våren 2016, fler?

    Finns det någon mer som planerar bröllop till våren 2016?
    Vore roligt att ha någon/några att diskutera med =)

  • Svar på tråden Våren 2016, fler?
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 7 Mar 01:17
    #1
    Jeeeenny skrev 2015-03-07 00:36:28 följande:

    Finns det någon mer som planerar bröllop till våren 2016?
    Vore roligt att ha någon/några att diskutera med =)


    Du är varmt välkommen till tråden om bröllop 2016.

    Här är länken: http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4262718-brudar-2016-har-kan-vi-foljas-at


    Finns även en facebookgrupp och vill du vara med i den så kan du lägga till mig (Camilla Liljeus)så lägger jag till dig i den :)


    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 7 Mar 08:59
    #2

    Vi gifter oss 28 maj 2016 :)

    Det är kul att gå in och läsa i den "stora" tråden för 2016, men på ett helt år blir det ganska många och då blir det svårt att hålla reda på alla ;)

    Vi har gästlistan färdig, gjort en budget, bokat kyrka och börjat skissa på Save the Date-kort. Har även börjat reka festlokal.

    Det känns som om det är så himla långt kvar, men jag tycker om att vara ute i god tid. Och det som är gjort är ju gjort så att säga :D

    Hur långt har ni kommit Jeeeennny?

  • Äldre 3 Apr 22:28
    #3

    Vet inte om jan 2016 räknas som vår snarare vinter, men skriver gärna här om jag får?

  • Äldre 16 May 12:17
    #4

    Jag har varit lite frånvarande pga flytt osv..


    lantgrodan skrev 2015-03-07 08:59:52 följande:

    Vi gifter oss 28 maj 2016 :)

    Det är kul att gå in och läsa i den "stora" tråden för 2016, men på ett helt år blir det ganska många och då blir det svårt att hålla reda på alla ;)

    Vi har gästlistan färdig, gjort en budget, bokat kyrka och börjat skissa på Save the Date-kort. Har även börjat reka festlokal.

    Det känns som om det är så himla långt kvar, men jag tycker om att vara ute i god tid. Och det som är gjort är ju gjort så att säga :D

    Hur långt har ni kommit Jeeeennny?



    Men vi har bokat kyrka till 14/5-2016 =) Jag har koll på vilken klänning jag vill ha, tårta och mat.
    Nu letar jag som en tok efter inbjudningskort, skulle vilja ha ett i svart med rött hjärta.
    Tänkte kika lite i den stora tråden också, men som du säger så blir det svårt att hålla koll där ;)
    Strassbruden2016 skrev 2015-04-03 22:28:16 följande:

    Vet inte om jan 2016 räknas som vår snarare vinter, men skriver gärna här om jag får?


    Självklart! :D
  • Äldre 20 Jun 23:56
    #5

    Vi gifter oss den 7/5 2016, hänger gärna på i den här tåden.Skrattande

  • Äldre 23 Jun 23:05
    #6
    CamillaForsgren skrev 2015-03-07 01:17:09 följande:

    Du är varmt välkommen till tråden om bröllop 2016.

    Här är länken: http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4262718-brudar-2016-har-kan-vi-foljas-at


    Finns även en facebookgrupp och vill du vara med i den så kan du lägga till mig (Camilla Liljeus)så lägger jag till dig i den :)


    Jag vill gärna vara med i facebookgruppen! Jag lägger till dig på facebook så kanske du kan lägga till mig i gruppen? :) Jag planerar bröllop till juni 2016.
  • Äldre 25 Jun 19:32
    #7

    Nu är festlokalen bokad. Vi har också berättat för familj och närmsta vänner att vi ska gifta oss. Toastmasters och tärnor är tillfrågade och vi har sett ut inbjudningskort som vi vill ha :)


    Håller just nu utkik efter klänning. Har tänkt mig en begagnad. Har en budget på 70000.- till klänningen och tror det är svårt att få något jag vill ha för den pengen om jag ska köpa ny. Är dessutom bara 159 cm lång, så jag måste ju lägga pengar på att sy om och upp klänningen ;)


    Vad har ni andra tänkt er för klänning och vad har ni för budget? Jag vill ha en med spets, så mycket vet jag ;)

    Lycka till med planeringstagen :D :D

  • Äldre 26 Jun 14:14
    #8

    Hej, vi gifter oss 6/5... bokat lokal fixat maten samt vigsel plats och vigselförättare nu kollar vi inbjudan och min klänning för fullt...följer gärna denna tråd

  • Äldre 12 Aug 20:17
    #9

    Det känns som att det är dags att liva upp denna tråd igen, tycker ni inte? ;)
    Tiden går ju så himla fort!!

    Det som vi har färdigt är:
    Kyrka
    Lokal
    Inbjudningskort
    Tärnor
    Toastmastrar

    Påbörjat:
    Sy vimplar (som ska hänga i taket på festlokalen)
    Sy löpare av säckväv

    Skall göras:
    Prova klänning (den 29 Augusti ska jag och mina tärnor ge oss ut, och budgeten var 7000, inte 70.000 som det råkade bli där uppe :D )
    Reka mat

    Är naturligtvis massor mer kvar att göra, men det är det som ligger närmast till hands ;) Hur går det för er andra?

    Jeeeenny; Kan inte du rada upp oss som är med i denna tråd i en tilläggskommentar, så vi har kolla på vilka det är som är här, och vilket datum vi ska gifta oss? ;)

    Vi gifter oss den 28 maj.

  • Äldre 20 Aug 22:34
    #10

    Vi gifter oss också 28:e maj

    Klart: 
    Vigsellokal
    Festlokal
    Catering
    TM's
    Tärnor, diskuterat stil på kläder och uppgifter
    Bestämt dryck som ska köpas
    Datumplan
    Skissat på save the dates

    Göra:
    Skicka save the dates
    köpa klänning
    kolla ring
    boka blommor
    mm mmm

    Alltså jag är SÅ stressad men min blivande tycker att det är SÅ lång tid kvar. Vad gör man??? Fler med samma problem? 

  • Äldre 21 Aug 06:10
    #11

    Hej alla glada!

     Vilken rolig tråd! Vi gifter oss 7/5 2016 med . Har samma problem med min blivande man som tycker att vi kan ta det lugnt då vi har gott om tid för oss men eftersom jag är person som gärna gör listor över saker som ska göras och när det ska göras ,känner jag mig rätt stressad med.

    Det vi har gjort hitills är :

    Bokat kyrka

    Bokat festlokal

    Köpt pyssel till inbjudningskort ( vi gör egna inbjudningar)

    Informerat familj och vänner

    Gjort buffemeny ( Familjerna hjälper oss att laga maten)

    Börjat köpa dekorationer

    Inhandlat allt porslin vi kan tänkas behöva , samt lakan att ha som dukar.

    Köpt brudklänning och skor ( dock osäker på skorna...)

    Tärnorna är utvalda och tillfrågade

    Börjat dekorera glasbrukar som vi ska ha som vaser och ljuslyktor.

    Det jag känner mig mest förvirrad över just nu är vad vi ska ha för bordsdekoration. Känns som att man måste ha en löpare eller något till de vita dukarna.....

    Vårt tema är pastellfärger . Har ni några förslag??

  • Äldre 6 Sep 10:17
    #12
    juniorsson skrev 2015-08-20 22:34:33 följande:

    Vi gifter oss också 28:e maj

    Klart: 
    Vigsellokal
    Festlokal
    Catering
    TM's
    Tärnor, diskuterat stil på kläder och uppgifter
    Bestämt dryck som ska köpas
    Datumplan
    Skissat på save the dates

    Göra:
    Skicka save the dates
    köpa klänning
    kolla ring
    boka blommor
    mm mmm

    Alltså jag är SÅ stressad men min blivande tycker att det är SÅ lång tid kvar. Vad gör man??? Fler med samma problem? 


    Jag får hela tiden hörs från släkt och vänner att det är sååå långt kvar. Många kommentarer blir det, men jag är ett planeringsfreak och hatar att inte ha koll på läget. Jag fixar hellre saker ett halvår i förväg, än står där med allt en vecka innan. Allt som är gjort är jun bara att bocka av, vilket innebär mer tid att njuta ju mer det närmar sig ;)
  • Äldre 6 Sep 10:19
    #13
    olivia6754 skrev 2015-08-21 06:10:48 följande:

    Hej alla glada!

     Vilken rolig tråd! Vi gifter oss 7/5 2016 med . Har samma problem med min blivande man som tycker att vi kan ta det lugnt då vi har gott om tid för oss men eftersom jag är person som gärna gör listor över saker som ska göras och när det ska göras ,känner jag mig rätt stressad med.

    Det vi har gjort hitills är :

    Bokat kyrka

    Bokat festlokal

    Köpt pyssel till inbjudningskort ( vi gör egna inbjudningar)

    Informerat familj och vänner

    Gjort buffemeny ( Familjerna hjälper oss att laga maten)

    Börjat köpa dekorationer

    Inhandlat allt porslin vi kan tänkas behöva , samt lakan att ha som dukar.

    Köpt brudklänning och skor ( dock osäker på skorna...)

    Tärnorna är utvalda och tillfrågade

    Börjat dekorera glasbrukar som vi ska ha som vaser och ljuslyktor.

    Det jag känner mig mest förvirrad över just nu är vad vi ska ha för bordsdekoration. Känns som att man måste ha en löpare eller något till de vita dukarna.....

    Vårt tema är pastellfärger . Har ni några förslag??


    Vi har också pastelfärger...fast håller oss till rosa och grönt. Lite lantligt tema så vi kommer ha säckväv som löpare med en grön ranka ringlandes över bordet :)


     

  • Äldre 6 Sep 10:21
    #14

    Då kan jag bocka av en av de största punkterna på listan...klänning!
    Förra lördagen var jag i Kungsbacka och kollade och hittade en på rea :D lyckan är total!!
    Trodde inte jag skulle bestämma mig så snabbt.


    Det blev en axelbandslös modell, och det hade jag inte tänkt mig från början. Funderar dock på att köpa till en kortärmad spetsbolero att ha under vigseln.
    Någon som har tips på vart man kan beställa en sådan?

    Hoppas det går bra för er alla i planeringstagen :D

  • Äldre 9 Sep 09:07
    #15

    Åh vilken rolig tråd! vi gifter oss den 7/5-2016! ska bli så roligt! dock är de helt tvärtom mellan mig och min sambo, jag är den som mer tar de lugnt och tycker att de är lååångt kvar medan han vill göra och bocka av så mycket som möjligt!

    De som är fixat:

    Kyrka
    festlokal
    provat klänningar (inte bestämt mig än)
    fotograf
    Brudtärnor / marskalk
    Toast masters
    börjat kolla runt med catering 
    börjat med inbjudningskorten 

    mycket kvar att göra men känns ändå bra att man kommit en bit :) hur göra ni med blommor, fixar ni själva el beställer ni allt ? och hur långt innan bör man ha de fixat?


     


     


     

  • Äldre 5 Nov 16:51
    #16

    Jag hoppar också med här! Jag och min sambo ska gifta oss 9/4-2016, lite tidigare än vi först hade tänkt oss men det kommer bli bra med ett vårbröllop!

    Än så länge har vi klart
    Kyrka
    Lokal
    Tärna
    Bestman
    Toastmadame
    Tema/Dekorationer
    Fotograf

    Nästa steg är att göra våra inbjudningskort och skicka iväg dem rätt så snart.
    På lördag ska klänningar provas, jag får med mig min tärna och min mamma. 
    Har kollat lite på vad jag vill ha, men är långt ifrån klar. Vad har ni som är klara för klänningar? Kan ni länka eller lägga upp bild?

    Maten kommer att vara buffé som vi gör själva med hjälp av våra familjer samt åka till Tyskland för vin mm. 

    Jag är som några av er den som vill få saker gjorda helst igår medan min sambo har all tid i världen Skrattande

  • Äldre 30 Dec 19:09
    #17

    Hur långt innan skickar ni inbjudningskorten och hur långt innan osar gästerna?

  • Äldre 2 Jan 23:09
    #18

    Vi har tänkt om gällande vår vigsel och kommer nu vigas mer åt det borgerliga hållet för att 5,15h senare sitta på ett flyg =D

    Jag vet dock inte hur jag ska göra med klänning, har hittat en jag vill ha. Men vet inte om jag vill lägga närmare 4000 på en klänning som jag kommer bära ett par timmar bara..

  • Äldre 1 Jan 17:29
    #19

    Den 4 Maj här

Svar på tråden Våren 2016, fler?