• Äldre 18 Feb 15:53
    41089 visningar
    57 svar
    57
    41089

    Hösten 2016

    Är det fler där ute som redan nu planerar för bröllop nån gång under hösten 2016?

    Vi kommer gifta oss I oktober, dock är inte exakt datum klart än, vi väntar lite med att se när en viss mässa ska äga rum i New York, dit vi ska på bröllopsresa direkt efteråt. 

    Kommer bli ett enkelt borgerligt utomhus, med bara dem närmsta med.  

    Så vore kul med fler att prata och planera med.

  • Svar på tråden Hösten 2016
  • Äldre 13 Jul 14:07
    #21
    TNY skrev 2015-07-13 12:14:17 följande:

    Kanske finns lite större stad i närheten? :)


    Tyvärr så är vår stad den största på 20 mil
    En ofriad och oförlovad, men hoppfullt planerande brud. 2016 Here we go!
  • TNY
    Äldre 26 Jul 19:40
    #22

    Förra klänningen gick inte att göra de förändringar på som jag ville, så jag bestämde mig för att vänta till rean i september, och om jag inte hittade något bra då, kolla på Kina-klänning igen.

    Men så hände det en grej,   ;)

    Jag halkade in på en kina-sida och hittade en fantastisk jäkla klänning!
    så jag typ beställde en. *haha* så det kan gå.
    Jag resonerar som så att om den inte är bra, så är den inte dyr, och sidans policy är att acceptera returns om kvaliteten inte är som utlovad. Pja, vi får se. Nu väntar jag spänt på att få svar på mitt beställningsmail..

  • Äldre 27 Jul 08:18
    #23
    TNY skrev 2015-07-04 19:59:10 följande:

    Hej!

    Vi planerar vår dag 3/9 2016 och jag är helt nybörjare på det här.
    Tur att man har tid på sig! :)

    Dagens lycka: hittade organza-påsar i helt rätt lila färg på aliexpress, 1,5 $ för 50 st, fraktfritt.
    Dagens ugh: Så svårt att hitta bra lokaler på google, de som har uthyrning m.m. är så dåliga på att finnas på nätet!


    Hihihi vad roligt! Vi har samma datum =) Känns helt koko att vi redan vill skicka ut Save-the-date-kort... (Tänkte göra det ett år i förväg då det är många långväga gäster) Såg att du beställt tester på inbjudningskort... Har du någon bra webbadress att dela med dig av? Har letat men inte hittat det där "perfekta"...
  • Äldre 27 Jul 08:22
    #24
    caek skrev 2015-07-27 08:18:01 följande:
    Hihihi vad roligt! Vi har samma datum =) Känns helt koko att vi redan vill skicka ut Save-the-date-kort... (Tänkte göra det ett år i förväg då det är många långväga gäster) Såg att du beställt tester på inbjudningskort... Har du någon bra webbadress att dela med dig av? Har letat men inte hittat det där "perfekta"...
    Vet inte vart jag tyckte att jag såg det... :/ Såg i alla fall att det var aliexpress som du pratat om =) Ska kolla lite där. *slarvig*
  • TNY
    Äldre 29 Jul 12:28
    #25

    okej, here we go. Jag beställde klänning idag.. herrejösses.. de tar inte paypal, så om sidan bara försvinner nu så har jag förlorat pengarna...

    Men ibland får man chansa ;)


    www.tdbridal.co/images/WeddingDresses/sheathcolumn_strapless_lace_wedding_dress.jpg

  • madmox­xi1177
    Äldre 29 Jul 18:53
    #26
    TNY skrev 2015-07-29 12:28:08 följande:

    okej, here we go. Jag beställde klänning idag.. herrejösses.. de tar inte paypal, så om sidan bara försvinner nu så har jag förlorat pengarna...

    Men ibland får man chansa ;)


    www.tdbridal.co/images/WeddingDresses/sheathcolumn_strapless_lace_wedding_dress.jpg


    oooh vilken fining! måttbeställde du?
  • TNY
    Äldre 29 Jul 22:12
    #27
    madmoxxi1177 skrev 2015-07-29 18:53:31 följande:
    oooh vilken fining! måttbeställde du?
    Yes, det fick bli så, måttbeställning. Jag är kortare än klänningen, och vill inte gå och snubbla på den.
    De räknar ofta med enorma klackar till klänningarna, men jag kommer "bara" att ha 3"-klackar, så klänningen måste bli lite kortare framtill.

    Klänningen är vit, och jag har bett om lila skärp också istället för creme, få se hur det blir. :)
    jag är så rädd att det ska bli skitfult och då får jag väl krypa till korset och köpa i butik, men det hade varit smutt att slippa betala så mycket för klänningen och lägga mer på ring/ar, boende och mat. :)
  • Äldre 30 Jul 16:46
    #28
    Hej kära "medbrudar"!

    Min fästman och jag förlovade oss för drygt två veckor sedan och planerar bröllop i september 2016. Detta är det första inlägg jag skriver på Bröllopstorget; det känns nästan lite surrealistiskt att sitta här och plita - men HÄRLIGT, givetvis! :D Hoppas att vi alla lyckliga blivande brudar här i tråden kan följas åt; hjälpa och tipsa varandra på vägen.

    Allt gott

    //Viktoria
  • TNY
    Äldre 31 Jul 20:39
    #29

    Hej Office­rsbrud­2016 :)

    jag tror att vi alla är lite vilsna/förväntansfulla/surrealistiska   :) Jag gör det här första och enda gången i livet ;)

  • TNY
    Äldre 10 Aug 08:23
    #30

    Sååå, klänningen verkar vara igång och sys, inte fått något datum då de ska posta den, men det löser sig nog.


     


    MEN: jag skulle ju beställt skor (har breda Kalle Anka-fötter) från Melodyshoes, (där man måttbeställer skor både på längd och bredd, väljer färg, klack m.m.) och nu är sidan borta! :(

    Har letat med ljus och lykta efter något liknande, och det enda jag hittar är sidor där man landar på typ 250? för ett par skor...  HRMPF! Ska jag behöva köpa ett par ballerina-skor och nöja mig med det?? :/

Svar på tråden Hösten 2016