• Äldre 18 Feb 15:53
    41191 visningar
    57 svar
    57
    41191

    Hösten 2016

    Är det fler där ute som redan nu planerar för bröllop nån gång under hösten 2016?

    Vi kommer gifta oss I oktober, dock är inte exakt datum klart än, vi väntar lite med att se när en viss mässa ska äga rum i New York, dit vi ska på bröllopsresa direkt efteråt. 

    Kommer bli ett enkelt borgerligt utomhus, med bara dem närmsta med.  

    Så vore kul med fler att prata och planera med.

  • Svar på tråden Hösten 2016
  • Äldre 5 Mar 10:28
    #1

    Vi har bokat kyrka och lokal 27/8 2016. Känns som att man vill vara ute i god tid. Plus att vi har flera i släkten som behöver tid att lösa så de kan komma (försvarsmakten mm) så vi har även precis skickat ut SaveTheDate-kort Skrattande

    Vi kommer ha ett ganska stort bröllop med, med minst 80 gäster och det krävs planering Cool

  • Äldre 5 Mar 12:46
    #2

    hej, så härligt med ett stort bröllop! vad för slags lokal är det ni ska ha? vet du vad för klänning du vill ha?
    Jag har varit gift tidigare, det var ett större bröllop, så bra att ha tid på sig att fixa med allt. 

    så blir lite skönt med ett mindre intimt denna gången.

  • Äldre 13 Mar 09:43
    #3

    Aha, då förstår jag. Klart det är skönt med en mindre tillställning då :)
    Vi tänkte hyra en större festlokal här, där vi bor. Finns inte så mycket att välja på när vi är så många och de flesta ställen är SKITdyra. Och som du säger, så är det mycket som ska planeras, (har inte gjort detta förr så då är det svårt att veta hur lång tid saker och ting tar...) och med tanke på det så kommer vi även hyra in ett mindre företag som dekorerar lokalen för oss. Det är skönt att få slippa tänka även på det (och städning) ;)
    Klänningen är redan köpt (!). Dumt att chansa på att den finns kvar när ja länge redan vetat vad ja vill ha.

    Hur gjorde du första gången? Har du några "bra" tips så får du gärna dela med dig. Hur har du tänkt denna gången? Kläder, plats, personer som ska vara med? Har ni tänkt sent på hösten med alla vackra färger eller lägger ni mer krut på resan? :)

  • Äldre 21 Jun 11:41
    #4

    Ursäkta, varit lite frånvarande, mycket annat.

    vad för klänning är det du ska ha? Jag har kikat runt och vet ungefär vad jag vill ha, men inte hittat "den där" ännu. Flört
    Jag kommer vilja ha när dem vackra höstfärgerna har kommit, tror det blir precis i början av Oktober.

    tips: tänk på att en populär kyrka/vigelplats, lokal och duktig fotograf bokas upp fort, så det är bra att fixa snabbt.  Våga ta hjälp och delegera, man vill gärna ha kontroll på allt, men vi valde att låta våra toastmasterpar fixa festhäftena helt åt oss(med vissa saker såklart som vi ville ha med) musiklistan fick ett kompispar som är duktiga med sånt, göra en bra blandlista. 

    Det som verkligen var värt pengarna är en bra fotograf, någon som är personligt involverad blir alltid påverkad. Vi fick fantastiska bilder.

  • madmox­xi1177
    Äldre 21 Jun 18:37
    #5

    Vill oxo vara med :D

  • TNY
    Äldre 4 Jul 19:59
    #6

    Hej!

    Vi planerar vår dag 3/9 2016 och jag är helt nybörjare på det här.
    Tur att man har tid på sig! :)

    Dagens lycka: hittade organza-påsar i helt rätt lila färg på aliexpress, 1,5 $ för 50 st, fraktfritt.
    Dagens ugh: Så svårt att hitta bra lokaler på google, de som har uthyrning m.m. är så dåliga på att finnas på nätet!

  • madmox­xi1177
    Äldre 5 Jul 10:30
    #7
    +1
    TNY skrev 2015-07-04 19:59:10 följande:

    Hej!

    Vi planerar vår dag 3/9 2016 och jag är helt nybörjare på det här.
    Tur att man har tid på sig! :)

    Dagens lycka: hittade organza-påsar i helt rätt lila färg på aliexpress, 1,5 $ för 50 st, fraktfritt.
    Dagens ugh: Så svårt att hitta bra lokaler på google, de som har uthyrning m.m. är så dåliga på att finnas på nätet!


    det är en seger dans på det!
    jag ska prova klänningar nästa vecka IIIIH!!! :D
  • Äldre 6 Jul 21:07
    #8

    Jag är gärna med här, vi har pratat om och typ bestämt oss för bröllop sommar/höst 2016. Men än så länge har vi inte kommit längre, mest för att jag inte hittar någon bra ring... Mycket annat är dock färdigt, i alla fall i mitt huvud.


    En ofriad och oförlovad, men hoppfullt planerande brud. 2016 Here we go!
  • TNY
    Äldre 8 Jul 21:17
    #9

    Hej igen,

    här går det sakta framåt.
    Har beställt provkort för inbjudningar från ali, efter mååånga timmars surfande. Ali är en liten djungel!

    Nu har jag istället snöat in mig på kina-klänningar (jo, jag är lite snål, vill hellre lägga krutet på en fin ring som ska sitta på fingret hela livet än en klänning och inbjudningskort som används en enda gång)

    Dagens woho! : Har hittat KLÄNNINGEN. Den, ni vet. Men jag är 1,65 lång och atletiskt byggd, och klänningen är en fotsid fodralklänning... Ska iväg till bal- och fest-affären imorgon tänkte jag och se om jag kan prova en liknande. Se om jag öht kan bära upp en sådan...

    Men visst är den heelt fantstisk?

  • TNY
    Äldre 8 Jul 21:19
    #10

    Förresten, hur fasen dansar man i en bröllopsklänning??? 

Svar på tråden Hösten 2016