• Äldre 16 Feb 14:59
    2615 visningar
    6 svar
    6
    2615

    Vad skall föräldrarna hjälpa till med

    Planerar bröllop i september 2015.

    Hittills är kyrka, präst och festlokal bokad. Mannen har sin kostym klar (behövde en ny till en begravning så vi satsade på en som håller lite längre)

    Jag känner mig rätt lugn just nu. Kommer beställa inbjudningskort i mars (tusan jag orkar göra dem själv) och skicka ut dem i april ev

    Men nu vill svärmor börja vara med och planera. Jag tänkte ju ta det lugnt nu några månader. Hon har redan lovat laga kött och fisk till middagen, jag är jättenöjd över det, det räcker lagom för mig. Vill inte att hon skall ha stress över detta. Mina föräldrar har inte tid att hjälpa till utan bidrar lite ekonomiskt inställe tex med min klänning. Bra kompromiss för oss som lever rätt knapert just nu

    Men svärmor vill göra mera, nuuuuuuuu. Och jag kommer inte på nått för henne att göra, har redan försökt med att vi just nu inte behöver nått men de fungera inte. Hjääääääälp

  • Svar på tråden Vad skall föräldrarna hjälpa till med
  • Äldre 16 Feb 16:18
    #1

    Kanske kan svärmor komma med något förslag istället? Så kan du då ta ställning till om det är något du vill ha hjälp med eller något du vill göra själv  Glad 

  • Äldre 16 Feb 17:26
    #2

    Hon kan ju göra inbjudningskorten, hehe ;)

  • Äldre 16 Feb 19:15
    #3

    Ge henne ett färgtema så kan hon planera bordsdekorationer eller liknande om du vågar.


    Eller ge henne i uppgift att hitta på lite roliga saker till festprogrammet om ni ska ha något sånt

  • Kotten
    Äldre 16 Feb 19:52
    #4

    Eller var ärlig och säg att just nu finns det inget mer hon kan hjälpa till med men att du är väldigt tacksam för det hon erbjudit och lovar återkomma om hon kan bistå ytterligare?

  • Äldre 16 Feb 19:55
    #5

    skicka ut henne och köpa såna saker du kanske ändå behöver? 

    Bordsdekorationer? Dukar? Ljuslyktor? Servietter? Kort till bordsplaceringen? 

    Mina föräldrar och min svärmor fick förutom det pengabidrag vi fick också hjälpa till med logistik och ren praktisk handräckning när det bara var dagar kvar till bröllopet.  Dom fick agera skjuts och hämta o lämna folk som kom med tåg/långfärdsbuss, dom fick handla till dom som skulle sova i huset när vi var iväg på bröllopsnatt, dom fick hjälpa till att hämta bord o stolar som vi skulle ha på altanen att duka långbord med osv osv... 

    det kan ju vara nån sån uppgift du kan dela ut också som hon kanske kan börja fundera över och förbereda inför.  

  • Äldre 16 Feb 20:07
    #6

    Precis, allt behöver inte göras nu. Men det kan vara bra att veta att man får hjälp med det senare, samt att det kanske behöver planeras lite också Glad

Svar på tråden Vad skall föräldrarna hjälpa till med