• Äldre 15 Feb 15:52
    2745 visningar
    5 svar
    5
    2745

    ute bröllop sommaren 2015

    Hej! :)

    Min fästmö friade till mig i fredags och vi ska gifta oss i sommar, ett borgerligt ute bröllop med ca 100 personer både vuxna och barn.

    Men jag behöver hjälp, lite tips och råd vart man hittat billig dekoration, klänningar mm

    Tips om vilka teman och vad man bör tänka på och ha i planeringen :)

    Hur mycket pengar har ni lagt på era bröllop ?

  • Svar på tråden ute bröllop sommaren 2015
  • Äldre 15 Feb 18:26
    #1

    Grattis!

    Jag har sagt det förr och säger det igen, ebay, där kan ni hitta väldigt billiga saker. Vi kommer köpa våra dekorationer där. Vill ni ha en billig klänning kan ni ju alltid chansa på en sk kinaklänning, finns en del trådar att läsa om det här. 
    På den här sidan finns en liten planeringshjälp och på gamla BT så finns det planeringsverktyg, budget verktyg och lite andra hjälpmedel i planerandet, kolla där.
    Ett annat tips som ni kanske redan tänkt på men bestäm lokal och vigselförrättare snarast så ni vet att ni får som ni vill =)

  • Plätti­s
    Äldre 15 Feb 20:30
    #2

    Vi gifter oss också borgerligt utomhus i sommar, 60 gäster och en budget som just nu ligger på 70 000 kr. Det mesta av det är mat och alkohol, min klänning är beställd från Etsy och kostade 2 600 med frakt. Det som hänger i luften nu är sambons kostym som väntar på att köpas och personalkostnader som vi inte vet vad de landar på.

    Tema är inget man behöver, men det gör det lättare att få en röd tråd på inbjudningarna och festen. Det kan vara en färg, en plats eller vad som helst egentligen.

    Det kan vara bra att fundera på om det är budgeten eller att få drömbröllopet. Vi betalar väldigt mycket mer än vi tänkte från början, men vi hittade den perfekta lokalen som tar hand om precis allt och låter oss bara njuta av hela upplevelsen och bröllopet. Det gör det värt de extra tusenlapparna.

    Budget och lokal är viktigast att börja med, resten kommer allt eftersom


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 16 Feb 09:47
    #3

    Vi gifter oss utomhus om vädret tillåter har fest både inne och ute.
    Vi har igen budget vi tar det som det kommer och försöker hålla ner kostnaderna så mycket som det går men snålar inte in på det vi vill ha


    Live free, ride free
  • Äldre 19 Mar 12:33
    #4

    Hur tänkte ni att alla ska höra? Ska ni ha mikrofon?

  • Äldre 19 Mar 12:53
    #5
    Vi har det i en kyrkoruin så det kommer höras utan microfon.
    Live free, ride free
Svar på tråden ute bröllop sommaren 2015