• Äldre 8 Feb 20:35
    4273 visningar
    5 svar
    +1
    5
    4273

    Min bukett

    Här är min: Jag är utb florist men jobbar inte som det men gjorde mina bukett själv..... blommorna gick kanske på 800-900:-
  • Svar på tråden Min bukett
  • Äldre 11 Feb 19:55
    #1

    Läckert! Snyggt med blommorna som går ton i ton. Det märks att du varit med förr. Skrattande

  • Äldre 20 Aug 11:48
    #2

    Hej. 
    Jag håller på att kolla på blommor har en kompis som ska binda. Kostade bara buketten 900
    Tacksam för svar. 

  • Plätti­s
    Äldre 20 Aug 12:09
    #3
    vigsel2016 skrev 2015-08-20 11:48:37 följande:

    Hej. 
    Jag håller på att kolla på blommor har en kompis som ska binda. Kostade bara buketten 900
    Tacksam för svar. 


    Om man vill ha rosor kostar de ungefär 30 kr styck, och beroende på storlek och täthet på buketten behövs det 15-25 rosor för att det ska bli bra. Likaså med andra typer av blommor, pioner exempelvis. 

    Jag tror det blev 25 rosor i min och lite tiki för att ha något grönt i den (som min floristvän kallade för dill). Totalt kostade bara blommorna strax under 900 kr. Floristtejp, nålar och sidenband köpte jag också, men det kostade inte många kronor. Men jag hade en tät och jättestor bukett, jag höll bara i den på bilderna, annars fick min man eller min bror som var hjälpreda under fotograferingen bära den Glad

    Hos florist hade samma bukett kostat 2 500 kr, det är i alla fall den prisuppgift jag fick när jag beställde innan min vän erbjöd sig att binda min bukett några dagar efteråt Skrattande Hon följde med mig till floristen och hjälpte mig välja ut blommor utifrån mina inspirationsbilder och önskemål. Vi beställde 26 rosor totalt, och jag tror bara en blev över. Corsaget gjorde jag själv av lite tiki, en ros, en corsagenål och massor av floristtejp medan min vän band klart buketten. Så ett tips är att börja i god tid och inte göra färdigt det sista medan bilen står utanför och väntar Drömmer
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 24 Aug 10:24
    #4

    Tack för svaret. Din bukett va verkligen jätte fin. 
    Får se vad man kan hitta. De finns ju å mkt fint. Man kan gå crazy. Skrattande

    / Anna 

  • Plätti­s
    Äldre 24 Aug 22:58
    #5

    Tack Jag blev jättenöjd med den, särskilt eftersom 900 kr kändes väldigt mycket mer överkomligt än 2 500 kr. Den var precis allt jag ville ha och passade så bra! 

    Min vän kom förbi någon dag innan och provband buketten för att se så vi var överens om vad jag ville ha och vad hon kunde göra åt mig. Så på bröllopsdagen kom hon förbi och bara genomförde planen vi hade kommit överens om Tungan ute Det var bra, då visste jag vad jag skulle få och hon visste vad hon hade att jobba med.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Min bukett