• Äldre 3 Feb 22:11
    6155 visningar
    21 svar
    21
    6155

    Skönhetsingrepp före bröllop vanligt?

    Är det vanligt att man utför olika injektionsbehandlingar, näsplastik, fettsugning, bröstoperation, eller valfri annan "fix", inför sin stora dag, för att vara sitt, enligt sig själv, allra bästa jag?

    Då menar jag utöver att banta, brazilian, ansiktsbehandling, nagel/fransförlängning, eller andra lättare grejer.

    Jag vet inte om det är typ filmer och bloggar som fått mig att ha bilden av att det är relativt vanligt, att om man har gått och funderat på något, så är det läge att slå till, eller att man bara panikar över "dubbelhakan", som man kanske inte bryr sig så mycket om vanligtvis, och ser till att ha det gjort innan?

    Kan tänka mig att t ex fylla läppar eller släta ut rynkor kan vara relativt vanligt? 

    Har någon av er gjort något sådant inför bröllopet, eller planerar att göra?

    Varsågoda att vara anonyma om ni så önskar!

  • Svar på tråden Skönhetsingrepp före bröllop vanligt?
  • Äldre 3 Feb 22:22
    #1

    Jag passade in så jag hade nyfärgat hår (men jag färgar det alltid i samma färg så inget konstigt där :P ) och så gjorde jag gele-naglar.


    Mina naglar är väldigt fula, åsiga, lite grågula i färgen och breda, platta samt kröker sig så fort dom når utanför fingertoppen.


    Eftersom jag visste att mina händer skulle hamna i fokus den här dagen så ville jag ha lite finare naglar än normalt. Dock väldigt korta och vanlig "fransk manikyr" så att dom såg så naturliga ut det bara gick :) 


    Annars resonerar jag som så att jag är kort, tjock och långhårig.
    Om någon inte tycker om mig som jag är - så hade dom inget på vårt bröllop att göra :P

  • Äldre 3 Feb 22:26
    #2

    Haha, ja lite gelénaglar måste man ju få ha Flört Det lär jag också fixa, tillsammans med fejkögonfransar som inte klibbar om det skrattas och gråts, och lyckas jag inte fixa en bra solbränna antingen naturligt eller på solarium, så lär jag fejka till det med spraytan! Blir nog även löshår beroende på frisyr, men annars vill jag gärna se ut precis som vanligt på mina bröllopsfoton, så att jag känner igen mig själv även 50 år senare :D

  • Äldre 3 Feb 22:27
    #3

    Okej, förlåt, glömde att jag nog kommer banta ner mig till min idealvikt (hoppas jag), samt vaxa bort allt som vaxas bör.

  • Äldre 3 Feb 22:31
    #4
    +1

    Jag är blek naturligt. Är jag mycket i solen så blir jag röd som en kräfta, sen flagnar jag och så får jag fräknar ;) 


    BUS brukar bara göra mig orange. Så antingen skulle jag se ut som en morot, eller om jag lyckades hitta något som gjorde mig brunare så skulle jag se konstig ut eftersom jag aldrig är brun annars ;) 


    Jag bantade inget. Samma där... Jag är tjock. Och jag ville inte banta så jag tappade all energi inför bröllopet. Dessutom sydde jag min egen klänning så det skulle bara bli besvärligt med alla ändringar :P ;) 

  • Äldre 4 Feb 00:40
    #5
    +1

    Jag tror det är väldigt få och väldigt nervösa/utseendefixerade personer som gör sådant. Har ett stort tjejgäng från när jag pluggade och ingen v deras bröllop, eller de andra jag varit på, och ingen av dem har gjort något sådant. Varken före eller efter. Ska tilläggas att det i mina kretsar anses rätt tacky av både tjejer och killar att t.ex. fylla ut läppar och inget man gör frivilligt....

  • Äldre 4 Feb 01:04
    #6
    Chicita skrev 2015-02-03 22:31:58 följande:

    Jag är blek naturligt. Är jag mycket i solen så blir jag röd som en kräfta, sen flagnar jag och så får jag fräknar ;) 


    BUS brukar bara göra mig orange. Så antingen skulle jag se ut som en morot, eller om jag lyckades hitta något som gjorde mig brunare så skulle jag se konstig ut eftersom jag aldrig är brun annars ;) 


    Jag bantade inget. Samma där... Jag är tjock. Och jag ville inte banta så jag tappade all energi inför bröllopet. Dessutom sydde jag min egen klänning så det skulle bara bli besvärligt med alla ändringar :P ;) 


    Haha, men fräknar som är så charmigt! :D Gud vad jag önskade att jag hade det när jag var liten, som Pippi! Har dock förlikat mig med mitt öde som förevigt fräkenlös och kommit över det nu, som tur är.

    Haha jag har "turen" att vara lite åt det mer rosa än gula hållet i hudtonen, så, jag har iaf fått för mig att det, på mig, ser ut som en bränna på en vanlig gul-person med BUS!  Klär ju dock ganska mycket bättre i min naturliga bruna ton :P

    Den som ändå kunde sy.. Ja men gud, man ser ju ut som man ser ut! Man kan ju tydligen bli gift ändå ;) (peppar, peppar) Bara det att jag, tragiskt nog, inte riktigt kan släppa de här extrakilona som jag dragit på mig de senaste 5 åren, som jag aldrig orkar ta tag i, men som hela tiden är "på väg av".... Vägrar fortfarande inse att jag inte har storlek 34 i jeans längre.
  • Äldre 4 Feb 01:06
    #7
    NathalieiSthlm skrev 2015-02-04 00:40:55 följande:

    Jag tror det är väldigt få och väldigt nervösa/utseendefixerade personer som gör sådant. Har ett stort tjejgäng från när jag pluggade och ingen v deras bröllop, eller de andra jag varit på, och ingen av dem har gjort något sådant. Varken före eller efter. Ska tilläggas att det i mina kretsar anses rätt tacky av både tjejer och killar att t.ex. fylla ut läppar och inget man gör frivilligt....


    Ja jag kan iof tänka mig att det sker i större utsträckning i vissa kretsar.. Där de förmodligen hade gjort dessa ingrepp ändå, med eller utan stundande bröllop :)
  • crs
    Äldre 4 Feb 06:37
    #8

    Jag skulle klart kunna tänka mig att fixa lite här och där, om jag hade råd med det. Jag är, nästan, i så bra form jag kan komma naturligt men har såklart ändå områden jag inte är så himla nöjd med. Inget som egentligen är särskilt viktigt för mig, men hade jag som sagt haft råd hade jag inte haft ngt emot att ta bort lite överflödig hud från magen (sen graviditet i kombo med lite övervikt och dåliga gener antar jag) eller så. Kanske inte specifikt för bröllopet iofs, det syns ju inte när jag har kläder på mig ändå :P 
    Hade inte heller haft ngt emot att fixa brösten lite. De är lite olika stora, så hade klart kunnat tänka mig att förminska det ena lite. Inget jag tycker är viktigt det heller, men hade jag haft råd så varför inte, typ. :)

  • crs
    Äldre 4 Feb 06:46
    #9

    Däremot skulle jag inte kunna tänka mig att fixa läppar eller ingrepp i ansiktet. Jag vill ju ändå se ut som jag. Men, iofs, hade jag haft jättetunna läppar eller massa rynkor så hade jag kanske känt annorlunda angående det. :P

  • Äldre 4 Feb 08:15
    #10

    Tror snarare att de som gör det i samband med bröllopet använder just bröllopet som en ursäkt för något de tänkt göra innan, tror man intalar sig själv att det är mer ok att göra det för att man gör det inför bröllopet,


    Live free, ride free
Svar på tråden Skönhetsingrepp före bröllop vanligt?