• Äldre 3 Feb 02:00
    2665 visningar
    8 svar
    8
    2665

    Om pengar inte var ett problem, hur skulle du då vilja ha dina bröllopsbilder?

    Okej, låt oss leka att vi är miljardärer. Pengar är inget problem. Du kan hyra in en armé med fotografer, hela nasa-teamet och gifta dig på månen om du vill.

    Så hur skulle du vilja att dina bröllopsbilder togs? Vilka miljöer? Hur skulle bilderna se ut? Skulle du sitta på en stegrande häst i solnedgången? Ja, ni fattar. Jag är helt enkelt ute efter att veta vad exakt ni skulle vilja ha för bilder om allt var möjligt att utföra. Skulle ni gilla att få en lyxig fotobok eller alla bilderna på en egen hemsida?

  • Svar på tråden Om pengar inte var ett problem, hur skulle du då vilja ha dina bröllopsbilder?
  • crs
    Äldre 3 Feb 06:50
    #1

    Jag skulle nog vilja ha en "en helt vanlig lördag"-bildserie. Fast med bröllopskläder på hela tiden. Typ från att man ligger i sängen, dricker morgonkaffe tillsammans, cyklar till gymmet osv, i bröllopskläderna. Knäböj i en fluffklänning, liksom. Passa honom i bänken iklädda kostym och finklänning. Åka och handla lunch tillsammans, osv osv. 

  • Äldre 3 Feb 08:49
    #2

    Det enda kravet vi har är att bilderna skall avspegla oss.
    Fanns en tråd förut där man diskuterade hur folk tog bilder som de aldrig skulle göra i verkliga livet, och det är precis det som vi inte vill ha.
    För "förlåt" jag tycker det är så jävl... fult med bilder där man ser att de är tillgjorda där man ser att brudparet inte är de människor som korten skall föreställa.

    Därför skulle jag vilja ha en fotograf som kan hitta naturliga miljöer som kan se vi för vad vi är, och ta de bästa bilderna utifrån det.

    Jag tror vår foograf kommer kunna göra detta, det är en av tjejens favourit fotografer som hon plåtar för, som kan miljöer, så det skall bli kul.


    Live free, ride free
  • Äldre 3 Feb 09:17
    #3

    bröllop i japan. med trad. bröllopskimono.. sen vistelse i landet i 1månad, fest å välsignelse i sverige sen. tro dock vi skulle ändå hålla det mindre.

  • Äldre 3 Feb 16:27
    #4

    Då hade jag verkligen låtit fotografen ta ögonblicksbilder under hela dagen. Fått vara med från att vi sitter o äter frukost fram tills att vi åker hem från festen kl 3 på natten. 
    Se förändringen från trött och oduschad till glamorös brud till nygift partybrud och trött hustru som stöds på sin man på väg hemåt. 

    Alla dom där ögonblicken man önskar att man hade tagit kort på , minnen som man önskade att man hade sparat. Fångat de nervösa förberedelsernak  Fångat den där blicken när min man tittar på mig innan vi går in i kyrkan, fångat tårarna hos mig vid altaret, fångat stillheten när vi möts i den första kyssen som gifta, osv osv... 

    alltså inga som helst konstruerade bilder alls utan bara helt och fullt fånga ögonblicken. 
    Där och då där vi är som vackrast.

  • Äldre 3 Feb 18:29
    #5
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-02-03 16:27:49 följande:

    Då hade jag verkligen låtit fotografen ta ögonblicksbilder under hela dagen. Fått vara med från att vi sitter o äter frukost fram tills att vi åker hem från festen kl 3 på natten. 
    Se förändringen från trött och oduschad till glamorös brud till nygift partybrud och trött hustru som stöds på sin man på väg hemåt. 

    Alla dom där ögonblicken man önskar att man hade tagit kort på , minnen som man önskade att man hade sparat. Fångat de nervösa förberedelsernak  Fångat den där blicken när min man tittar på mig innan vi går in i kyrkan, fångat tårarna hos mig vid altaret, fångat stillheten när vi möts i den första kyssen som gifta, osv osv... 

    alltså inga som helst konstruerade bilder alls utan bara helt och fullt fånga ögonblicken. 
    Där och då där vi är som vackrast.


    Love it. Hoppas på att kunna ha det såhär! :)
  • Ms T
    Äldre 3 Feb 21:03
    #6

    Jag skulle vilja bli fotad nere vid sjön i byn för den är så vacker. På en gräsmatta med sjön i bakgrunden och vi skulle stå brevid en mörkblå ceva från 50-talet:) som skulle vara någon nyans skillnad från det mörkblåa släpet som min brudklänning ska ha

  • Plätti­s
    Äldre 4 Feb 13:27
    #7

    Jag har inte så många önskemål på bilderna, faktiskt. Bara att jag verkligen vill att kärleken verkligen ska synas och att det strålar när man tittar på dem. Vi ska fotas av en av min sambos bästa vänner, och jag har känt dem båda lika länge. Eftersom det är en fotograf som känner oss båda två och verkligen kan få oss att slappna av och vara oss själva är jag övertygad om att det kommer synas i bilderna


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 4 Feb 14:47
    #8

    Vi fick bilderna vi ville ha. 


    Både dom där klassiska "bröllopsposerna" som våra föräldrar ju ville få kort på, men också en hel del ögonblicksbilder.
    Eftersom vi hade 2 fotografer så tog den ena på sig uppdraget att fota OSS och körde den sessionen med "seriösa" bilder medan den andra fotografen dokumenterade det hela.


    Himla kul att ha fotosessionen dokumenterad Skrattande

    Sen var det många ögonblicksbilder också :) 
    Som här... när min käre blivande make sa något riktigt nördigt och data-relaterat ;) 



    Men för att få till den riktiga medeltidskänslan så beställde vi ett porträtt av en konstnär jag känner :) 



    Vi hade dock turen att ha vänner som ställde upp billigt eller som gåva till oss.

    Annars hade vi nog bara kunnat önska oss detta :) 

Svar på tråden Om pengar inte var ett problem, hur skulle du då vilja ha dina bröllopsbilder?