• Äldre 18 Jan 11:13
    35494 visningar
    3 svar
    3
    35494

    Låg budget på ringarna. Är Glamira bra? Andra tips?

    Vi har satsat det stora krutet på brudklänning och plats, så vi kommer inte att köpa några superdryra ringar. Har sett att man kan komma billigt undan på Glamira, men undrar nu om det är en bra och trovärdig sida? Tänkte köra en 14 karat roseguldsring med vita safir istället för diamant.


     


    Behöver alla era råd och tips kring detta! Ös på!!! :)

  • Svar på tråden Låg budget på ringarna. Är Glamira bra? Andra tips?
  • Äldre 11 Mar 15:47
    #1

    Fast snåla inte för mycket på ringarna. Det är ju trots allt dem ni kommer bära i vardagen, resten av era liv. Jag säger inte att man måste lägga en förmögenhet men det ska kännas rätt. Inte bara ok för att det passar in i budgeten. Då hade jag själv hellre valt en lite enklare (billigare) klänning. Vilket prisnivå är ni på vad gäller ringarna (om jag får fråga )?

  • Äldre 12 Mar 22:31
    #2

    Vi hade en prisnivå på max 6000 på min ring och 3000 på hans. Men det slutade med att jag köpte vigselring för 10000, förlovningsring för 3000 och han valde en jättefin titanring för bara 1500. (Han insisterade på att jag skulle få fina ringar, haha)


     


    Så ja, vi får leva snålt ett tag xD

  • Tue 1 Oct 2019 22:19
    #3

    Det är på riktigt det värsta jag vart med om.

    Jag beställer en 30årspresent till min flickvän. Dem gör fel under produktionen vilket gör att jag inte får den i tid till födelsedagwn och dem bara rycker på axlarna. ca två veckor efter förseningen skulle kommit så kommer ett paket på posten. jag öppnar paketet och finner att dem har skickat en annan kunds förlovningsring till mig. Jag ringer upp och dem rycker på axlarna och lotsas som om det regnar. Den andra kunden vars ring jag har är hysterisk på sin sida då han har planerat ett fint frieri och det här kan sabba allting för honom, så vad gör då Glamira, jo... Dem håller min 30 års present som gisslan och säger att när jag skickar ringen så skickar dem min flickväns halspand. Helt otroligt. Jag skickar in och dem säger att dem ska erbjuda mig fri kostnad för DHL. :?!? Men hallå? För TRE veckor sen klickade i att jag ville ha DHL express som skulle ta2-3 dagar??! Ni har gått ca 20 dagar över den tiden nu:?!? Så klart ni inte kan ta betald för en något som ni inte hållt. TILLSLUT får jag hem det jag beställt efter en OTROLIG mängd tid, ork och energi (säkert 20 samtal från deras kundtjänst och DHL) och för att inte tala om min sambo som inte fick sin present. Och har jag blivit kompenserad ett enda öre?? NEJ. Jag till och med bad om att få någon form av kompensation då jag tycker att beteendet var helt bissart. Efter att inte fått det ville jag prata med nån högre ansvarig, å fick då till svar att jag inte fick föra dialog med cheferna för att dem inte ville ha kontakt med kunder. Så här står jag nu. Sjukt missnöjd och betalat fullpris med vinstmarginal till ett företag som totalt lurat och förstört för sina kunder. Chockad... Glamira är det sämsta företaget jag stött på gällande kundservice och jag önskar inte ens min värsta fiende råkar ut för dem. Dem kunde tydligen inte brytt sig mindre om deras kunder enligt min uppfattning. Deras vinst verkar vara det enda som är viktigt för dem.

Svar på tråden Låg budget på ringarna. Är Glamira bra? Andra tips?