• Äldre 15 Jan 19:48
    2910 visningar
    2 svar
    2
    2910

    Skaraborgsbrudar med bröllop 2015

    Hej! Som rubriken lyder så är jag lite nyfiken på er tjejer och killar som planerar att gifta er under 2015 runt om i Skaraborg.

    Tänkte att man kanske kunde tipsa och hjälpa varandra  =)

    Jag har då aldrig gift mig förut och kan behöva all hjälp jag kan få!

    Vi gifter oss 30maj i Skara Domkyrka och ha bröllopsfest på Rosers Salonger. inte långt kvar nu. För vår del så en hel del av planeringen gjord.. men samtidigt så innebär ett bröllop för 100gäster rätt mycket planering så vi är långt ifrån klara!

    Hur går det för er?

  • Svar på tråden Skaraborgsbrudar med bröllop 2015
  • Äldre 9 Feb 21:49
    #1

    Hej
    vi ska gifta om oss den 21 november. Gifte första gången borgligt med endas våra vittnen och 3 äldsta barn närvarande. Men nu så har vi bestämt att vi ska göra det igen fast i kyrkan. Ringde och bokade kyrkan idag  och även församlingshemmet efter. Blir ett litet med ca 30 personer inräknat med oss. Jag har redan börjat skriva en lista med saker som jag behöver tänka på och resten av familjen tycker jag är för tidigt uteGlad Våran granne är jätte duktig på å ta kort så jag har redan frågat honom om han har lust å hjälpa oss och börjat kolla på klänningar och mat som vi ska bjuda på.

  • Äldre 11 Feb 11:10
    #2

    Vi gifter oss den 4/7 på Kinnekulle!
    Vi hade bjudit 120 gäster men närmare 10 har redan avböjt redan (semestertider mm)..

    Vi har bokat kyrka (Medelplanakyrka), och festlokal (Holmestad bygdegård), vigselförättare, mat från Köttex, injudningar är skickade, hemsida är gjord, köpt vaser till borden (höga)...

    Snickrar också på vigselprogram, festprogram, resten av pyntet, blommor, tårta..

    Toastmasters är klara och försöker tänka ut vilka som ska få ta hand om resten av posterna...

    Skulle behöva tips på konditor, florist, ställe där man kan köpa långa rosor billigt, frisör som inte tar för mycket och något ställe att fixa naglar (ej gel)...

Svar på tråden Skaraborgsbrudar med bröllop 2015