• Äldre 15 Jan 10:20
    3335 visningar
    8 svar
    8
    3335

    Hjälp med bukett



    Vi har en bukett som vi älskar och skulle vilja ha en liknande.
    MEN problemet är att hitta saker till den, så om du har förslag vart man kan hitta dessa saker som på egen han är skräp i mina ögon, gamla fula hängen i glas/metall eller brochar. Men tillsammans kan det bli såhär fint som denna bukett som ett par hade på ett steampunk bröllop som vi såg på nätet. Kanske vet du någon loppis eller kanske har du något liggande i en låda som inte används. Allt från blommor i metall, glas eller annat material eller annat som skulle passa in.


     


    MVH


    Live free, ride free
  • Svar på tråden Hjälp med bukett
  • Äldre 15 Jan 22:00
    #1

    Hej!

    Vilken annorlunda och häftig bukett! Roligt val!
    Jag skulle i första hand tipsa om andra hands-ställen, typ myrornas, röda korset mm. Där brukar det finnas knappar, broscher o.dyl. för 1-20kr/st (beroende på vad det är och hur "fint" det är). Både på nätet och i butik.

    Kolla också i tygaffärer och bodar där det kan finnas tygstumpar och udda knappar billigt, så kan man ju lätt göra som en liten blomma av tyg/tyll med en vacker knapp mitt i ? blir ju som en tygblomma!
    Kanske hittar ni också nån snyggt klädesplagg som har nån brosch eller knapp på sig att ta av?
    Prylar så som plastblommor mm kanske kan hittas både bland saker/pinaler och varför inte på leksaksavdelningen? (nu pratar jag också om andra hands-ställen!).

    Om ni nu har en del tid på er kan ni nog hinna fynda en del hel!
    Så kan ni ju komplettera med annat sen.

    Lycka till! :oD

  • Äldre 15 Jan 22:02
    #2

    Glömde säga att en del ställen såsom H&M, Lindex mm säljer ju ut örhängen på både barn- och vuxenavdelning för 10-30kr/paret - ibland udda - och de kan man ju också trä på om det passar!

    Bara en tanke... ^^

  • Äldre 16 Jan 08:21
    #3
    Hallontjejen skrev 2015-01-15 22:00:57 följande:

    Hej!

    Vilken annorlunda och häftig bukett! Roligt val!
    Jag skulle i första hand tipsa om andra hands-ställen, typ myrornas, röda korset mm. Där brukar det finnas knappar, broscher o.dyl. för 1-20kr/st (beroende på vad det är och hur "fint" det är). Både på nätet och i butik.

    Kolla också i tygaffärer och bodar där det kan finnas tygstumpar och udda knappar billigt, så kan man ju lätt göra som en liten blomma av tyg/tyll med en vacker knapp mitt i ? blir ju som en tygblomma!
    Kanske hittar ni också nån snyggt klädesplagg som har nån brosch eller knapp på sig att ta av?
    Prylar så som plastblommor mm kanske kan hittas både bland saker/pinaler och varför inte på leksaksavdelningen? (nu pratar jag också om andra hands-ställen!).

    Om ni nu har en del tid på er kan ni nog hinna fynda en del hel!
    Så kan ni ju komplettera med annat sen.

    Lycka till! :oD


    Ja lite så vi har tänkt med, men ibland är det butiker som verkligen har MASSOR med sådant så jag tänkte man kunde alltid lägga upp en tråd.

    men bra förslag med knapparna osv.
    det skall vi göra :)
    Live free, ride free
  • crs
    Äldre 16 Jan 08:32
    #4

    Jag snabbkollade tradera nu, där går ju att fynda! Där fanns en del broscher som såg passande ut, även pedanter, tex denna som just nu ligger på 1 kr: www.tradera.com/item/240302/224085159/925silver-pendant-with-necklace-my-heart-will-go-on-sek1999 Glad

  • Äldre 16 Jan 08:38
    #5
    crs skrev 2015-01-16 08:32:39 följande:

    Jag snabbkollade tradera nu, där går ju att fynda! Där fanns en del broscher som såg passande ut, även pedanter, tex denna som just nu ligger på 1 kr: www.tradera.com/item/240302/224085159/925silver-pendant-with-necklace-my-heart-will-go-on-sek1999 Glad


    Oj :)

    den skall vi buda på :)
    TACK
    Live free, ride free
  • Äldre 16 Jan 13:37
    #6

    Jag har också tänka göra en liknande bukett. Vad kul att det är fler än jag. Jag har bett mormor och farmor, svägerskan och andra att gå igenom sina förråd med knappar och ge mig. Farmor hann gå bort men jag fick en del smycken från dödsboet som egentligen mest är skräp i dagens läge men som kan bli väldigt fint i en bukett. Har inte börjat sätta ihop den än men jag har tagit allt  möjligt - hårspännen, pärlhalsband, arband, ringar, örhängen och ska försöka göra något kul av det. Ananrs blir det kanske mycket med knappar  för att göra den lite fylligare. Har tänkt att jag ska beställa knappar från aliexpress (besatt av den sidan) de har även en del billiga brosher. 

    blir ju en del pysslande speciellt om brudtärnorna och bestmennen också ska ha något i likandne stillm vilekt våra ska ha. 

  • Äldre 16 Jan 19:14
    #7

    gå en räd bland leksaksaffärerna ni har där ni bor och kolla in utbudet av leksakssmycken, prinsesstillbehör, utklädningssaker, maskeradprylar - finns mängder av fina saker som går att använda.

    titta också på tex KICKS, Åhlens, HM och liknande bland hårspännen, hårnålar och billiga barnsmycken. Finns mycket att hämta där. 

    second hand är tipsat - men jag kan tipsa vidare om att även glutta ner i lådorna för krafs och smycken i loppisbutikerna , 

    dra även en räd bland vänner , släkt och familj och be dom tömma sina förråd på det dom kan tänkas vilja bli av med i sina skåp och lådor vad gäller knappar, dekorationer, tygblommor, hårspännen osv... 

  • Äldre 16 Jan 20:25
    #8

    Åå så läcker!! Då tipsar jag om - www.fabulosusbrooch.com

    En verkligen "jobbig" sida-hehe!

Svar på tråden Hjälp med bukett