• Äldre 14 Jan 00:41
    5303 visningar
    22 svar
    22
    5303

    vigselring i silver

    Har funderingar på att ha vigselringen i silver, inte vitguld. Är det galet?

  • Svar på tråden vigselring i silver
  • Äldre 14 Jan 03:46
    #1

    Silver är en vacker metall, men vitt guld är att föredra då det är en hårdare metall som är mer lämpad för dagligt bruk! Silver är mjukare och blir snabbt repigt och kan tappa formen!

    Det behöver inte kosta mycket mer heller om man väljer en enkel variant. :)

    Vad är anledningen till att du funderar på just silver?

  • Äldre 14 Jan 12:10
    #2

    Kostnaden. Jag har mycket silveringar sen innan och inte märkt några repor

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 14 Jan 15:36
    #3

    Jag har både vigselring och förlovningsring i silver och nu har jag bara haft de i några månader men har inte märkt något negativt med att de är just i silver.


    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 14 Jan 15:49
    #4

    Jag har silverringar på alla fingrar i stort sett just därför kommer jag ha en i guld för att den skall sticka ut från resterande. Men silver repar fort som sagt och är mjukt och kan böjas om inte ringen är kraftig, har flera ringar som gått av undertill. Däremot skulle jag isåfall rekommendera kirurgiskt stål som är grymt bra, Finare rent mettaliskt och mycket mycket starkare och repas inte. Har bytt flera sivlerringar mot detta då de ser likadana ut men är starkare.


    Live free, ride free
  • Äldre 14 Jan 15:59
    #5

    Ja det är klart, tar man väl hand om ringarna kan de ju hålla sig fina. Men det är skillnad på att ha burit sin ring i några månader och i 40 år. Man kan alltid putsa upp ringar också, silver får man bara räkna med att putsa oftare. Och då får man räkna med att bli av med lite av materialet varje gång. Precis som på guld också, men tror att silver tunnas ut fortare pga att repor och sådant lättare blir djupa pga mjukare material.

    Jag skulle iaf rekommendera att du köper ringarna i någon ädlare metall. Det finns ofta erbjudanden och så hos guldsmeder, t ex ta två för priset av en, eller rabatter. Har du tålamod att kolla runt och jämföra, kanske vänta ett tag, kan du absolut få någon fin virguldsring för en inte jättehiskelig summa! Titan är annars ett bra val om man inte vill spendera jättemycket pengar på det, men vill ha en ring som håller genom hela tredje världskriget. Men du kanske inte gillar färgen?

    Är det någon speciell silverring du tänker på? Köper du i guld blir den ju säkert väldigt enkel, men har du ändå tänkt köpa en enkel i silver tycker jag faktiskt att guld är smartare! Hellre spara någon månad så att man har råd!

    Vad är din budget? Om du vill kan jag hjälpa dig att kolla runt vad det skulle kunna finnas för alternativ!

  • Äldre 14 Jan 23:01
    #6

    Tänkte lägga in bild, men det vill inte funka

  • Äldre 14 Jan 23:36
    #7

    Är du inne via mobilen? Då funkar det ej tror jag. Är du på datorn så testa spara bilden som jpg om den ej redan är sparad så? :)

  • Äldre 14 Jan 23:47
    #8

    Har ingen dator utan har bara en surfplatta, funkar inte på den heller

  • Äldre 14 Jan 23:53
    #9
  • Äldre 15 Jan 00:32
    #10

    Superfin! :) Jag googlade snabbt "white gold cubic zirconia ring" och fick direkt upp bl.a. Denna nedan, i rostfritt stål. Har inte hört om att det används i ringar, men kirurgiskt stål används ju så jag (amatör) kan tänka mig att det åtminståne är mer hållbart än silver, nu är det enda länken jag hunnit öppna, så det finns säkert 1000 alternativ för dig! Skulle du gilla denna så får vi nog bara göra lite research på materialet och kolla om de shippar till Sverige. Hehe. Men som sagt, googla det jag skrev och du kommer säkert hitta massa olika alternativ som är mer tåligt än silver. Ska försöka leta upp ngt i guld åt dig som ser liknande ut :) www.overstock.com/

Svar på tråden vigselring i silver