• Äldre 9 Jan 17:55
    2992 visningar
    8 svar
    8
    2992

    Ni som har rest till USA, se hit!

    Jag och min fästman ska resa till Florida på bröllopsresa i augusti när vi har gift oss. Wihooo! :D

    Så därför undrar vi nu:

    Vart hittar vi dem billigaste och bästa resorna till Florida/vilken sökmotor är bäst att använda när vi letar flygresor?


    Flygresor.se
    momondo.se
    skyscanner.se
    Någon annan sökmotor som ni rekommenderar?

    Vilket flygbolag ska man välja? Vilka ska man akta sig för? Vilka är bäst?

    När är det billigast att boka? Hur många månader innan?

    Är hotels.com bäst att använda när vi ska boka hotell eller rekommenderar ni något annat?

    Så kort och gott, vad är alltså era erfarenheter och vad har/brukar ni använda när ni har rest/reser till USA?
  • Svar på tråden Ni som har rest till USA, se hit!
  • Äldre 9 Jan 17:59
    #1

    Jag brukar använda reseguiden.se när jag bokar, de söker mot många sidor. Brukar alltid hitta bra och prisvärda flyg, hotell och hyrbilar där.

    Otels.com är den enda hotellbokningssiten jag vill varna för, den har jag haft otur med.

    Flög i höstas med norweigan tor Arlanda fort lauderdale, kolla på deras hemsida så ser du om de har någon kampanj (typ 3500:- tor).

    När som är bäst att boka beror nog på vart ni ska resa i Florida och när!

  • Äldre 9 Jan 18:00
    #2

    Såg nu att du skrev augusti, då tror jag inte de billigaste resorna släppts än men sök lite då och då så märker du när det kommer något bra!

    PS. Dubbelkolla vädret i augusti... Orkaner?

  • Äldre 9 Jan 18:10
    #3

    Ett tips kan vara att du rensar din webbläsarcache alternativt bokar via en annan webbläsare/dator. Detta för att en del sidor använder sig av den cachade informationen i din webbläsare för att se att du har vart inne och tittat på just den flygresan/hotellet och då sakta höjer priserna alternativt inte sänker de like mycket som någon som söker första gången. 

  • Äldre 9 Jan 19:42
    #4

    Vad härligt med resa till Florida. I november flög jag och min fästman till Miami tor för 3200 kr. Hittade resan via reseguiden. Jätte viktigt att radera webbläsaren annars kan jag garantera att det blir svårt att hitta samma pris igen om flyget är billigt.vi flög till london och sedan vidare till miami. Brittish airways kan jag rekommendera. Hemresan gick via Madrid och då flög vi med iberia airways som också funkade mycket bra;) jag brukar söka på olika hotellsiter och måste säga att jag föredrar booking.com. Boka flyg ganska snart. Oftast kommer man över billigare biljetter ju tidigare man bokar. Men jag skulle inte ge mer än 4500 kr /person. Om ni är lite flexibla när det gäller avresedatum så brukar det gå att hitta billiga resor ;) lycka till!! ;)

  • Äldre 9 Jan 20:11
    #5

    Hej igen;) Har sökt lite på reseguiden i Augusti och det ser ut att vara lite dyrare att flyga då. Jag skulle nog faktiskt välja att besöka en resebyrå typ resia och be dem kolla upp hur billigt flyg de kan hitta. För två år sedan (nov-dec) åkte vi på en rundresa i USA där vi först flög till New york sedan vidare till Orlando, därefter Los Angeles för att till sist stanna en sväng i New York innan vi flög hem och då kunde resia få fram en resa på 6000 kr/ person. Det var billigare än vad jag själv kunde hitta genom att söka på olika siter. Dessutom bokade jag boende i Orlando, genom att göra detta blev resan en paketresa och då omfattas man även av resegarantilagenCool

  • Äldre 10 Jan 14:21
    #6

    Hej!!

    Vi åkte till USA i slutet av september 2014. Vi bokade oxå via resia vilket gick på 7500:- tur o retur. Bokade i maj så vi var ute i god tid. Turen blev: Stockholm-New York (där vi var 1vecka) -Miami-New York-Stockholm. Fördel att boka med resebyrå är att de kontaktar dej om det blir några flygändringar vilket det blev för oss.

    Gällande hotell kan jag rekommendera att bli medlem på secret escapes (gratis) då du får erbjudanden med upp till 75% rabatt till din mejl med jämna mellanrum. Det funkade jättesmidigt för oss. Det som kan va jobbigt är att man inte kan boka så långt i förväg. Och man får erbjudanden från hela världen. Men det dök upp ett flertal i Florida iaf så man får ha ögonen öppna. Inland kan man boka ett par månader i förväg.

    Hoppas ni blir nöjda med ert bröllop och resmål!! Själv tyckte jag det var grymt i USA och Florida. (Kan rekommendera Amerikansk Fotboll om ni är idrottsintresserade..)


    Hotel och resebyrå
  • Äldre 13 Jan 15:40
    #7

    Om man inte bokar flygresa hos resebyrå så blir man kontaktad av flygbolaget så där är ingen skillnad. Man får mail direkt.

    Var i Florida ska ni befinna er? Det är väldigt varmt, fuktigt och risk för orkaner i augusti men å andra sidan är det billigare än vad det är på vintern.
    Jag har sett stora delar av Florida och tipsar gärna mer, men du kan också gå in på www.worldofmarie.com/reseguide under USA.

  • Äldre 14 Jan 07:37
    #8

    Om ni vill försöka pressa priset ännu mer så kan det löna sig att kolla flygresor till USA på amerikanska sidor och flyg hem på svenska sidor. I bland kan det nämligen vara billigare att boka resa i det land man ska flyga till. Men kolla då upp extra noga hur det är med reseförsäkring.

    Sen glöm inte ta med papper på att ni har svenska försäkringar om någon av er skulle behöva sjukvård. 

Svar på tråden Ni som har rest till USA, se hit!