• Äldre 8 Jan 21:13
    54478 visningar
    239 svar
    239
    54478

    Stockholmsbrudar 2015

    Här tänkte jag att vi stockholmsbrudar kan tipsa, bolla idéer osv med varandra :)

    Vi gifter oss den 8/8 i Järfälla kyrka och ska ha bröllopsfesten på Barkarby Gård (Lasse-Majas värdshus)

    Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 2015
  • Äldre 9 Jan 12:30
    #1

    Vi huserar i sthlm men skall ha bröllopet i Lysekil så vet inte om vi kvalar in i denna tråd

    Vi har Kyrka, bestämt klänning, ordnat hotell, ordnat lokal samt boende, musik, håller på med inbjudningskorten, har endel småpysselklart, maten bestämd, ringarna ligger på beställning. mm


    Live free, ride free
  • Äldre 9 Jan 12:35
    #2

    Jag ska gifta mig den 27/6 i Bromma kyrka.
    Ska ha fest i Tallebo gård som ligger ett stenkast från Järfälla kyrkaSkrattande
    Har inet hunnit så långt i planeringen än. Är typ bara det som är spikat.
    Vad betalade ni för Lasse-Maja?

  • Äldre 9 Jan 14:17
    #3

    Jag och min fästman ska gifta oss 6 juni i Hjorthagskyrkan och sen kommer vi ha festen på båten Vielle Montagne på Söder Mälarstrand! :) Vi ska snart skicka ut inbjudningskorten, vi ska bara göra klart vår bröllopssida.

    Känns så svårt att säga hur långt vi har kommit i planeringen, men vi har i alla fall bokat det "stora" (kyrka, präst och lokal), valt tärnor, marsalkar och toastmasters.  För oss tog det ett tag att bestämma gästlistan och sånt. Vi har även kollat en del på olika cateringalternativ, men det dröjer nog lite innan vi kan bestämma oss för ett företag. Har även köpt min klänning (en kort vintage från 50-talet,vi ska ha klädkod kavaj) som jag dock måste lämna in till en skräddare. Så halvvägs har vi nog kommit.

    Hur långt har ni andra kommit? :)

  • Äldre 10 Jan 11:59
    #4

    Nightrod, det tycker jag absolut! Ni ser ut sätta kommit en bra bit, skönt! Hur kommer det sig att det blev Lysekil om man får vara nyfiken?

    Ankan 1984, va kul att vi har våra bröllopsfester så nära varandra :) vad är Tallebo för ställe? Dom har tre olika bröllopspaket på Lasse-Maja 1095, 1195 eller 1400 per person så det beror på vilken mat vi väljer efter att vi varit på menyavsmakning i april :)

    Marilynandi, va häftigt med bröllopsfesten på en båt :D hur många blir ni? Skönt att ni hunnit med en del. Vart hittade du din klänning?

    Förutom kyrka och festlokal så har vi även bokat fotograf, smink och hår (är bortskämd med en syster som är frisör och duktig på smink), vi har bokat hotell natten innan och till bröllopsnatten, tärnor är klara (mina två systrar) marsalker är klara (hans bror och bästa vän) brudnäbb är klar och hon har även köpt klänningen hon vill ha ;) toastparet har också tackat ja. Sen har vi faktiskt skickat ut inbjudningarna som vi gjorde klara i höstat, vi tänkte det var lika bra att skicka ut så gästerna inte bokar upp sig på annat, hinner skaffa barnvakt (bröllopsfesten ska vi ha utan barn) osv. Nu kollar vi på ringar, letar band och jag är på klänningsjakt. Har ni varit i någon bra klänningsbutik som ni rekommenderar?

    Är det någon av er som ska på någon av bröllopsmässorna?

  • Äldre 12 Jan 11:20
    #5
    augusti2015 skrev 2015-01-10 11:59:34 följande:

    Nightrod, det tycker jag absolut! Ni ser ut sätta kommit en bra bit, skönt! Hur kommer det sig att det blev Lysekil om man får vara nyfiken?
     



    Jag är från v-kusten, frugan från skåne. Stenruinen i Lyse är grymt fin (se bild) sedan har vi mitt föräldrahem en timma därifrån med massor sovplatser, vår sommarstuga 3,inuter från kyrkan med 16 sovplatser (två små hus på tomten) så det kommer underlätta för de långväga gästerna. Därför blev det i Lysekil

    Live free, ride free
  • Äldre 12 Jan 13:32
    #6

    vi gifter oss den 8/8 på baksidan av stadshuset mot vattnet och har festen på sjö och land (strandvägskajen, den turkosa pråmen). har bokat fotograf och musikant till vigseln, fokus just nu är att få tag i en vigselförrättare samt en bra salong som kan snygga till mig lite. inbjudningskorten nästan helt klara, men vi väntar till mars med att skicka dem. ganska mycket kvar än, sjö och land har t.ex. inga dukar eller porslin så allt sånt måste bokas :/

  • Äldre 12 Jan 18:15
    #7
    Nightrod skrev 2015-01-12 11:20:23 följande:

    Jag är från v-kusten, frugan från skåne. Stenruinen i Lyse är grymt fin (se bild) sedan har vi mitt föräldrahem en timma därifrån med massor sovplatser, vår sommarstuga 3,inuter från kyrkan med 16 sovplatser (två små hus på tomten) så det kommer underlätta för de långväga gästerna. Därför blev det i Lysekil


    Det såg verkligen jättefint ut! :) vi kikade lite på en kyrkoruin som ligger i Sigtuna innan vi bestämde oss :) Då förstår jag, praktiskt att kunna fixa med så många sovplatser som inte kostar. Våra långväga gäster får tyvärr ta in på hotell, som tur är så ligger det ett bara någon minut från där vi har festen :) ska ni ha något särskilt tema?
    stresso skrev 2015-01-12 13:32:06 följande:

    vi gifter oss den 8/8 på baksidan av stadshuset mot vattnet och har festen på sjö och land (strandvägskajen, den turkosa pråmen). har bokat fotograf och musikant till vigseln, fokus just nu är att få tag i en vigselförrättare samt en bra salong som kan snygga till mig lite. inbjudningskorten nästan helt klara, men vi väntar till mars med att skicka dem. ganska mycket kvar än, sjö och land har t.ex. inga dukar eller porslin så allt sånt måste bokas :/


    Då gifter vi oss samma dag, vilken tid ska ni ha er vigsel? Det låter hur fint som helst :) hur många blir ni? Var letar man efter vigselförrättare? Har du kollat typ www.partyproffs.se/ ?
  • Äldre 12 Jan 18:43
    #8
    augusti2015 skrev 2015-01-12 18:15:56 följande:
    Det såg verkligen jättefint ut! :) vi kikade lite på en kyrkoruin som ligger i Sigtuna innan vi bestämde oss :) Då förstår jag, praktiskt att kunna fixa med så många sovplatser som inte kostar. Våra långväga gäster får tyvärr ta in på hotell, som tur är så ligger det ett bara någon minut från där vi har festen :) ska ni ha något särskilt tema?

    Vi har temat steampunk men inget som övriga gäster behöver följa på annat sätt än att de endast får klä sig i gråskalor


    Live free, ride free
  • Äldre 12 Jan 19:15
    #9
    Nightrod skrev 2015-01-12 18:43:42 följande:

    Vi har temat steampunk men inget som övriga gäster behöver följa på annat sätt än att de endast får klä sig i gråskalor


    Var tvungen att googla, men va häftigt :D
  • Äldre 13 Jan 08:42
    #10
    augusti2015 skrev 2015-01-12 18:15:56 följande:
    Då gifter vi oss samma dag, vilken tid ska ni ha er vigsel? Det låter hur fint som helst :) hur många blir ni? Var letar man efter vigselförrättare? Har du kollat typ www.partyproffs.se/ ?
    kl 16 gifter vi oss, då hinner vi fotas ganska mycket före vigseln och middagen kommer igång vid en rimlig tid :)
    vi bjuder ca 70 personer men tror att vi blir nånstans mellan 60-65. vi har bett om offerter från typ alla, både cateringbolagen och rena uthyrare. blandad respons får jag nog lov att säga... vissa väldigt service minded och måna om att sälja och andra.. not so much... och vi insåg för ett par dar sen att vi totalt felbudgeterat personalkostnaderna, men men, det blir bra ändå :)
    jag började med listan över godkända vigselförrättare (sök på länsstyrelsens hemsida) och gallrade bort de som bara utför vigsel i stadshuset (alltså inte på "annan plats"). sen googlade jag efter ljud-/videoklipp och andras omdömen, mend et är ta mig tusan skitsvårt att få veta vad folk tycker i efterhand! vi har hört av oss till en kvinna, men om hon inte svarar denna vecka går vi till nästa på listan, men vi har typ bara 6 namn som verkar bra (enligt andra då), så hoppas att de svarar snabbt!
Svar på tråden Stockholmsbrudar 2015