• Äldre 8 Jan 18:53
    11859 visningar
    20 svar
    +1
    20
    11859

    Bröllop norra Öland 2015

    Jag har letat men inte hittat någon bröllopstråd för norra Öland 2015. Så här tänkte jag att vi som planerar bröllop på norra Öland nu till sommaren kan samlas och byta tankar och idéer.

    Vi kommer att gifta oss borgerligt vid min mormors sommarstuga söndag den 5 Juli. Vi planerar att ha både vigsel och festen utomhus med stora partytält för att vädersäkra. Vi tänker bjuda ca 60 personer, ungefär lika många vuxna som barn.

    Hittills har vi bokat vigselförrättare, fotograf och serveringspersonal.
  • Svar på tråden Bröllop norra Öland 2015
  • Äldre 10 Jan 22:51
    #11

    Min klänning är en ganska enkel axelbandslös klänning med ganska mycket vidd i kjolen! (INTE en prinsessklänning dock) Var verkligen inte alls vad jag tänkt mig från början, men när jag hade provat den så såg jag så smal och fin ut så det fick bli den. Prislappen landade på 5900, vilket egentligen var mer än jag tänkt lägga, men är det rätt så är det

  • Äldre 11 Jan 16:58
    #12

    Ja, ibland kan det bli något helt annat än man tänkt sig :)

  • Äldre 12 Jan 15:55
    #13

    Nu har vi räknat lite på allt och kommit fram till att vi kanske tar all mat igenom Änglamat AB. Det skiljer sig bara 20./pp än om man ska göra en del själv. Och det tycker nog vi att det är värt.

    Hur många har ni bjudit? 
    Själva så har vi bjudit 118 pers så vi behöver nog tyvärr mer än 2 i serveringspersonal. 

    Vår budget är också så billigt det bara går men det är svårt så det landar nog på 90.000 utan bröllopsresa. Vill ha alla närvarande och kunna bjuda på allt så då hamnar vi där. 

    Vad har ni för "märke på era klänningar"? Har ni hittat ring ännu?

  • Äldre 12 Jan 15:55
    #13

    Nu har vi räknat lite på allt och kommit fram till att vi kanske tar all mat igenom Änglamat AB. Det skiljer sig bara 20./pp än om man ska göra en del själv. Och det tycker nog vi att det är värt.

    Hur många har ni bjudit? 
    Själva så har vi bjudit 118 pers så vi behöver nog tyvärr mer än 2 i serveringspersonal. 

    Vår budget är också så billigt det bara går men det är svårt så det landar nog på 90.000 utan bröllopsresa. Vill ha alla närvarande och kunna bjuda på allt så då hamnar vi där. 

    Vad har ni för "märke på era klänningar"? Har ni hittat ring ännu?

  • Äldre 13 Jan 19:18
    #14

    Ja, det sparar ju en hel del tid och stress :)

    Vi har bjudit ca 60 personer, varav hälften är barn. Så jag tror (läs hoppas) att två ska räcka.

    Jag har inte köpt min klänningen än men ska åka till en brudbutik i en närliggande stad mot slutet av månaden. Vad gäller ringar så har jag fastnat för schalins Virla eller Himla.

  • Äldre 13 Jan 20:42
    #15

    Okej. 
    Vad har du tänkt dig för typ av klänning samt vilken budget har du satt för den?
    Gud vad roligt jag har också tittat på dessa två ringar. 

  • Äldre 15 Jan 20:16
    #16

    Jag vill nog ha nånting med spets, eventuellt sjöjungfrumodell men känner att jag nog vill prova lite olika modeller och känna efter vad jag känner mig finast i :)

    Ja, visst är dom fina. Jag har dock inte titta på dom på riktigt utan bara på nätet. Är lite orolig att Himla ska kännas så stor så måste nog bege mig till nån butik nån dag och spana in dom.

  • Äldre 27 Jan 16:56
    #17

    Hur går det i planeringen för er?

  • Äldre 3 Feb 16:18
    #18
    Hej på alla. 
    wow sådan fin ämne, och det är väldigt coolt att vi alla kommer att gifta oss på Öland.
    i förväg ursäkta mig eftersom min svenska är inte bra jag är nybörjare i den och försöker att lära sig.
    vi kommer att gifta i vacker Öland i 8 Augusti också. min fästman kommer från Öland men vi bor i Göteborg. vi har bokat Ekerum. vi har nästan 80 gäster. vi ska ha borgerlig vigsel , vi har inte bestämt om vi ska ha vigsel på Ekerum or annat plats. har bestämt om fotograf som är en familj kompis.Jag kommer att köpa min bröllopsklänning i 10 dagar. min klänning behöver vissa fastställande också. 
    men har inte bestämt för frisör, kan rekommendera du någon frisör som har erfarenhet för brudar? 
  • Äldre 12 May 21:06
    #19

    Vi ska gifta oss borgligt i Borgholm den 7/7.

    Bröllopet sker i hemlighet, endast våra två bästa vänner som ska vara våra vittnen vet om det.

    Vi ska inte vara traditionellt bröllopsklädda men finklädda.

    Min kompis tycker nu att vi ska anlita en fotograf trots att jag tänkt skippa det. Tänker att jag kanske kommer ångra om vi inte har ett bröllopsfoto.

    Vad har ni anlitat för fotograf?

    Nån som känner nån som är duktig och tycker om att fota på norra öland?

  • Äldre 13 May 09:23
    #20

    Jag tror att det kan vara en bra ide att anlita en fotograf så att ni slipper stressa över det under er dag :) Men det beror lite på hur länge du vill ha fotografen. Vi har anlitat En kille från torsås som heter Jonas Karlsson (går att googla fram) men han tar bara heldagsjobb. Men dt är klart, då kostar det ju därefter också.

    Men i och med att ni har valt den 7/7, en tisdag så borde ni kunna välja bland ganska många fotografer. I och med att det främst är helger dom blir uppbokade. Så googla lite och kolla igenom deras portfolios så du hittar en fotograf som passar dig.

    Den här tjejen t.ex.: www.fotografsofia.se/priser.html

    Hon verkar dessutom ha 20 % rabatt på alla sina bröllopspaket söndag-torsdag. Och hon fotografera dessutom kortare tider och längre. Så här har du lite valmöjligheter.

    Ett annat tips är att ha nån som filmar. Tänker att era vänner endå tar hyffsade kort men att det oftast inte är någon som tänker på att filma. Då kan du kanske få betala kring 5000.

Svar på tråden Bröllop norra Öland 2015