• Anonym (Filur­en)
    Äldre 8 Dec 11:36
    2836 visningar
    4 svar
    4
    2836

    Hon eller jag???

    Så här ligger det till...

    En av mina vänner vet att jag velat gifta mig länge och har frågat om både det ena och det andra rörande planerna för ett kommande bröllop ( hur klänningen ska se ut, hur många tärnor, dekorationer osv) och jag har svarat henne... Dock har jag undvikit att säga att hon är bjuden eller indikerat att hon är välkommen...

    Men en dag pratade vi om det igen (på hennes initiativ) och då visade jag henne en klänning jag funderare på att köpa och då frågade hon vilka som var bjudna.

    Jag svarade att vi inte bestämt oss ännu och funderade på att bara bjuda familj/släkten och /eller kanske någon enstaka vän.

    Hon frågar då om hon är bjuden och jag svarade då ärlig att jag tror inte hon kommer bli det då min blivande alltid haft problem med henne (från dag ett).

    Jag har problem med en av hans vänner så han sa att han inte bjuder honom om jag inte bjuder henne.

    Hon vart självklart sur för att hon troligtvis inte blir bjuden (och det fattar jag men ändå!!!), dock sa jag att hon var välkommen till vigseln men inte själva festen.

    Hon försökte självklart ge mig dåligt samvete för allt men jag sa att det var både min och min blivandes dag och båda ska trivas men hon fattade inte det hela och tyckte jag var dålig vän för att hon inte fick komma på festen...

    Överreagerar hon det hela och tar allt för givet eller är jag en sjukt dålig vän?? :(

    Jag vill ju att min blivande ska trivas på sin dag, är det så helt galet??

  • Svar på tråden Hon eller jag???
  • Plätti­s
    Äldre 8 Dec 12:42
    #1

    Eftersom du diskuterat bröllopet med henne förstår jag att hon är besviken. Jag har undvikit att prata om vårt bröllop med människor jag vet att vi inte kommer bjuda, just för att jag inte vill hamna i den situationen. De som frågat när det är dags har vi svarat något luddigt, särskilt om de inte stått på "måste-listan" (vi har ett avancerat system för att bestämma vilka som ska bjudas Tungan ute )

    Utomstående har visserligen inget att säga till om när det kommer till bröllopet, och det låter som att det är på hennes initiativ samtal om bröllopet har startat. Ingen har rätt att kräva en inbjudan, men man måste som brudpar vara beredd på de känslor som kan uppkomma. 

    Varför tycker din sambo inte om henne? Är det något som kan lösas så att din vän får vara med på festen? 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Anonym (H)
    Äldre 8 Dec 17:48
    #2

    Om ni är nära vänner låter det konstigt att du så lättvindigt förhandlar bort henne när ni diskuterar vilka som ska bjudas. Varför inte förhandla om: bit ihop och stå ut med att ha din mans vän som du inte gillar där, mot att din vän får vara med. Då blir alla nöjda. Om ni inte är särskilt nära vänner är det väl inget problem om hon blir ledsen. Jag skulle nog också bli besviken om någon diskuterar sitt bröllop med mig och sedan säger att jag inte kommer att bli bjuden.

  • Anonym (Filur­en) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 18:52
    #3
    Anonym (H) skrev 2014-12-08 17:48:56 följande:

    Om ni är nära vänner låter det konstigt att du så lättvindigt förhandlar bort henne när ni diskuterar vilka som ska bjudas. Varför inte förhandla om: bit ihop och stå ut med att ha din mans vän som du inte gillar där, mot att din vän får vara med. Då blir alla nöjda. Om ni inte är särskilt nära vänner är det väl inget problem om hon blir ledsen. Jag skulle nog också bli besviken om någon diskuterar sitt bröllop med mig och sedan säger att jag inte kommer att bli bjuden.


    Fast alla blir ju inte nöjd.. Varken jag eller min blivande blir ju nöjd... Det är som en berg-och-dal-bana med henne...
  • Anonym (Filur­en) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 18:57
    #4
    Plättis skrev 2014-12-08 12:42:53 följande:

    Eftersom du diskuterat bröllopet med henne förstår jag att hon är besviken. Jag har undvikit att prata om vårt bröllop med människor jag vet att vi inte kommer bjuda, just för att jag inte vill hamna i den situationen. De som frågat när det är dags har vi svarat något luddigt, särskilt om de inte stått på "måste-listan" (vi har ett avancerat system för att bestämma vilka som ska bjudas  )

    Utomstående har visserligen inget att säga till om när det kommer till bröllopet, och det låter som att det är på hennes initiativ samtal om bröllopet har startat. Ingen har rätt att kräva en inbjudan, men man måste som brudpar vara beredd på de känslor som kan uppkomma. 

    Varför tycker din sambo inte om henne? Är det något som kan lösas så att din vän får vara med på festen? 


    Ja jo, har dock haft svårt att inte berätta då hon var så på att få veta detaljer och så...

    Vi har stått varandra väldigt nära men nu för tiden så går det upp och ner i perioder...

    Min blivande har alltid haft svårt för henne då han tycker att hon är för mycket (stört, bäst och vackrast) och alltid ska försöka överglänsa mig... Sedan är det lite incidenter jag inte riktigt kan säga utan att det ska komma fram vem jag är...

    Var det bara jag som skulle planera och köra på som en bridezilla så skulle hon ha defintivtit fått kommit men jag vill som sagt att min blivande ska trivas och minns dagen som något positivt och inte jobbig :/
Svar på tråden Hon eller jag???