• Äldre 15 Nov 15:42
    3116 visningar
    4 svar
    4
    3116

    Kläder till brudgummen på ett alviskt bröllop?

    Vi tänkte ha lite alviskt/sagan om ringen team på vårt bröllop och har lite svårt att hitta kläder tilll mig. Bruden kommer att ha en röd siden klänning som känns alvisk men frågan är vad jag som brudgum ska ha som passar? Vi tänkte något vitt men inte något klassisktm edeltida säckiga kläder kanske mera vitt och lite åtsittande för att amtcha hennes klänning och kanske en mantel av något slag.

    Någon som har några tips?

  • Svar på tråden Kläder till brudgummen på ett alviskt bröllop?
  • Äldre 16 Nov 13:32
    #1

    Jag skulle rekommendera etsy. Skickar med några länkar. Kul med att lite annorlunda tema.

    www.etsy.com/shop/armstreet&ref=shopsection_leftnav_5
    www.etsy.com/shop/Dracolite&ref=shopsection_leftnav_2

    Lycka till 

  • Äldre 16 Nov 14:08
    #2

    Medeltida säckiga kläder? 


    Det är inte så mycket säckigt över kläderna från mitten av 1300-talet och framåt Flört
    Där ska det vara så tight det bara går att få det. 
    Du kan ju titta på Charles de blois pourpoint exempelvis eller cotehardie (du kan få lägga till att det är för herrar typ Mens cotehardie) 

    Men ja om du vill handla färdiga kläder så är armstreet ett bra ställe, dock bör du vara medveten om att det är lajvkläder även om dom kan skriva att det är "äkta medeltid" i beskrivningarna. 
    Alltså bara så du inte blir lurad...

    Legolas kläder från LOTR skulle mycket väl kunna vara baserade på mitten av 1300-talets mode, tighta hosor (fast han verkar ha dom ihopsydda som dom blev senare under 1400-talet) och en tight cotehardie Glad

  • Äldre 12 Jan 00:54
    #3

    Hej!

    Jag har kikat

    i denna tråden tidigare, och jag vill minnas att damen redan har en tilltänkt outfit? Röd om jag ej missminner mig? Jag klickade runt bland brudklänningar och såg denna, och kom att tänka på er!


    www.vbridal.com/se/A-Linjeformat-Off-Shoulder-Ringning-Watteau-Slaep-Sataeng-Broellopsklaenning-g5001087


     


    Såg inte den väldigt "alvisk" ut? Ett tips i all välmening! :)

  • Äldre 12 Jan 11:26
    #4

    Denna sida är sjukt bra på allt sådant.
    Hittar du det inte där så finns det inte :)

    http://www.medievalcollectibles.com/


    Live free, ride free
Svar på tråden Kläder till brudgummen på ett alviskt bröllop?