• Äldre 23 Oct 20:55
    4404 visningar
    4 svar
    4
    4404

    Luleåbrudar 2015

    Hej! Någon som gifter sig i Luleåområdet 2015? :)

  • Svar på tråden Luleåbrudar 2015
  • Äldre 24 Feb 05:02
    #1

    hej! min kille fyller 30 den 29 september och vi har varit ihop i tre år i maj, förlovade i två år snart, vi kom på att vi skulle slå ihop bröllop å 30års firande.

    Vi har tänkt oss något ett lågbudget bröllop så det blir något  sånthär: 
    giftermål i en Nederluleåkyrka i gammelstad å sen ha fest i någon mindre lokal, kanske bergnäsgården, den har det mesta Vi behöver. hoppas de fått till musikanläggningen bara, då hade det varit perfekt! sen om dom inte gjort om så mycket sen jag var där sist så finns soffor å fåtöljer så man kan göra en liten myshörna och sen ställa upp ett barbord, "matbord" och sen något bord där man kan sitta. sen finns gott om utrymme för fest och dans hela natten lång.


    Vi kommer inte att ha värsta middagen utan bara ha lite kycklingspett, småkorvar, ost, oliver mm. sen grilla burgarre lite senare. osv


    min kille är träningsfreak, så vi kommer att ha en "cola-kyl" fylld med kvarg och proteinpulver så ingen ska behöva gå hungriga ;) haha


    Vi kommer att köpa alkohol också


    hur länge innan måste man skaffa klänning egentligen och duger det att gå in på "skräddarn" här i stan eller är det bättre att åka till cinderella i piteå eller tillochmed Umeå för att hitts sin klänning. Jag vågar inte beställa på nätet. 

  • Äldre 24 Feb 21:28
    #2

    Men vad kul, hallå där :) Vi bor i Luleå men ska gifta oss i Piteå eftersom det är min hemstad. Vårt datum är 17 oktober, när gifter ni er?


    dansloppan skrev 2015-02-24 05:02:55 följande:

     


    hur länge innan måste man skaffa klänning egentligen och duger det att gå in på "skräddarn" här i stan eller är det bättre att åka till cinderella i piteå eller tillochmed Umeå för att hitts sin klänning. Jag vågar inte beställa på nätet. 



    Jag ringde och kollade med Cinderella för jag var själv osäker på hur långt innan man bör beställa klänningen. De sa 5 månader. Jag tänker kolla på Cinderella först för det verkar inte som att Skräddarn har så många olika märken?
  • Äldre 28 Feb 23:29
    #3

    Å vad kul! Exakt datum får vi veta i nästa vecka då jag önskat min favoritpräst ????

    Men nu funderar vi på att boka lokal typ borgmästaren och ceatra mat å senfixar vi alkohol å annat.

    Hinner ä dra sej många gånger ????

  • Äldre 6 Jun 03:12
    #4

    Det har varit en händelserik vår och bröllopsplaneringen fick vänta.

    Men nu har vi bokat kyrka, Gammelstad 19/9 kl 16 ungefär
    Festlokal bokad, bergnäsgården på gamla bergnäset där jag är mer eller mindre hemma, har haft all min dansträning mm där sen jag var liten.
    Vi kommer att catera mat från Systrarna söta, iaf huvudrätt och tårta, förrätt och kakbuffe till efterrätt kommer jag att göra själv mest troligt.
    klänningen bävar jag för fortfarande, men nästa vecka hade jag tänkt åka på cinderella och prova klänning. På torsdag har jag bokat tid för klänningsprovning på Harriets brud och bal som har klänning för uthyrning. Skräddarn här i stan hade ett fåtal klänningar som alla såg likadana ut och allt var i samma storlek, ca small, men två st i lite större modell. så där kommer jag inte att hyra/köpa klänning.

     


     

Svar på tråden Luleåbrudar 2015