• Äldre 15 Oct 15:13
    3544 visningar
    5 svar
    5
    3544

    DIY BroschBukett

    Jag har bestämt mig att jag ska göra en egen bukett av broscher.

    Dela gärna med er av era buketter, youtube filmer, hemsidor etc.

    Alla tips och trix samt köpställen av fina broscher välkomnas. 

  • Svar på tråden DIY BroschBukett
  • Äldre 15 Oct 15:58
    #1

    Åh, vad roligt! Jag gifte mig utomhus i vintras med denna bukett

    Trädde upp broscher på ståltrådsstjälkar och stack in i en tyghortensia. Satte blåbärsris runt alltihop och band ihop med ståltråd. Tygblomman syns inte alls utan fungerade som stöd och mellanrum till broscherna. Lycka till!

  • Äldre 16 Oct 08:13
    #2

    WOW! Så fin din bukett blev! Smart att använda syntetisk blomma som stöd och super fint med blåbärsris!

  • Äldre 16 Oct 09:50
    #3

    Jag gjorde denna och hade på mitt bröllop


    En blandning av nyinköpta broscher, ärvda och såna jag fått. Den betydde jätte mycket för mig.

  • Äldre 16 Oct 10:01
    #4

    Jag köpte många av broscherna på www.fabulousbrooch.com och från etsy.com och använde nog ca 60 st totalt. Jag monterade alla med ståltråd som stjälkar (och många även med limpistol för att låsen inte skulle gå upp) och sedan stack jag ner dessa i tyghortensia (som bara var för utfyllnad bakom ej för att synas). Band sedan ihop alla stjälkar med floristtejp och tog en bit tyg och limpistolade fast runt handtaget och klart! Tänk även på att det måste inte vara broscher, kanske stora örhängen, bältesspännen etc också kan funka.

  • Äldre 16 Oct 16:49
    #5

    Så fin! Jag ska definitivt kolla dem sidorna, och jag kommer även att göra en efterlysning bland släkt och vänner efter glittriga föremål! ????

Svar på tråden DIY BroschBukett