• Anonym (Ensam­)
    Äldre 2 Oct 20:39
    3126 visningar
    6 svar
    6
    3126

    Möhippor,vänner känner inte till varandra

    Flyttat runt en del och på såsätt lärt känna många nya vänner, som jag behållit efter flytt. Snart drar det ihop sig till bröllop och då möhippa. Men mina vänner känner inte till varandra. Vill ju inte att varje "grupp" ordnar för sig, men kan ju inte planera min egen heller. Hur har ni löst liknande.

  • Svar på tråden Möhippor,vänner känner inte till varandra
  • Anonym (jag)
    Äldre 2 Oct 20:49
    #1

    Har du någon som ska hålla i den? Du kan ju ge en person en lista med namn och nummer på dina vänner men inte lägga dig i mer än det. Så får dom planera utan dig? Jag har nästan samma problem för ingen av mina kompisar känner varandra men dom vet ju vem jag umgås med..

  • AkJ
    Äldre 2 Oct 23:39
    #2

    Mina vänner känner inte heller varandra, men de som ordnar möhippan (har inga tärnor så våra toastpersoner) bad tidigt om en lista på alla gäster. Tycker nog att det är de/den som anordnar som bör se till att alla blir bjudna, det borde inte vara ditt problem, :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Alylly­ra
    Äldre 3 Oct 09:43
    #3

    Min man hjälpte mina vänner med kontaktlista till alla som vi hade bjudit. Det löste sig jättefint!

  • Äldre 3 Oct 09:56
    #4

    Lämna ett önskemål till din blivande, så kan han ju lite fint säga till tärna eller vem det nu är som man kan förvänta sig ska ordna möhippa, vad dina önskemål är.

  • Äldre 4 Oct 01:05
    #5

    Jag har det likadant och min syrra som är toastmadame har bett om en lista på vänner som jag vill ha med på möhippan :)

  • Äldre 4 Oct 11:30
    #6

    När jag har tagit emot alla OSA kommer vi ge brudtärna/toastmadame och bestman/toastmaster varsitt ex av gästlistan, så får de ansvara för att alla får en inbjudan till möhippa/svensexa

Svar på tråden Möhippor,vänner känner inte till varandra