• Äldre 29 Sep 17:29
    3137 visningar
    6 svar
    6
    3137

    Någon som använt RAfoto i Uppsalatrakten?

    Hej! 
    Som rubriken lyder så är jag nyfiken på om någon har använt sig av Rafoto i Uppsala på den senaste tiden. 

    Jag och min blivande man vill vara säkra på att få fina bilder som vi kan ha kvar livet ut och lägger därför gärna lite extra på just fotograf. Av hemsidan att döma så är alla bilder väldigt fina men jag (Kontrollfreaket) vill ändå kolla upp lite extra. Skrattande

    Finns det någon här som har anlitat Rafoto?

    Om ni har några tips på lokaler i centrala Uppsala som har någorlunda rimliga priser så välkomnas även det!  

  • Svar på tråden Någon som använt RAfoto i Uppsalatrakten?
  • Äldre 7 Oct 22:04
    #1

    Hej!

    Jag och min man gifte oss den 2 augusti i år på Gimo Herrgård utanför Uppsala och hade till detta anlitat RAfoto som bröllopsfotograf. Vi var mer än nöjda och bilderna är verkligen helt fantastiska!!! Vi valde att ha Richard med oss under i princip hela dagen vilket resulterade i ett otroligt bildmaterial som gör att vi kommer minnas dagen som igår! Glad Han har många bra idéer samtidigt som han lyssnar och tar till sig om du vill ha det på ett visst sätt. Jag tror att några av våra bilder ligger på hemsidan som du ju redan sett, men jag försöker lägga upp några här också om jag lyckas.. Tungan ute

    Vad gäller lokaler så kollade vi runt en del i Uppsala och kom fram till att antalet gäster helt styr utbudet (och då vi var över 110 gäster blev vi genast väldigt begränsade). Dock var vi på ett annat bröllop i somras där festen hölls i Vasasalen på slottet vilket var jättemysigt. Tror att den lokalen hade kostat ca 15000kr(?) och de kunde styra mat och dryck själva. Ungefär vilken budget för lokal har ni?

    Hoppas du fått lite hjälp i alla fall! Glad

  • Äldre 7 Oct 22:11
    #2
  • Äldre 7 Oct 22:17
    #3
  • Äldre 7 Oct 22:19
    #4
  • Äldre 7 Oct 22:37
    #5
  • Äldre 19 Oct 18:47
    #6

    Hej! Tack för svar! 
    Vilka härliga bilder! Jag visade bilderna för min blivande make och han tyckte precis som jag - FANTASTISKT! 

    Jag har vart i kontakt med ett annat par som också använt sig av Rafoto, även de kunde ge oss goda referenser och fina bilder att titta på. Därför har vi valt att boka Richard på Rafoto för vårt bröllop. Vi träffade Richard i förra veckan för att stämma av så att det kändes rätt och disskutera pris. Vi gick mycket nöjda där ifrån och fick ett superbra pris på de timmar vi vill ha med oss en fotograf. 
    Tack igen för att du delade med dig av bilderna på er stora dag. Återigen de är verkligen jättefina!

Svar på tråden Någon som använt RAfoto i Uppsalatrakten?