• Äldre 28 Sep 22:05
    1693 visningar
    3 svar
    3
    1693

    Bröllop i Sthlm

    Hej!

    Jag och min fästman planerar bröllop till nästa sommar 2015. Vi tänker oss mellan120-140 gäster och vill gärna ha en lokal där allt arrangemang ingår, alltså mat. dryck samt bordsplacering, kameraman, blomarragemang. med mera (val av fribar). Vi vill gärna ha en ljus lokal i Stockholms trakterna, syftar på förorter, behöver inte vara centralt. Det skall helst vara runda bord och där planlösningen är på ett sätt så att samtliga gäster kan se brudparets bord. Gällande maten tänker vi oss meze med smårätter samt sedan en huvudrätt och dessert/frukt  utöver själva tårtan.
    Vi undrar nu om det är någon som själv haft ett bröllop med liknande önskemål eller varit på ett liknande bröllop som har några bra tips på prisvärda lokaler/ känner till någon bra bröllopsarrangör  ?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Bröllop i Sthlm
  • Äldre 29 Sep 09:58
    #2

    Hej,

    Det finns supermånga lokaler runt om i Stockholm som skulle kunna passa er.
    jag rekommenderar dig att kika på www.bokalokal.se/
    Där kan du söka bland alla lokaler i Stockholm.
    Lycka till!

  • Äldre 29 Sep 10:50
    #2

    Jag var på ett bröllop på White Palace i Spånga/Tensta i början av månaden och de erbjuder totalarrangemang. Superfin lokal, god mat och öppen bar. Skulle nog säga att de kan bocka av varenda punkt på din lista :) Det bjöds på ett dessertbord med bl.a frukt och chokladfontän. Serveringspersonalen var väldigt proffsig och man kände sig uppassad hela kvällen.

    www.whitepalace.se/

  • Alylly­ra
    Äldre 29 Sep 20:36
    #3

    bokalokal.se är väldigt bra för att få en uppfattning om vilka lokaler som finns!

    Har varit på några lokaler som skulle åtminstone skulle kunna få plats med det gästantal ni tänker er, de jag kommer på just nu är Vintervikens festvåning i Aspudden och Restaurang Solliden på Skansen. Münchenbryggeriet har jag också hört bra om.

    Hoppas ni hittar nån bra lokal som passar er!

Svar på tråden Bröllop i Sthlm