• Anonym (Förun­drad)
    Äldre 27 Sep 09:36
    12536 visningar
    50 svar
    50
    12536

    Aldrig på mitt bröllop.

    Hej!
    Jag tycker att det är väldigt god stämning här på BT och det är underbart att alla brudar peppar varandra och uppmuntrar.



    Dock så blir det lite väl sockersött ibland. Det är så många saker som jag tycker är fånigt, ful och tacky när det gäller vissa bröllop. Här kommer en lista på lite sånt (och jag hoppas ni kan vara med och bidra med saker som får er att må lite illa över) som folk väljer att ha på sig/göra. 



    Alla får göra som dom vill, och alla har sin egen smak, men detta kommer aldrig att synas på mitt bröllop:



    Tiara. Vem förutom Grynet var cool i tiara? Detta var också på 90-talet. Tiaror är mitt val av fulast smycke man kan ha på sig.
    Princessklänningen - visst att det är den enda dagen i livet man kan ha på sig en stor puffig klänning. MEN det så fruktansvärt omodernt! Strap-less fungerar nästan aldrig på brudar, tycker jag. Det är dags att gå vidare och titta på andra modeller. Lämna princessklänningarna i maskeradförrådet.
    Den så kallade brudfrisyren. Pågår det en tävling som jag har missat, i hur mycket pärlor, små flätor, snurror och glitter man kan få in i en frisyr? Sen toppas det hela med två flaskor hårspray så håret är en stel hjälm.
    Buketten. Jag har sett så många blomsterkvastar som är så hårt bundna att det inte längre ser ut som blommor. Det ser ut som en stor tjock mikrofon som pyntats med pärlor och glitter. För mig blir det en bukett som saknar svamp-formen.

    Slutligen och den punkt som gör att jag mår lite illa över när det dyker upp:



    Stage:ade bröllopsfoton. Ibland kan jag tänka mig att fotografen och bruparets diskussion gick ungfär såhär:

    - Ok. Nu ska vi hitta en intressant plats som vi kan fota er på, gärna i någon situation där bröllopskläderna verkligen sticker ut.
    - Åh.. en fontän! 
    -Ja, vi ställer er lite sådär ledigt i en fontän. Jag brukar se massa människor stå i fontäner annars. Annars fotar jag väldigt mycket brudpar på stora fält. Är ni naturmänniskor? Ni kan stå där på fältet, hålla om varandra och se ut över vidderna. Väldigt romantiskt.
    - Vi vill ha lite roliga bilder också.
    - Då kan vi ju fota er när ni busar lite, Du kan ju lyfta upp bruden, eller så kan ni ta en hoppbild, eller göra lite grimaser. Photobooth-props är ju väldigt inne.
    - Vi vill ha något enkelt också.
    - Man kan ju alltid ta en bild när ni ser djupt in i varandras ögon, eller ligger på marken och håller handen? Eller bara blundar lite omotiverat. Tänk Twilight.



    Det är inte många som blir bra på foton. Och då undrar jag varför man ska göra det till en foto-session som nästan alltid resulterar i foton där man ser hur onaturligt det är. För vem skulle ställt sig i den där sabla fontänen om inte fotografen sagt "ja, det blir jätteroliga och fina bilder"? Håll det naturligt.

  • Svar på tråden Aldrig på mitt bröllop.
  • Äldre 27 Sep 10:24
    #1

    Varför skapa en tråd som "förstör" den goda stämningen då? De saker du tar upp som fula och tacky förekommer ju på ganska många bröllop. Känner du behovet att trycka ner andras val för att verka finare än andra? Extra modigt att göra det som anonym.

  • Anonym (kul)
    Äldre 27 Sep 11:16
    #2

    ????????????????????

  • Äldre 27 Sep 11:41
    #3

    Det har funnits sådana här trådar förut, fast med glimten i ögat. Det här känns bara som mobbing. Förstår inte vitsen med att spy galla över vad andra blir lyckliga av? Alla är olika, det jag gillar tycker någon annan är fasansfullt. Ja och?

    Om någon känner sig vackrast i världen i en tiara och prinsessklänning, vad är problemet? Varför måste man berätta det? Och apropå fotografen, jag tror man försöker fånga känslan för dagen, inte att man ska se så perfekt ut som möjligt. Och tycker man det är löjligt så tar man inte sådana bilder.

    För mig är det viktigare att folk är lyckliga, än att jag får säga min åsikt.

    För att knyta an till din andra tråd, det fulaste jag vet är missunnsamhet.

  • Äldre 27 Sep 11:52
    #4

    Vilken tur att vi är olika!

    Många saker som JAG inte kan tänka mig på mitt bröllop MEN det är saker som andra kanske älskar så "so what"

    Vårt bröllop - vår dag - vi bestämmer!


    Juli 2016
  • Anonym (Ånger­full)
    Äldre 27 Sep 12:45
    #5

    Hej,

    Jag skrev posten. Jag är verkligen ledsen att jag skrev detta. Jag insåg inte hur sårande inlägget var. Det borde verkligen finnas en knapp där man deletar sina trådar.

    Förlåt

  • Äldre 27 Sep 12:47
    #6
    Anonym (Ångerfull) skrev 2014-09-27 12:45:19 följande:

    Hej,

    Jag skrev posten. Jag är verkligen ledsen att jag skrev detta. Jag insåg inte hur sårande inlägget var. Det borde verkligen finnas en knapp där man deletar sina trådar.

    Förlåt


    Du kan anmäla dina egna trådar och säga att du är trådstartaren och vill att dom ska tas bort.
  • Äldre 27 Sep 13:03
    #7
    Anonym (Förundrad) skrev 2014-09-27 09:36:36 följande:

    Det är inte många som blir bra på foton. Och då undrar jag varför man ska göra det till en foto-session som nästan alltid resulterar i foton där man ser hur onaturligt det är. För vem skulle ställt sig i den där sabla fontänen om inte fotografen sagt "ja, det blir jätteroliga och fina bilder"? Håll det naturligt.


    +1 på den
    Live free, ride free
  • Anonym (Hålle­r med)
    Äldre 27 Sep 13:16
    #8

    Vi sitter och diskuterar bröllopsforum överlag på nätet ganska ofta. Och 99% är totalt fejk. Och jag och min blivande man skulle aldrig vilja ha det där kortet där vi går genom en granskog i morgon dis. För vem fan skulle göra det i dessa kläderna??

    Eller de där (förlåt i förskott) nördarna som det skriker om att det vildaste de någonsin vågat göra är att knyta skorna själva, sedan har häftiga actionbilder som bröllopskort. Som man ser är FEJK. Vi har sett så jättefina bilder här på bröllopstorget men alla är där man ser att det är naturliga bilder för paret eller arrangemanget. Ett fint rockabilly par med fina gamla bilar är ett så underbart foto. Allt passar.

    Sedan ser man paret som aldrig ägt eller kommer äga en amerikanare eller gammal bil posar på/i deras inhyrda bilar och hela fotot är lika verklighetstroget som teaterbilderna man tar på Liseberg.

    Ledsen men det är sant

  • Anonym (Hålle­r med)
    Äldre 27 Sep 13:48
    #9

    Bröllopsfoton skall det vara inte forum

  • Anonym (ledse­n)
    Äldre 27 Sep 20:04
    #10

    jag brukar ta det mesta med ro, inte haka upp mig så mycket på vad andra skriver, men just detta blev jag lite stött utav! 

    visst - alla tycker inte om samma saker (exempelvis en hårt bunden brudbukett) men man behöver ju inte skriva på så vis som du, TS, gjorde. man kan känna sig lite påhoppad. i mitt fall var det om fotograferingen. och då blev jag även lite sårad av det "håller med" skrev. NI kanske tycker att gå i brudklänning i skogen är fejk och så. och visst - inte gör man ju det varje dag, men nu är det ju så att man oftast har klänningen bara EN DAG, varför begränsa sig? 

    jag har sett andra trådar där man skämtsamt skriver upp saker man tycker är t.ex tacky. men man har fattat att det är lite på skoj och så.. men här var det inget sånt! 

    tänk lite på HUR ni skriver saker och ting i framtiden. 

Svar på tråden Aldrig på mitt bröllop.