• Äldre 19 Sep 16:29
    2331 visningar
    9 svar
    9
    2331

    Morgongåva

    En liten fråga..

    Hur vanligt är det att man får något av sin blivande make på bröllopsdagens morgon nu för tiden?? Jag skulle vilja ge honom något men vad?? Killar använder ju inte så jätte mycket smycken.

    Tips mottaget tacksamt

  • Svar på tråden Morgongåva
  • Äldre 19 Sep 16:37
    #1

    Vi gav inte varandra någon sak, vi kände att det räckte med att ha fått varandra så att säga :) 


    Vi la hellre pengarna på bröllopsresan så det blev en gemensam gåva till oss båda - från oss båda.


    Däremot ser jag aldrig en gåva som en motprestation egentligen. Så om vi inte i förväg hade kommit överens om att inte köpa någon sak till varandra så hade jag kanske köpt något åt honom, men ändå inte förväntat mig något tillbaka.
    Vet inte om det kanske hjälper dig så mycket, men det var så vi/jag resonerade i alla fall :) 

  • Äldre 19 Sep 17:25
    #2

    Hej,
    Vet inte alls exakt hur vanligt det är idag och inte sett någon statistik för Sverige men inte alla köper morgongåvor i alla fall.

    Till herr är det så klart svårare som du säger, men varför inte någon fin klocka eller kanske ett par manschettknappar?

    Vet inte alls hur mycket du tänkt lägga men finns ju många fina klockor från Tissot, Longines, Omega, Tudor och Rolex(stigande budgetordning).


    Lycka till! 


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 19 Sep 17:27
    #3

    Något som blir vanligare och vanligare är väl budoir-foto? Vet inte om det är något för dig men det tycker jag är rätt trevligt. 

    Kan också vara en idé med någon upplevelse som ni kan ha längre fram när bröllopsdrömmen lagt sig lite. 

  • Äldre 19 Sep 17:52
    #4

    jag har funderat på att kanske ge min karl en pocketwatch... inte för att han använder dem, men han har en som han ärvde/fick från sin morfar (tro ja) och han gillar gammeldags grejer och så, något sånthär skulle han nog gilla ^^ den han har har en stor båt på sig.

  • Äldre 19 Sep 18:37
    #5

    Secret box kanske?

  • Äldre 20 Sep 10:11
    #6

    Jag gav inte min make något alls men jag fick en mp3-spelare av honom som jag än idag 10 år senare fortfarande använder flitigt. 

    Jag tycker nog att en morgongåva kan vara något som används. Kanske lite surt om man lägger pengar på ett smycke , klocka eller annat dyrare och så ligger det bara i en ask och används en kvart varje jul typ...      Lite mer spännande än så tycker jag nog det kan vara. 

  • Äldre 22 Sep 17:11
    #7

    Tack för era svar :). Det är ju nästan 9 månader kvar. Så vi hinner ju prata om det :).

  • AkJ
    Äldre 22 Sep 18:22
    #8

    Efter att ha funderat mycket fram och tillbaka har jag köpt en resväska till min blivande man. Den är svindyr, han har önskat sig den länge, och så firade jag med nördvinkel (att vi uppmuntrar varandras nörderier), och han nördar på resväskor, så det känns bra. För att göra det lite mer morgongåveaktigt har jag köpt en adresslapp i skin som det står Mr. på (och en till min väska med Mrs.).


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 22 Sep 21:52
    #9
    AkJ skrev 2014-09-22 18:22:14 följande:

    Efter att ha funderat mycket fram och tillbaka har jag köpt en resväska till min blivande man. Den är svindyr, han har önskat sig den länge, och så firade jag med nördvinkel (att vi uppmuntrar varandras nörderier), och han nördar på resväskor, så det känns bra. För att göra det lite mer morgongåveaktigt har jag köpt en adresslapp i skin som det står Mr. på (och en till min väska med Mrs.).


    Personlig är det bästa Skrattande
Svar på tråden Morgongåva