• Äldre 18 Sep 13:06
    6101 visningar
    15 svar
    15
    6101
    Företagsinlägg av
    VANBRUUN

    Så mycket kostar ett bröllop och såhär maximerar du er budget!

    Hej alla,


    Vi tyckte att det fanns så himla mycket bra information kring ämnet på detta forum som ni bidragit med hur man bäst sparar pengar när man arrangerar sitt bröllop och många frågor kring vad det kostar.

    Hela bilden och alla tips finns gratis på vår blogg här! 

    Vi kombinerade det med lite fakta från SCB, Swedbank och några andra källor, vad saknas? Kanske har ni några ännu bättre tips som vi skall komplettera med?

    Ha det gott :)


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Svar på tråden Så mycket kostar ett bröllop och såhär maximerar du er budget!
  • Äldre 18 Sep 13:18
    #1

    Väldigt underhållande. tack!

  • Äldre 18 Sep 13:28
    #2

    Jag tycker att det är väldigt intressant när man inte klarar av att läsa reglerna.


    Inte ens ni som betalar företagsabbonemang får starta trådar där ni ger tips om hur bra ni är.

  • Äldre 18 Sep 13:32
    #3

    Hej Chicita,


    Vi kollade detta innan vi lade upp tråden och det är aldrig vår mening att på något sätt överträda reglerna.


    Ett reklamfritt forum
    Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna. Annonsering får heller inte ske i forumet. Detta gäller även länkar eller tips om/till bloggar/hemsidor med försäljning eller egna traderaauktioner. Undantaget är PLUS-kunder.

    Ha en fortsatt trevlig dag :)


     


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 18 Sep 13:35
    #4
    VANBRUUN skrev 2014-09-18 13:32:53 följande:

    Hej Chicita,


    Vi kollade detta innan vi lade upp tråden och det är aldrig vår mening att på något sätt överträda reglerna.


    Ett reklamfritt forum
    Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna. Annonsering får heller inte ske i forumet. Detta gäller även länkar eller tips om/till bloggar/hemsidor med försäljning eller egna traderaauktioner. Undantaget är PLUS-kunder.

    Ha en fortsatt trevlig dag :)


     


    Det finns en fortsättning till dom där reglerna också.


    PLUS-kunder får SVARA PÅ FRÅGOR i sitt ämne. De har aldrig fått skapa egna trådar för att göra reklam.

  • Äldre 18 Sep 13:36
    #5

    Regler för PLUS-företag
    För företagsregistrets PLUS-kunder är reglerna friare. PLUS-kunder får delta i forumet som företag i kommersiell bemärkelse och ekonomiskt syfte. En PLUS-kund får skriva om den egna verksamheten och sitt yrke. PLUS-kunden får också länka till företaget/verksamheten i forum och interaktiva tjänster.


    PLUS-kunden får dock inte använda forumet som reklamkanal för utbudsannonsering. PLUS-kunden får inte starta trådar i kommersiellt syfte, eller svartmåla andra företag eller produkter.


    I forumet får PLUS-kunden:
    - Marknadsföra sin existens och sina tjänster på ett övergripande, relevant sätt, genom att svara i trådar.
    - Svara och kommentera som expert inom sitt område. Svaren ska vara generella och objektiva.
    - Bemöta eventuella frågor och kritik.
    PLUS-kunder som missköter sig i forumet blir, precis som vanliga medlemmar varnade. Upprepat missbruk av PLUS-kontot ger Bröllopstorget rätt att stänga av PLUS-kunden utan ekonomisk ersättning. 

  • Äldre 18 Sep 14:09
    #6

    Vi har skickat ett meddelande till dig, tråkigt att tråden blir av denna karaktär.


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 18 Sep 14:56
    #7

    Kul med siffrorna på print. I vissa stycken är vi tydligen ganska representativa, i andra inte särskilt... 

  • Äldre 18 Sep 14:59
    #8

    Jag har inget behov av att diskutera vidare med er. Och ingen skyldighet heller.
    Jag har anmält tråden till bröllopstorget så får dom tolka själva. 


     


     

  • Äldre 21 Sep 21:35
    #9
    +1

    Så himla barnsligt... JAG tyckte för övrigt att det var bra info!

  • Himla
    Äldre 22 Sep 10:25
    #10
    Aline83 skrev 2014-09-21 21:35:06 följande:

    Så himla barnsligt... JAG tyckte för övrigt att det var bra info!


    Instämmer helt!
  • Äldre 22 Sep 10:52
    #11
    -1

    Ni får väldigt gärna tycka att det är barnsligt.


    Men det betyder ändå inte att man får posta vad som helst. 
    Reklam är reklam, och man får inte starta trådar hur som helst - även som PLUS-kund.


    Jag väntar fortfarande på svar från BT då dom verkar tycka att det här var ett gränsfall.


    Vet att liknande inlägg (nästan identiska) i alla fall tidigare har tagits bort, osäker på om det är samma företag som ligger bakom dessa inlägg dock.

  • Äldre 22 Sep 12:53
    #12

    Om ni tycker det är barnsligt med att anmäla denna tråd så antar jag att ni gillar alla trubadurer, fotografer, utländska spam trådar om klänningar och annan skit som spammar detta forumet med reklam.

    Intressant reklam eller ej, det är fortfarande en ren reklamtråd som jag också anmälde för att folk inte kan hålla sig till regler eller bara är WT lata och inte orkar eller vill betala för att göra reklam på riktigt


    Live free, ride free
  • Äldre 22 Sep 13:21
    #13

    Jag förstår inte riktigt varför det här räknas som reklam. Är det för att dom har länkat till sin blogg? Hade tråden varit okej om ingen länkning till bloggen hade skett? Eller får PLUS-kunder inte starta några trådar alls, oavsett innehåll? 

    Är inte ute efter att starta någon diskussion, vill bara veta hur det ligger till. Har läst reglerna men tycker inte att dom ger mig något vettigt svar. 

    Hursomhelst så tycker jag att det var en rolig tråd :) Kul att läsa. 

  • Äldre 22 Sep 16:32
    #14
    Linnen skrev 2014-09-22 13:21:55 följande:

    Jag förstår inte riktigt varför det här räknas som reklam. Är det för att dom har länkat till sin blogg? Hade tråden varit okej om ingen länkning till bloggen hade skett? Eller får PLUS-kunder inte starta några trådar alls, oavsett innehåll? 

    Är inte ute efter att starta någon diskussion, vill bara veta hur det ligger till. Har läst reglerna men tycker inte att dom ger mig något vettigt svar. 

    Hursomhelst så tycker jag att det var en rolig tråd :) Kul att läsa. 


    Det är väldigt luddigt skrivet i reglerna. Och vi har fått olika svar varje gång något sånt här har varit uppe (verkar bero på vilken moderator som tar emot anmälan) Flört 


    Men plus-kunder får inte skapa trådar i kommersiellt syfte och även om just den bilden i sig inte är direktreklam, så tas du bort från bröllopstorget (klickar du på länken så hamnar du där, i samma fönster som BT var) och tipsas om vart man kan hyra sportbil, och andra länkar rör finansiering av diamantringar man kan köpa av dom osv.
    Så det är en hel del inbäddad smygreklam skulle man kunna säga.


     

  • Äldre 22 Sep 22:20
    #15
    Linnen skrev 2014-09-22 13:21:55 följande:

    Jag förstår inte riktigt varför det här räknas som reklam. Är det för att dom har länkat till sin blogg? Hade tråden varit okej om ingen länkning till bloggen hade skett? Eller får PLUS-kunder inte starta några trådar alls, oavsett innehåll? 

    Är inte ute efter att starta någon diskussion, vill bara veta hur det ligger till. Har läst reglerna men tycker inte att dom ger mig något vettigt svar. 

    Hursomhelst så tycker jag att det var en rolig tråd :) Kul att läsa. 


    Jag uppfattar också detta som reklam. Det är en massa tips om hur mans sparar och sen en liten info om att snittvigselringen med diamanter kostar 24.000 (tror jag det var) jag såg samma sak på bröllopsguiden och anmäl den där innan jag såg samma här också. 


    Här vill man ju ha massa tips från folk som har/ska gifta sig/fixat bröllop innan- inte bli påtalad från företag vad som är vettigt att lägga pengar på.

Svar på tråden Så mycket kostar ett bröllop och såhär maximerar du er budget!