• Äldre 11 Sep 11:00
    4632 visningar
    6 svar
    6
    4632

    Brudar i Piteå!

    Hej alla!

    Är rätt nyinflyttad till Piteå och undrar om någon kan ge ett bra förslag på en festlokal.

    Helst att det ligger lite avsides och inte mitt i ett bostadsområde om ni förstå. Att få ha alkohol och festa natten lång är ett krav på lokalen.

    Har ni några förslag?

  • Svar på tråden Brudar i Piteå!
  • Anonym
    Äldre 11 Sep 14:58
    #1

    Jag har varit på bröllop på Framnäs folkhögskola. Det var riktigt fint där! :) Sen vet jag inte så mycket mer eftersom jag själv inte bor i Piteå. Brudparet som valde Framnäs funderade på Kårhuset, Gästgivargatan och Storfors Folkets hus. Jag vet dock ingenting om dom lokalerna, annat än att de fungerar som festlokaler :) Lycka till!

  • Äldre 11 Sep 15:23
    #2

    Okej, tack för tipsen!
    Ska fortsätta kolla

  • Äldre 12 Sep 13:51
    #3

    Vi gifte oss för prick 2 månader sedan och vi hade festen i Kårhuset. En perfekt lokal på alla sätt och vis. Det enda negativa är att det inte finns tillräckligt med porslin och bord, så detta måste du hyra (vi hyrde porslin från 2kök och bord från Nolia).
    Man kan bara hyra lokalen under sommaren när skolan är stängd, vet ej när på året ni planerar att gifta er :)
    Jag kan verkligen rekommendera lokalen, vi var ca 70 gäster, hade ett band som spelade och festade till 04.30, allt fungerade perfekt. 
    Det kostar 3000kr att hyra tors-mån. 

  • Äldre 15 Sep 07:35
    #4
    Carro87 skrev 2014-09-12 13:51:08 följande:

    Vi gifte oss för prick 2 månader sedan och vi hade festen i Kårhuset. En perfekt lokal på alla sätt och vis. Det enda negativa är att det inte finns tillräckligt med porslin och bord, så detta måste du hyra (vi hyrde porslin från 2kök och bord från Nolia).
    Man kan bara hyra lokalen under sommaren när skolan är stängd, vet ej när på året ni planerar att gifta er :)
    Jag kan verkligen rekommendera lokalen, vi var ca 70 gäster, hade ett band som spelade och festade till 04.30, allt fungerade perfekt. 
    Det kostar 3000kr att hyra tors-mån. 


    Okej!
    Ja, alltså vårt bröllop blir ganska annorlunda mot alla andra bröllop eller vad man ska säga.Vi ska göra detta i samband med vår 30-årsfest. Så gästerna blir inbjudna till 30-års fest (alla, både släkt, vänner och kollegor) och sen står det valfri klädsel på vår inbjudan - så vi kommer i bröllopskläder... Och kommer då även att gifta oss samtidigt! Blir någon gång på hösten eftersom vi fyller då, dock inte i år.

    Okej, Kårhuset, var ligger det?
    Det var inte en sån dyr hyra! Men otur att det bara går under sommaren.. Annars har jag hittat en lokal i Drängsmark som verkar vara fin, men tyvärr är ju den inte i kommunen. Tittade på Storfors Folkets Hus, men där fick man bara vara till 01:00 och vill ju fortsätta festen så länge man orkar och kan.. Så jag vet inte vad jag ska tro.
  • Äldre 17 Sep 11:20
    #5

    Kårhuset hör till Musikhögskolan.
    Vi kollade också på Storfors Folkets Hus, men vi valde inte det. Ring dit och hör, vet par som haft bröllopsfesten där och den har pågått längre än till kl 01.00 :) 

  • Äldre 14 Jan 18:40
    #6

    Det går ju att hyra tält också, om man bara har en plats. Då kan man även få bord, stolar och porslin från samma företag.

Svar på tråden Brudar i Piteå!