• Äldre 8 Sep 20:11
    4324 visningar
    9 svar
    9
    4324

    Västeråsbrudar som gifter sig 2015

    Hej!

    Är det någon mer i Västerås som gifter sig 2015 och vill följas åt med tips och ideer?

    Jag och min sambo ska gifta oss i Badelunda kyrka den 23maj.

    Skulle vara kul om vi är några som kan följas åt :)
  • Svar på tråden Västeråsbrudar som gifter sig 2015
  • Äldre 11 Sep 19:23
    #1

    Hej! Jag ska gifta mig nästa år! Datum är inte helt spikat ännu. Men troligtvis 29 augusti, kanske i Badelunda Kyrka.


    Ska ni vara i Badelunda kyrkskola då? Vi ska dit och kolla i helgen.


    Hur har ni gjort med allt?

  • Anonym
    Äldre 11 Sep 21:35
    #2

    Vi ska också gifta oss 23 maj. Vi kommer att ha festen på Brunnby Gård och ville gifta oss i Badelunda kyrka men den var upptagen, nu vet jag av vem också ;) Vi bokade Kärrbo kyrka istället så det blir nog bra :)

  • Äldre 11 Sep 21:38
    #3
    Anonym skrev 2014-09-11 21:35:39 följande:

    Vi ska också gifta oss 23 maj. Vi kommer att ha festen på Brunnby Gård och ville gifta oss i Badelunda kyrka men den var upptagen, nu vet jag av vem också ;) Vi bokade Kärrbo kyrka istället så det blir nog bra :)


  • Anonym (Fina Väster­ås)
    Äldre 12 Sep 09:06
    #4

    Jag kan tipsa om foto i Västerås, kika på www. malin-fotograf .com eller sök på Fotograf Malin Norlen, ha så kul med all planering

  • Äldre 17 Sep 19:58
    #5

    Va roligt att de är flera i Västerås :). 

    Badelunda hade fyra tider att välja på den 23 maj så vi valde 14.30 men vi boka kyrkan redan i juni :).

    Nej vi kommer inte att vara i kyrkskolan, vi kommer att vara i biskopsängens samlingslokal som ligger längs svartån.

    Hur långt har ni kommit med all planering?

  • Anonym
    Äldre 24 Sep 22:50
    #6

    Hej,
    Gifter mig i februari i säby kyrka utanför kolbäck och ska ha festen i Badelunda kyrkskola. 20 minuters färd emellan men det tycker vi inte gör något.
    Hur går det med planeringen?
    Jag har köpt massa av knoppalakan, organzaband, och dukar.
    Grönt är vårt färgtema=)

  • Äldre 30 Sep 18:02
    #7

    Hej. Vi har bokat Badelunda kyrka och kyrkskola för bröllop den 29:e augusti nästa år. Var och tittade förut. Ser fint och mysigt ut.
    Tänkte hyra stolsskydd, organzaband och linnedukar. Temafärg: rosa :)

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 3 Oct 21:53
    #8

    Hej,

    Ni som ska gifta er i badelunda kyrka med fest i badelunda kyrkskola. Hur gör ni med transporter efter festen, får gästerna ordna det själva eller tänkte ni "förhandsboka" taxi o fixa hotell?

  • Äldre 23 Oct 19:57
    #9

    Inte tänkt så långt. Men det där pratar nog min släkt med varandra om. Brukar vara så.

Svar på tråden Västeråsbrudar som gifter sig 2015