• Äldre 6 Sep 18:41
    21024 visningar
    84 svar
    84
    21024

    Åldersskillnad?

    Hej allihopa! 

    Jag tycker att det skulle vara himla intressant att veta hur stor åldersskillnad det är mellan er och era kärlekar! Är ni mycket äldre/yngre eller är ni lika gamla? Det finns säkert sådana här trådar sedan innan men jag kunde inte hitta någon..

    Mellan mig och min blivande är det 12.5 år, han är 35 och jag är snart 23. :) 

    Startar tråden för att jag är genuint intresserad, så hit me!

  • Svar på tråden Åldersskillnad?
  • Äldre 11 Nov 21:37
    #71

    Det skiljer 11 år på mig och min kärlek.Jag är 23 och han är 34. Men som vi brukar säga, ålder är bara en siffra, det säger ingenting om hur man är i övrigt. Vi känner oss jämnåriga och har alltid gjort. Vi är både mogna och barnsliga och helt tokiga i varandra, och det är ju huvudsaken :)

  • Äldre 15 Nov 14:32
    #72

    Mellan min M2b och mig skiljer det bara 5 år. Jag är 24 och han är 29. Tycker det känns bra med någon som är mer i min ålder jag har annars för vana att träffa män som är 10-20 år äldre än mig. 5 år verkar ända vara en ganska stor ålderskillnad enligt vissa. Det är inget jag ens märker av...

  • Äldre 16 Nov 15:04
    #73

    Min fästman är 20 och jag är 23. Folk har påpekat om åldersskillnaden men sanningen är att han är mognare än massor av killar som är äldre än mig? Well, det funkar för oss iaf :) Vi har 2 år på nacken år är sambon!

  • Anonym (Hihi)
    Äldre 16 Nov 17:29
    #74

    Jag är 1 månad äldre än min sambo:)

  • kouki
    Äldre 26 Apr 21:27
    #75

    Jag är 2 månader yngre än sambon Glad

  • Äldre 27 Apr 14:17
    #76

    10 år
    37 vs 27


    Live free, ride free
  • madmox­xi1177
    Äldre 27 Apr 14:51
    #77

    5 år emellan mig o mitt åbäke :p

  • Anonym (Ålder­)
    Äldre 27 Apr 15:52
    #78

    Här är det bara 7 år, inte så mkt :)

  • Äldre 27 Apr 21:46
    #79

    Jag är 25, och sambon bara ett år och några månader äldre! Fördelarna är många. Jag har träffat några äldre killar innan, inte avsevärt mycket äldre, men en del, och det har så klart funkat bra det också, men med det i bagaget är jag så glad att min nuvarande inte är så mycket äldre. Det känns tryggt att båda har ungefär samma saker i bagaget, och att vi är påväg åt samma håll. Vi går båda samma utbildning, men han är ett år före mig, vi planerar att resa runt i världen så snart vi gjort vår kandidat, innan vi påbörjar mastern ihop, sedan är vi väldigt överens om när, ungefär, det blir dags för att utöka vår lilla familj, osv, samt att drömmen är att starta någon "business" tillsammans senare, för att kunna få ännu mer tid ihop. En sak som glädjer mig mycket är att det finns så många "första gången"-saker som vi har framför oss att vara med om, och upptäcka, tillsammans! Sedan att vi kommer gå i pension tillsammans, och förhoppningsvis vara någorlunda jämnpigga och kunna göra det allra bästa av de sista åren, tillsammans, då, gör mig hemskt lycklig i tanken!

  • Äldre 28 Apr 11:42
    #80

    Han är 7 år äldre. Vi träffades när jag fyllde 18 och sen har vi varit ett par, 10 år i år <3

  • crs
    Äldre 29 Apr 06:47
    #81

    Jag blir snart 26, och min blivande man är 29. Jag tycker det är alldeles lagom! Den partner jag haft som varit närmst i ålder, åldersavståndet har för mig annars brukar vara runt sådär 10 år (men minskat desto äldre jag blivit..) 
    Jag håller med Pess, det känns bra att vara på rätt samma nivå. Nu är inte jag och min sambo lika "lika" som Pess och hennes, men ändå mycket mer på samma nivå än jag varit med tidigare partners. Trots att jag har barn sedan innan. Egentligen tror jag inte att det är så åldersrelaterat, man kan ju vara på olika ställen oavsett hur gammal man är. Men det känns ändå bra att båda har mycket kvar att göra för första gången, och att vi kommer åldras jämnt. 

  • Äldre 29 Apr 08:28
    #82

    fan ag har vart ihop med allt från åtta år äldre till tolv år yngre och det enda jag lärt mig av det är att passar man inte ihop så spelar det ingen roll vilket ålderspannet är det är helt och hållet uppbyggt på personkemi och egenskaper.

    de i min ålder har vart mer omogna än de som vart yngre i många fall osv osv

    Tur jag har rätt nu :D


    Live free, ride free
  • Äldre 29 Apr 09:19
    #83

    Vi är jämngamla. Jag har alltid dragits till jämngamla eller yngre killar till skillnad från de flesta tjejer som verkar dras åt äldre killar. Inget fel i det heller, bara olika :)

  • Äldre 9 Jun 23:08
    #84

    Intressant ämne :)


    Min fästman är 18 år äldre än mig. Jag är 26 och han 45.Hjärta

Svar på tråden Åldersskillnad?