• Äldre 24 Aug 22:41
    4270 visningar
    5 svar
    5
    4270

    Vill göra egna save-the-date-kort, men när skicka dem?

    Jag har tittat en hel del på etsy.com där det finns så himla mycket fin inspiration till save-the-date-kort. Jag tänkte pyssla lite själv och knåpa ihop dessa. Men sedan tänker jag att det kanske är för tidigt nu, vi gifter oss inte förens i juni (är liksom 10 månder kvar...).
    När tycker ni att det är OK att skicka ut korten? Vill inte göra dem nu för att sedan ha dem liggandes hemma innan jag ska posta dem!

  • Svar på tråden Vill göra egna save-the-date-kort, men när skicka dem?
  • Äldre 24 Aug 23:53
    #1

    Vi skickade såna kort till personer på min sida ca 8 månader innan vigseln.

  • Äldre 25 Aug 06:16
    #2

    Vi gör våra inbjudningar själva och de tänkte vi skicka i dec och vi gifter oss i augusti. Sedan skickar vi ut ett "vi som kommer på bröllopet" kort med menyer tider och vilka dagar man får delta.

    Save the date där man skriver att man gifter sig är ju en inbjudan i sig, anser vi i det läget så ...


    Live free, ride free
  • Äldre 25 Aug 13:06
    #3

    Jag vet att man i USA kan skicka dem så långt som 1 år innan. Så om du vill skicka dem nu så tycker jag inte att det är för tidigt. Kan snarare vara bra för under sommaren så brukar ju folk göra upp planer ganska fort och ju tidigare de får veta datumet för ert bröllop desto lättare blir det för dem att planera sin semester :)

  • Äldre 25 Aug 15:43
    #4

    Man brukar skicka ut dom ungefär 1 år innan så skicka på du.

  • Äldre 25 Aug 19:51
    #5

    Vi gifter oss i oktober 2015 och har gjort save the date klara. Tänkte skicka dem i typ januari-februari.

Svar på tråden Vill göra egna save-the-date-kort, men när skicka dem?