• Äldre 21 Aug 11:27
    3562 visningar
    14 svar
    14
    3562

    Ingångsmusik- beslutsångest de luxe

    Hej alla som gift sig/planerar bröllop!

    Jag om min fästman gifter oss nu den 30/8 och har egentligen inte helt bestämt ingångslåt ännu! Börjar få PANIK!


    Hade i stort sett bestämt oss för en instrumentell version av "I will always love you", men så kom jag att tänka på texten utöver den vackra refrängen. Den kanske inte är så passande ändå?! Vi gifter oss utomhus i en trädgård som vätter ut mot skärgården. Min fästman kommer göra entre med båt och därefter leder min pappa mig ner för altargången.

    Tar gärna emot tips på vackra instrumentella låtar med fina/passande budskap.

    /wife to be

  • Svar på tråden Ingångsmusik- beslutsångest de luxe
  • Äldre 21 Aug 11:46
    #1

    Vi skall ha.

    Av längtan till dig - Cajsa Stina Åkerström.

    Varenda del av den stämmer in på oss


    Live free, ride free
  • Äldre 21 Aug 11:53
    #2




    Live free, ride free
  • Äldre 21 Aug 11:54
    #3

    vi ska ha höga gärdet (änglagård) är väl inte så mycket till text, men den är fin, och jag kan tycka den passar till ert utomhusbröllop^^

  • Alylly­ra
    Äldre 21 Aug 12:01
    #4

    Ingen kommer att tänka på texten i versen, framför allt inte om den spelas instrumentalt. Det enda de kommer höra är en fin låt och tänka på att refrängen går "I will always love you" och tycka att det är jättepassande för ett bröllop.

    Jag tror att ni har lite bröllopsnerver och därför överanalyserar lite grann. Slappna av, det kommer bli jättefint med låten och hela vigselceremonin, det är jag övertygad om Glad

  • Äldre 21 Aug 12:08
    #5
    Alyllyra skrev 2014-08-21 12:01:15 följande:

    Ingen kommer att tänka på texten i versen, framför allt inte om den spelas instrumentalt. Det enda de kommer höra är en fin låt och tänka på att refrängen går "I will always love you" och tycka att det är jättepassande för ett bröllop.

    Jag tror att ni har lite bröllopsnerver och därför överanalyserar lite grann. Slappna av, det kommer bli jättefint med låten och hela vigselceremonin, det är jag övertygad om Glad


    Jag skulle tänka på texten i en instrumental låt iof.

    Men jag skulle aldrig kunna ha en låt som jag själv inte är hundra procent nöjd med, för JAG skule höra varenda ord :)
    Denna visan tycker jag denna tjej gör otroligt fin även om den är lite mörk, skulle gärna ha den som ett inslag i vårt bröllop men skulle nog va tvungen ändra lite i den först


    ">

    Live free, ride free
  • Äldre 21 Aug 12:16
    #6

    Instämmer med Alyllyra här ovan; tror det är väldigt få personer som kan texten till "I will always love you" (förutom just den raden och den passar ju utmärkt i bröllopssammanhang) och eftersom ni kör instrumentalt blir det ju utan text. Jag tycker ni ska köra på den! Kommer bli jättevackert!

  • Äldre 21 Aug 12:21
    #7

    Här är versionen vi tänkte ha isåfall! Tack för pepp och tips! :D Kan nog vara en hel del nerver på ingång här :)

    Richard Clayderman ? I Will Always Love You

  • Äldre 21 Aug 12:24
    #8

    bra jag är som gjorde en tankevurpa på instrumental och Acapella..
    Hade bara lite otur när jag tänkte.


    Live free, ride free
  • Alylly­ra
    Äldre 21 Aug 16:02
    #9
    SkJo skrev 2014-08-21 12:21:36 följande:

    Här är versionen vi tänkte ha isåfall! Tack för pepp och tips! :D Kan nog vara en hel del nerver på ingång här :)

    Richard Clayderman ? I Will Always Love You


    Den är jättefin!

    Dessutom kommer alla att titta på er och vara tagna av stunden, så ingen kommer tänka på texten. Inte ni själva heller, skulle jag gissa Flört
    Men om ni verkligen känner att ni kommer ångra er val så skulle jag byta medan ni fortfarande har chansen.
  • Äldre 22 Aug 08:35
    #10

    Jag håller inte riktigt med om att man som gäst ej märker av eller ej kan texten, men jag är också en total detaljnörd på alla plan, dvs ser/hör allt i detaljer och lägger (kanske ibland lite väl) fokus på det.
    Jag var själv på ett bröllop där paret hade valt  Roxettes "It must have been love" och skruvandet och blickarna gästerna emellan när denna spelades tog hela showen, det var väldigt fint men det hummades en del om " ehh hur tänkte de nu...?".
    Nu är ju i och för sig denna Roxettes text mer ännu mer "off i tillfället" men nja, jag personligen hade nog tänkt om. MEN, det viktigaste är trots allt att ni väljer något som känns rätt för er, inte hur andra uppfattar det.

  • AkJ
    Äldre 22 Aug 09:51
    #11

    För oss är detaljerna väldigt viktiga, men vi har släppt det just på texten på ingångslåten. Vi ska ha "vår låt", och så är det bara. Att den egentligen handlar om kärlek till knark och inte kärlek till en partner blundar vi för ... :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 22 Aug 19:46
    #12
    +1

    Vi ska köra klassiska "Gotländsk bröllopsmarsch" som ingång, under själva vigseln blir det "Du är allt" och "Kärleksvisan", och sen ska vi går ut till temalåten ur "Pirates of the Caribbean".
    29 dagar kvar till bröllopet nu!!!

  • Himla
    Äldre 24 Aug 10:17
    #13

    Välj den låt ni fastnat för, instrumentalt spelar det ingen roll hur texten går och då håller jag på mycket med musik. Är det den ni vill ha så kör på den. Vår "låt" är Valborg. Både texten och orden men inte vill jag att någon sjunger vill du ha en idiot i kyrkan haha....

  • Äldre 26 Aug 05:47
    #14

    Tack för era kloka ord!

    Nu är vi klara och helt bestämda med musiken!

    Ingång: from this moment

    open.spotify.com/track/5su9Bbwkhm4wclCT1bV5vr

    Vigsel:

    -För kärlekens skull

    - when I say I do- Matthew west

    Utgång:

    All you need is love

    Nu känner vi oss supernöjda och räknar ner dagarna tills det är dags! På lördag smäller det!!! :)

Svar på tråden Ingångsmusik- beslutsångest de luxe