• Äldre 11 Aug 15:50
    3435 visningar
    7 svar
    7
    3435

    50-tal rockabilly

    Hej!

    Står i planeringar kring bröllop nästa år. Och kul är det:)
    Med tema 50- tal // rockabilly .

    Är det någon här inne som har haft det?
    Vad har ni haft för typ av mat?

    Vi har planer på bbq style.

    Dessert buffé är det för mycket om man ska ha tårta oxå?

    Alla tips är välkomna :)

  • Svar på tråden 50-tal rockabilly
  • Äldre 11 Aug 16:00
    #1
    Vi kommer troligen ha steampunk stil på oss och på endel pyntning, steampunk är lite samma genre som 50 tal till och från tycker jag lite.

    Vi kommer ha BBQ bufeeliknande med exotiska inslag om gästerna vill prova (typ aligator, orm, känguru osv)

    Då bruden och hennes mormor samt bästa vän är galna i att baka kommer vi nog ha kakbufee och tårta om jag känner henne rätt. Blir det över så skänk bort det bara :)
    Live free, ride free
  • Himla
    Äldre 11 Aug 22:19
    #2

    Jag skulle bild googlat på 50tals bröllop rock a billy bröllop om jag vore du. samt sytt upp en härlig 50-talsklänning att gifta mig i!

  • Äldre 11 Aug 23:01
    #3

    japp, vi planerar det också!
    Vi tänkte ha bröllopsmiddag i församlingshemmet och sen grilla på kvällen!
    Åka Cadillac och ha liveband:)

  • Äldre 12 Aug 11:14
    #4

    Åh vad spännande det låter! Skulle verkligen kunna tänka mig både rockabilly- och steampunkbröllop, men vi kommer att gifta oss i skogen (om nu vädret tillåter...) och ha en vintagefest efteråt. Hursomhelst. Detta har inget med mat att göra men jag ville dela med mig av en sida jag hittade när jag googlade efter alternativa klänningar. Tror dom finns i London men vill man inte åka dit så kanske sidan iallafall kan inspirera lite. :)


    www.the-couture-company.co.uk/

  • Äldre 22 Aug 18:55
    #5

    Vi hade ju ett sådant bröllop, men allt VAR gammalt, vi är vintagefolk till vardags.Jag vet inte om det egentligen är såna tips du är ute efter? :)

    VI hade inte dessertbord OCH tårta..det kändes lite mycket ;)

  • Himla
    Äldre 23 Aug 10:03
    #6
    CountryGirl skrev 2014-08-12 11:14:16 följande:

    Åh vad spännande det låter! Skulle verkligen kunna tänka mig både rockabilly- och steampunkbröllop, men vi kommer att gifta oss i skogen (om nu vädret tillåter...) och ha en vintagefest efteråt. Hursomhelst. Detta har inget med mat att göra men jag ville dela med mig av en sida jag hittade när jag googlade efter alternativa klänningar. Tror dom finns i London men vill man inte åka dit så kanske sidan iallafall kan inspirera lite. :)


    www.the-couture-company.co.uk/


    Underbar länk!!!
  • Äldre 24 Aug 14:41
    #7

    Vi har planer på BBQ grillbuffe med bl.a. Mini hamburgare och min egna hemma gjorda bbq sås. Lite Buffalo Wing, baby back ribs och massa annat gott.

    När jag tänker efter så kakbuffe blir nog för mycket.

    Tänkte mig mer ett nostalgi bord med godis från förr, klubbor, popcorn

    Och mini macarons ...

Svar på tråden 50-tal rockabilly