• Äldre 27 Jul 17:28
    2822 visningar
    3 svar
    3
    2822

    istället för bröllopsresa

    Jag sitter och funderar på vårat bröllop som äger rum nästa sommar. Till saken hör att vi kommer ha en 8 månaders bebis och vill inte fara iväg på någon bröllopsresa. Jag funderar vad vi kan göra istället? Små enkla romantisla saker! :)
    Vi gifter oss i vår stuga på landet, och spenderar bröllopsnatten där. Mina föräldrar finns i närheten så vi kommer ha barnvakt så gott som dygnet runt.
    Vi bor nära en sjö och har tillgång till båt, kanske nåt man kan göra där!

    Alla förslag och idéer mottages tacksamt! :)

  • Svar på tråden istället för bröllopsresa
  • Äldre 29 Jul 17:02
    #1

    Packa en rejäl picknickkorg med massa godsaker och gott att dricka, sen tar ni båten ut till någon fin plats och lägger till och har det mysigt med god mat och njut av bad och sol och bara ni två. 

    Läs sjökort/karta och se om det kan finnas någon spännande plats att lägga till på, kanske en egen liten ö eller en fin badplats eller liknande. 

    Har ni bil så packa den med badkläder, massa gott att äta och dricka och ge er ut på dom mindre landsvägarna och leta er fram till nya ställen ni inte varit på.  Besök ruiner, se gamla vägkyrkor, se andra typer av sevärdigheter. 

  • Äldre 29 Jul 17:04
    #2

    har ni möjlighet att vara borta en natt så ta båten och ta med tält (om det inte går att sova på båten) och rå om varandra en natt. 

    Eller boka in en övernattning på något trevligt ställe , kanske en herrgård, en bed&breakfast eller hotelll och njut av lyxen att få bli omhändertagen med god mat och bra service. 

  • Ms T
    Äldre 8 Nov 13:30
    #3

    Går det kan ni kanske tillbringa en natt på båten? Lite levande ljus, romantisk musik. Äta och dricka gott och bara njuta av att vara ny gifta? Ta ett morgon dopp sen eller? Bara en tanke:)

Svar på tråden istället för bröllopsresa