• Äldre 16 Jul 23:56
    5847 visningar
    1 svar
    1
    5847

    Hur slipper man röda prickar vid vaxning?

    Hej!

    Jag behöver lite hjälp i hårborttagningsdjungeln. Badsäsong betyder ordentlig bikinivaxning, men när håret börjar växa ut igen så bildas det små, kliande röda utslag, förmodligen hårsäcksinflammation (eller vad det nu heter). Någon som vet hur jag slipper det? Jag får det på benen också, fast där är det större och ser ut som finnar nästan. Jag har hört att man kan peela, men det verkar inte hjälpa på benen, och jag vill inte peela mina intimare delar! Hua!Förvånad Raka kan jag inte heller, för då kliar det så jag tror att jag ska dö när det växer ut, och frätande hårborttagningskräm känns inte som en höjdare i närheten av känsliga slemhinnor.

    Att inte ta bort hår är inte ett alternativ, eftersom jag då måste bada i cykelbyxor, och det känns lagom sexigt.Tungan ute

    Tips någon?

  • Svar på tråden Hur slipper man röda prickar vid vaxning?
  • Äldre 17 Jul 20:54
    #1

    Jag kör bara på peelinghandske precis när de börjar växa ut, når de inte så tar jag bort de håret med pincett... 

    Vet tyvärr inget annat sätt, men det är inte obehagligt med handsken. Peelar både innan rakning och en eller två dagar efter så brukar det bli bra!

Svar på tråden Hur slipper man röda prickar vid vaxning?