• Äldre 16 Jul 07:57
    7030 visningar
    16 svar
    16
    7030

    Kalmar 2015

    Kikade runt lite här efter en tråd till oss som ska gifta sig 2015 i Kalmar, men hittade ingen.
    Vi kommer gifta oss sommaren 2015, och har börjat planera på allvar. 

    Vi har bokat kyrka, festlokal och toastmaster. Dessa är helt klara, men har också mer på G...

    Hur långt har ni kommit i planerandet?

  • Svar på tråden Kalmar 2015
  • Äldre 28 Sep 21:00
    #1

    Hej!

    Jag ska också gifta mig sommaren 2015!

    Vi har bokat lokal/kyrka och bestämt brudtärna, toaatmasters/Madame, jag har köpt klänning också!

    :)

  • Äldre 27 Oct 13:45
    #2

    Behöver ni mer inspiration till era bröllop så borde ni INTE missa fest&bröllopsmässan som är i Kalmar den 9e november! Där kan ni få tips o råd om allt från klänningar, smink och smycken till catering, fotografer, underhållning och mycket mycket annat! :)

    //Elisa

  • Äldre 29 Oct 21:17
    #3

    Hej, vi ska gifta oss i juli-16 men hänger gärna i denna tråden för tips och bolla idéer!

  • Äldre 2 Nov 23:21
    #4

    Vad finns det för bra klänningsaffärer i Kalmar?

  • Äldre 3 Nov 08:31
    #5

    Hej!
    Vi gifter oss sommaren 2015, dock på Öland. Har börjat prova klänningar , bokat kyrka och lokal. Den enda butiken som finns i Kalmar är Bröllop & Fest så därför styrde jag min kosa till Växjö där de har 5 butiker. Ska dock prova lite i Kalmar då jag inte är helt säker på den jag hittade i Växjö.

  • Äldre 7 Nov 11:45
    #6

    Haha, Cecilia90, jag bor i växjö och hittar inget alls här och var är de fem butikerna, jag vet två?!

  • Äldre 16 Nov 10:02
    #7
    Alla vackra bröllopsklänningar i Växjö

    Idéskrädderiet

    Norra Järnvägsgatan 4


    352 33 Växjö


    Drezza.se

    Smedjegatan 29


    352 46 Växjö


    Blondy & Blacky

    Storgatan 46


    352 36 Växjö


    Teaterapan

    Stora Vägen 7B


    352 50 Växjö


    Singoalla Bröllop & Fest

    Norrgatan 22


    352 31 Växjö




  • Äldre 16 Nov 10:04
    #8

    oj då, dålig stil att skratta!, jag kanske är helt fel ute men jag har iallafall besökt dessa ställen!!!

  • Äldre 16 Nov 21:43
    #9
    +1

    Hej! Hoppas gärna in här! Jag och min sambo gifter oss på Öland 2015, men vi bor i Kalmar :) Jag kommer att köpa min brudklänning från ByNoelle som ligger i Kalmar. Superdupertrevlig tjej som har det! Rekommenderar er verkligen att åka dit!

  • Äldre 16 Dec 14:05
    #10

    Det finns en ny bröllopsbutik i Kalmar! Noelle heter vi och finns på Storgatan 10, så mitt i Kalmar. Välkommen! läs mer och boka tid för provning på www.bynoelle.se, alternativt kom in under våra öppettider, välkommen!  :)

  • Äldre 16 Dec 14:07
    #11

    Och tack snälla Johanna för dina ord, de värmer! 

  • Äldre 3 Jan 09:46
    #12

    Sitter här och funderar över bröllopsfotografer.
    Vi ämnar ta foton mellan ceremonin och mottagningen (ca 1 tim).
    Är det någon som har tips på bra och seriösa fotografer? Det verkar finnas en uppsjö av dem. Hur ska man välja???

    Sen är det ju den ständiga transportfrågan... 
    Från ceremonin -> fotografering ->mottagningen.
    Tips mottages gärna. 
    Finns det bara "East Coast Limo" i stan?

  • Äldre 5 Jan 02:14
    #13
    +1

    Jag och min fästman gifter oss i september i Kalmar! Är i full gång med planeringen!

    Svårt att veta vart man ska börja, men det går sakta framåt!

  • Äldre 5 Jan 19:30
    #14

    Page881 - Det är jättesvårt att välja, för precis som du säger finns det en hel del. Vid köp av brudklänning/tärnklänning hos oss på NOELLE erbjuder vi 50% på fotografering. Jag (som äger butiken) är fotograf i grund och botten och gott om erfarenheter när det gäller bröllopsfotograferingar. Vill du se mitt portfolio och ta del av priserna, så får du jättegärna kontakta mig. Du når mig enklast på info@bynoelle eller på 0702524538. Lycka till! 

  • Äldre 9 Jan 16:06
    #15

    Hej!

    Jag bor strax utanför Kalmar och har jobbat som dj sedan 1985. Jag har spelat/spelar både på klubbar (Mest Partygolv) och på Privata fester/Bröllop.

    Jag har stor erfarenhet och ni får gärna ta kontakt med mig för offert eller råd
    och tips om musik. Jag har även kontakter med många andra duktiga Dj´s i
    Kalmar/Öland området om jag inte själv kan jobba.

    Läs gärna mer på:

    jesper-liljegren-l11k.squarespace.com/

    www.facebook.com/discojeppe

    Twitter: @discojeppe

    Instagram #discojeppe

    Mail: discojeppe@gmail.com

    Vi Hörs!

    // Jeppe

  • Äldre 9 Apr 02:08
    #16

    Hur går det för alla kalmariter med bröllopsplaneraren!

    Vart ska alla ha sin bröllopsfest?

    Hur ligger ni till i schemat?

    /Madde

Svar på tråden Kalmar 2015